پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1396 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 20392

با تجلیل از پیشکسوتان موسیقی بومی

ویژه برنامه «شب آواز لری» در دهدشت برگزارشد/تصاویر

عصر امروز ویژه برنامه «شب آواز لری» در دهدشت برگزارشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ویژه برنامه «شب آواز لری»عصر امروز  در دهدشت برگزارشد.

این مراسم که بااستقبال چشمگیر مسیولان ومردم علاقمندبه موسیقی بومی همراه بود از آقایان میرعلی مومن درویشی و جمشیدتیرزه دو تن از پیشکسوتان این عرصه تجلیل شد.

رییس اداره فرهنگ‌وارشاداسلامی کهگیلویه درسخنان کوتاهی گفت:پیشکسوتان موسیقی بومی نقش زیادی درماندگاری این سبک ازموسیقی درجامعه دارند و تجلیل از این هنرمندان درواقع احترام گذاشتن به مقام  شامخ هنرمندان در تمامی عرصه هاست.

ایرج کاظمی جو افزود:برنامه ریزی ما درسال ۹۶ در جهت فعالیت های تخصصی  دررشته های مختلف هنری است بطوریکه هم اکنون کارگاه فیلم سازی توسط کارگردان کشورمان«هادی محقق» درحال انجام است و انجمن شعر بصورت هفتگی برنامه دارند  وانجمن شاهنامه نیز فعالیت چشمگیری دارد.

رییس اداره فرهنگ‌وارشاداسلامی کهگیلویه بابیان اینکه انطور که باید تاکنون به موسیقی پرداخته  نشده اضافه کرد:مامحدودیت هارامی دانیم ولی باید به ذائقه های مختلف توجه کنیم.

وی بااشاره به رکود موجود در رشته موسیقی درسالیان گذشته خاطرنشان کرد خوشبختانه بنابه درخواست انجمن موسیقی برنامه هایی پیش بینی و اجرا شده و هم اکنون نیز آموزشگاه  «نوای کهن» درشته های مختلف به علاقمندان درسنین مختلف اموزش می دهد که بااستقبال گسترده خانواده ها روبرو شده است.

کاظمی جو اموزش علمی وحرفه ای موسیقی را اولویت اداره فرهنگ وارشاداسلامی دانست و گفت با ان دسته از افرادی که بدون داشتن توانایی علمی و سابقه حرفه ای تنها برای  درامدزایی به آموزش موسیقی در سطح شهرستان اقدام می کنند  برخورد خواهد شد و ازفعالیت انها جلوگیری میشود.

در ادامه این برنامه که با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی  همراه بود بااهدای لوح تقدیرو هدایای نفیس از آقایان تیرزه و درویشی، دو پیشکسوت موسیقی بومی تجلیل بعمل آمد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت