پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مهر 1396 ساعت 16:07:: شناسه خبر: 23045

دکتر وکیلی:

نخبگان کُرد جلوی توطئه‌ صهیونیست‌ها را بگیرند

نماینده مردم تهران با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: بی‌تردید این همه‌پرسی در مسیر منافع ملت کرد نیست و مردم کرد بیشترین زیان را از این همه‌پرسی خواهند دید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بی‌تردید همه‌پرسی در کردستان عراق در مسیر منافع ملت کرد نیست و بیشترین زیان را مردم کُرد از این رفراندوم خواهند دید.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: بی‌تردید این همه‌پرسی در مسیر منافع ملت کرد نیست و مردم کرد بیشترین زیان را از این همه‌پرسی خواهند دید.

وی افزود: کردها به عنوان بخشی از ملت بزرگ عراق در کنار سایر اقوام عرب و عراقی زندگی می‌کردند و نقش مهمی در اداره دولت مرکزی داشتند، آنان در پارلمان عراق نیز نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند و در عین حال از استقلال نسبی برخوردار بودند.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: کردها در عراق مدیریت صادرات نفت‌شان را داشتند و پیوستگی کردها با مردم عراق بسیار عمیق بود، برگزاری این همه‌پرسی در واقع جدا کردن بخش مهمی از کشور عراق است.

وی با بیان اینکه برگزاری رفراندوم در کردستان عراق یک دسیسه و توطئه از پیش طراحی‌شده است، تأکید کرد: این اقدامی خیرخواهانه در حق مردم کرد نیست؛ این اقدام در واقع جدا کردن قلب عراق از بدن مردم عراق است، اما قطعاً با هوشیاری جریان روشنفکری کرد، این توطئه هم نابود خواهد شد.

نماینده تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: دود این توطئه ابتدا بر چشم خود کردها و سپس سایر اقوام عراقی خواهد رفت؛ جریان آگاهی‌بخش کرد انشاءالله هر چه سریع‌تر منسجم می‌شود و جلوی این خسارت بزرگ را می‌گیرد تا این زخم، کهنه و چرکین نشود.

وکیلی در پایان با بیان اینکه مطالبات اقوام کرد در مسیر مصالحه قابل تأمین است، یادآور شد: با برگزاری این رفراندوم در اقلیم کردستان عراق، خصومتی شکل می‌گیرد که تمام نسل‌های آینده عراق را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فلذا انتظار از نخبگان جامعه کرد این است که جلوی این توطئه بزرگ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را بگیرند.مشرق

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت