پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1396 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 20402

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

تا پایان سال جاری ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی می‌شود

خدمات بوم گردی شامل تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی، برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی و آشنایی با دیگر ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری مناطق روستایی است.

پایه خبری صدای جنوب:

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۲ هزار و ۱۵۰ گردشگر خارجی از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان خرداد امسال از جاذبه‌های این استان دیدن کردند.

به گزارش صدای جنوب، الماس قبادی روز سه شنبه در کارگروه گردشگری شهرستان باشت افزود که در سال ۱۳۹۵ یک هزار و ۲۰۰ نفر و در سه ماهه نخست سال جاری ۹۵۰ گردشگر از کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپا از مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که تا پایان سال جاری ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای این استان ایجاد و راه اندازی می‌شود.
وی اظهار داشت: کارهای مقدماتی برای راه اندازی ۵۰ اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و آماده پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بخش خصوصی هستیم.
قبادی بیان کرد که مهم‌ترین هدف ساخت و راه اندازی این تعداد اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد دستیابی به توسعه پایدار در جوامع بومی است.
وی افزود که خدمات بوم گردی شامل تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی، برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی و آشنایی با دیگر ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری مناطق روستایی است.
وی بیان کرد: از تمام ایده‌های نو برای رونق گردشگری از سوی بخش خصوصی حمایت می‌شود.
قبادی عنوان کرد که تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌های لازم زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فرصت‌ها در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سه ماهه نخست امسال مسافر و گردشگر از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت