پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1396 ساعت 10:08:: شناسه خبر: 26029

جوابیه فرودگاه یاسوج به خبر صدای جنوب/ تنها بر مدار قوانین و مقررات عمل می نماییم

هیچ چشمداشتی به درآمد ناچیز این گلخانه ها نداشته و مبلغ اجاره بهای این واحدها، در بهترین حالت، کفاف هزینه های چند روز این فرودگاه را نمی دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

پیرو خبر منشر شده در پایگاه خبری صدای جنوب،درزمینه مصاحبه رییس سازمان جهادکشاورزی استان و انتقاد از فرودگاه یاسوج(اینجا)روابط عمومی این فرودگاه  جوابیه ای  به این پایگاه خبری ارسال نمود که برابر قانون مطبوعات ،عینا در زیر منتشر می شود.

«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر گوهرکانی
رییس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد
موضوع: پاسخ رسمی به سلسله اظهارات متعدد و اخیر آن مقام محترم در رسانه ها
سلام علیکم
نظر به صحبتهای متعدد جنابعالی در رسانه ها در ارتباط با موضوع گلخانه های فرودگاه یاسوج و بیانات فرافکنانه آن جناب در قالب مغلطه های متعدد، قانون گریزی های سلیقه ای و سخنان عوامفریبانه، این مدیریت بر خود وظیفه میداند جهت شفاف شدن موضوع برای جنابعالی و همچنین جلوگیری از پخش شایعات، اتهامات، موارد ناروا و نسبتهای غیرقانونی و از همه مهمتر جهت تنویر اذهان مردم شریف استان، موارد زیر را یک بار برای همیشه، خدمت حضرتعالی ارائه نماید:
۱- پروژه گلخانه های فرودگاه یاسوج در سال ۱۳۸۹ و در قالب یک طرح اشتغالزایی، با اهداف و نیات خیر تمامی مسئولان وقت فرودگاه و استان، جهت اشتغال بانوان فارغ التحصیل رشته کشاورزی، تعریف و از طریق تاسیس شرکت تعاونی راه سبز کوثر اجرا گردیده و وام های چند صد میلیونی اشتغالزایی دارای تنفس با نرخ بهره نازل، به آن اختصاص یافت. بین فرودگاه به عنوان واگذارکننده و شرکت تعاونی راه سبز کوثر، قراردادی منعقد گردید که تمامی موارد آن منعکس کننده اهداف خیر مسئولان وقت بود. این قرارداد در سالهای نخست خود، قراردادی بود که کاملا در مسیر قانون و اهداف اولیه، جریان داشت. اما علیرغم بندهای صریح قرارداد که هرگونه واگذاری به غیر اعم از فروش، وکالت،‌مشارکت،‌رهن، اجاره و همچنین هرگونه مداخله کارکنان دولت را ممنوع و موجب فسخ قرارداد اعلام نموده، در سایه سکوت و عدم نظارت سازمان جهاد کشاورزی و بانک های عامل، طی سالهای اخیر، هدف مقدس اشتغالزایی برای جوانان فارغ التحصیل جای خود را به بورس بازی، دلالی، رانت خواری برخی بهره برداران و مداخله برخی کارکنان دولتی داد و دچار انواع و اقسام تخلفات مالی، قراردادی، ایمنی، امنیتی و … گردید. فی المثل حدود۷۰ درصد واحدهای گلخانه ای بر خلاف مفاد صریح قراداد، توسط بهره بردارانی که خود بهتر می شناسید به مبالغی بیش از ۱۰۰ برابرنرخ حمایتی دولتی ، به افراد غیر واگذار و یا با خودرو و…معاوضه گردید. همچنین ورود بهره بردارانی که کارمند دستگاههای دولتی استان و مصداق بارز نقض قانون منع مداخله کارکنان دولت هستند کاملا بر خلاف متن صریح و روح این قرارداد بود که هدف اولیه آن ایجاد بستری حمایتی از طریق اراضی یک نهاد دولتی با نرخ نازل، جهت رونق اشتغال و بلوغ کاری جوانان، تعیین شده بود.
۲- شرح وظایف شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در بر دارنده مواردی است که تماما مرتبط با موضوع حمل و نقل هوایی است. اما این شرکت و به تبع آن، مدیران این فرودگاه، به عنوان نمایندگان دولت در فرودگاه یاسوج و بعنوان امانتداران سرمایه های کشور در این بخش، در قبال این تخلفات، دو راه پیش روی داشتند:
-نخست اینکه بر روی رانت خواری عده ای بهره بردار اصلی که خود را در پشت به اصطلاح اشتغالزایی ده ها کارگر پنهان نموده اند، سکوت اختیار کنیم و درقبال این ارتزاق از امتیازات و حمایتهای دست و دلبازانه دولتی تا پایان قرارداد ۱۳ ساله (سال ۱۴۰۲ شمسی) چشم پوشی و اغماض نماییم.
-دوم اینکه به این گونه ویژه خواری های عده ای سودجو که منابع کشور را وسیله ای برای کسب معاش خود قرار داده اند با ابزارها و مجاری کاملا قانونی پایان دهیم.

۳- جانبداری از حق، اغلب همراه با دشواری است. صد البته که انتخاب راه دوم برای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خالی از چالش و سختی نبوده و نیست. اما به فضل الهی، با اقدامات کاملا قانونی شرکت و این فرودگاه و نیز حساسیت قوانین جاری در قوه قضائیه در زمینه حیف و میل بیت المال، تمامی موارد قانونی طی گشته و حکم مرجع محترم قضایی به حمایت از حقوق بیت المال، صادر گردید که در بردارنده فسخ قرارداد واگذاری و تخلیه مکان توسط متخلفان قرارداد و قانون شکنان بود.
۴- چگونه است که سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاهی که خود را متولی دولت در امر نظارت بر امور زراعی میداند، نظارتهای لازم جهت جلوگیری از انحرافات در سرمایه گذاری ها و وامهای دولتی را به عمل نیاورد و با این سکوت و غفلت چندین ساله زمینه تخلفات برای سوء استفاده گران از حمایتهای دولتی را فراهم آورد؟ همانگونه که شخص جنابعالی بهتر واقف هستید و یا شاید به صلاح نمیدانید که از حیطه وظایف خود مطلع باشید، اگر تمامی وام ها، تخفیف ها و واگذاری زمینها در مسیر خود باقی می ماند، هیات تشخیص شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران و به تبع آن دستگاه قضایی، هرگز اقدامی جهت فسخ قرارداد نمی نمودند. اکنون جای تامل و تعجب است که حضرتعالی چشم بر روی این ویژه خواری ها و روابط فامیلی حاکم بر این قرارداد بسته و فرار رو به جلو را انتخاب نموده اید و نشانه های آن در بلندی صدایتان و درشتی لغاتتان متبلور گشته و دولت را متهم به باج خواهی می کنید.

۵- مزید آگاهی جنابعالی، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه یاسوج که با حسن نیت تمام، هزینه های هنگفت و سنگین جاری، سرمایه ای و حتی توسعه ای یک فرودگاه کاملا به لحاظ اقتصادی ضرر ده را به تنهایی و بدون اتکا به یک ریال اخذ از منابع استان و یا بودجه عمومی کشور، متقبل شده و در یک قلم فقط، بیشتر از ۳۰ میلیارد تومان طی ۲ سال گذشته صرف بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه نموده است ، هیچ چشمداشتی به درآمد ناچیز این گلخانه ها نداشته و مبلغ اجاره بهای این واحدها، در بهترین حالت، کفاف هزینه های چند روز این فرودگاه را نمی دهد. اگرچه برای جنابعالی که با ساختار مدیریت غرقابی و بودجه های سیلابی آشناتر و مانوس تر هستید، رشد تصاعدی هزینه های هنگفت صنعت هوانوردی و فرودگاهی از یک سو و اداره یک فرودگاه ضرر ده و کم ترافیک از سوی دیگر، عجیب به نظر می رسد؛ اما این لطف پروردگار و هنر تک تک کارکنان شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران است که افتخار خدمت به مناطق محروم و کاهش اثر محرومیت و دورافتادگی را با هیچ متاعی معاوضه ننموده و نمی نماییم.
۶- اجرای قانون و حکم تخلیه شاید بهترین حالت ممکن برای خاتمه این پرونده، ازدید فرودگاه بود؛ اما به دلیل درک مسئولان این فرودگاه از مقوله زجرآور بیکاری در این استان، حسن نظر استاندار محترم وقت و همچنین نظر مساعد مدیرعامل محترم شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی، مقرر گردید فقط و فقط به جهت مراعات حال بهره برداران و ادامه کار حدود ۳۰ نفر از کارگران شاغل در این واحدها(که حقوق ناچیزدریافت و عمدتا بدون بیمه هستند)، اراضی که قانونا باید تخلیه می شد، با رعایت ضوابط قانونی، مجددا جهت بهره برداری به ایشان طی قراردادی جدید و با شرایط قیمتی حمایتی و با نظر کارشناس رسمی دادگستری، تحویل گردد. اکنون نیز این فرودگاه همانند هر زمان دیگر تنها و تنها بر مدار قوانین و مقررات عمل نموده و بنابر توافق مسئولان عالی استان و شرکت و نیز رای موافق هیات تشخیص با بهره برداران فعلی، قرارداد جدید در چارچوب نظر کارشناسان رسمی دادگستری و در مدت زمان مشخصی منعقد و در غیر اینصورت ناگزیر به اجرای محدودیت تردد و تخلیه می باشیم.
علیرغم موارد ذکر شده، فرودگاه یاسوج همواره این آمادگی را دارد تا صرفا درچارچوب قانون و ضوابط مقرر کشور و به دور از عوامفریبی و هیاهو، پاسخگوی ابهامات و شنونده نظرات منطقی و قانونی باشد.

علی محسنیان
مدیر فرودگاه یاسوج
رونوشت:
-قائم مقام محترم مدیرعامل در امورفرودگاهها مراتب جهت استحضار
-معاونت محترم برنامه ریزی نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها جهت استحضار
– معاون محترم اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، جهت استحضار
– مدیرکل محترم دفترمرکزی حراست شرکت فرودگاهها جهت استحضار
– مدیرکل محترم دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جهت استحضار
– مدیران محترم خبرگزاریها و سایت های بویرنیوز، صدای جنوب، خبر دنا، کبنانیوز، تابناک، سایت رسمی استان کهگیلویه و بویراحمد جهت آگاهی و درج متن کامل جوابیه برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها»

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت