پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1395 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 2201

تامین بذرهای مورد نیاز استان‌های هم‌جوار و دوردست توسط جهادکشاورزی کهگیلویه

میزان برداشت گندم دیم بین ۴ تا ۵ تن و گندم آبی بین ۱٫۵ تا ۲ تن در هر هکتار است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه درگفتگوی اختصاصی باصدای جنوب گفت :  کار برداشت گندم و جو از نیمه دوم اردیبهشت در شهرستان کهگیلویه آغاز شده است.

عبدالله قیصری نسب با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه سطح زیر کشت گندم دیم ۲۷ هزار و گندم آبی ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است عنوان کرد: میزان برداشت گندم دیم بین ۴ تا ۵ تن و گندم آبی بین ۱٫۵ تا ۲ تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت جو در شهرستان کهگیلویه نزدیک به ۱۴ هزار هکتار است گفت: میزان برداشت جو آبی ۲ تن و جو دیم ۱/۱ تن در هر هکتار است.

قیصری نسب افزود: سطح زیر کشت کلزا در شهرستان ۶۵ هکتار است که در هر هکتار نزدیک به ۱٫۵ تن برداشت می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر گندم‌های معمولی و دروم را در شهرستان کهگیلویه خریداری می‌کند گفت: مرکز خدمات کشاورزی در قلعه رئیسی و دیشموک نیز کار خرید تضمینی محصولات کشاورزان را انجام می‌دهد.

قیصری نسب تصریح کرد علاوه بر سه مرکز خرید تضمینی یک واحد مرکز خرید خصوصی کار خرید گندم و تولید بذرهای اصلاح شده در شهرستان را انجام می‌دهد تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه این پتانسیل را دارد که به یک مرکز تولید بذر اصلاح شده تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بذرهای خریداری شده نسبت به سال گذشته کیفیت بهتری دارند عنوان کرد: سال گذشته شهرستان کهگیلویه به ۱۷ استان در کشور بذر اصلاح شده صادر کرده است.

رییس جهادوکشاورزی شهرستان کهگیلویه ادامه داد بذر تولید شده در این مرکز ۴ نوع کریم، کوهدشت، دهدشت و چمران است افزود: امسال میزان تولید بذر اصلاح شده در این مرکز از ۲ هزار تن در سال گذشته به ۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بذرهای اصلاح شده در افزایش تولید گندم کشور نقش به‌سزایی دارند تصریح کرد: این مرکز توانایی این را دارد که بذرهای مورد نیاز استان‌های هم‌جوار و دوردست را تولید و صادر کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت