پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1396 ساعت 20:08:: شناسه خبر: 26097

مدیرعامل مناطق نفتخیز:

برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید از چاه های انحرافی و ظرفیت استخر آبی استفاده می شود

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب درگفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید از چاه های انحرافی و ظرفیت استخر آبی استفاده می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: برای مهار آتش سوزی دکل ۹۵ چاه ۱۴۷ رگ سفید علاوه بر احداث چاه های انحرافی، از ظرفیت استخر و پمپ های آتشنشانی نیز استفاده می شود.

به گزارش صدای جنوب،بیژن عالی پور روز شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه ساخت تخصصی صنعت نفت خوزستان در نشست با رسانه های استان با اشاره به آخرین اقدامات این شرکت برای خاموش کردن اتش سوزی در چاه ۱۴۷ منطقه رگ سفید اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز با همکاری شرکت ملی حفاری ایران در حال آماده سازی محل چاه ها، جاده های دسترسی و استخر آب است و در کمتر از چهار روز بیش از ۲۵۰ کیلومتر خط لوله آب از دو منطقه رودخانه زهره و امیدیه به سمت چاه ۱۴۷ کشیده شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه ساختار منطقه رگ سفید ساختاری پیچیده از گل و سنگ است، برخی از اقدامات از طریق بکارگیری دستگاه های مکانیکی در حال انجام بوده که خوشبختانه اکنون استخر خوبی آماده شده و اقدامات اساسی در این استخر برای جلوگیری از هدر رفت آب انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: اکنون کمتر از ۱۵ روز لوکیشن هایی در این منطقه در حال احداث است که بعد از آماده شدن محل چاه ها دو دکل حفاری با ابعاد و حجمی کمتر از دکل های چینی به منظور خاموش کردن چاه ۱۴۷ در آنجا نصب می شود.
عالی پور گفت: در حال حاضر با همکاری شرکت ملی حفاری ایران تجهیزات آسیب دیده از روی چاه در حال انتقال است تا برای استفاده از چاه انحرافی و استخر آب مشکلی ایجاد نشود.
وی همچنین به نهمین نمایشگاه ساخت تخصصی صنعت نفت خوزستان اشاره کرد و گفت: حدود ۶۱ درصد سازندگان، ۳۴ درصد تامین کنندگان و پنج درصد از شرکت های خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: هدف اصلی ما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال است و با طرح هایی که از سوی وزیر نفت ابلاغ شده، نوسازی تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: نوسازی تاسیسات این شرکت که حدود سه میلیون بشکه نفت خام و با احتساب نفتا و گاز مایع بیش از سه میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه تولید دارد که عمده آن بر عهده صنعتگران داخلی است.
عالی پور گفت: نوسازی تاسیسات توسط صنعتگران داخلی بی شک اشتغال زایی خوبی را در استان به دنبال دارد.
وی با بیان این که واردات تجهیزاتی که از سوی صنعتگران داخلی تولید می شود، متوقف خواهند شد گفت: در این راستا تاسیسات سرچاهی و خطوط از شرکت های صنعتی اطراف اهواز تامین شده و خطوط لوله ای مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز از شرکت لوله سازی اهواز و سایر شرکت های لوله سازی داخلی تهیه می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این که هدف شرکت ملی مناطق نفت خیز این است که کلیه تجهیزات و تاسیسات خطوط خود را از شرکت های تولید داخل تامین کند گفت: پیش از انقلاب کلیه تجهیزات از خارج تامین می شد اما در سال های اخیر بسیاری از کالاها و تجهیزات صنعت نفت از داخل تامین و همکاری های خوبی با سازندگان داخلی ایجاد شده است.
وی گفت: اکنون حدود ۴۱ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز مناطق نفت خیز جنوب از سازندگان خوزستانی تامین می شوند و در مجموع ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز ساخت داخل است.
عالی پور تصریح کرد: با ابلاغیه وزیر نفت در خصوص ۱۰ خانواده کالا، امیدواریم این کالاها نیز توسط سازندگان داخلی تولید شوند تا دیگر نیازی به وارد کردن تجهیزات و تاسیسات صنعت نفت نداشته باشیم.
وی گفت: در حال حاضر باتوجه به ظرفیت های داخل کشور پمپ های SRP ، فرایندی، نفت و خام، کمپرسورهای C16 بر خلاف گذشته در داخل کشور تولید می شوند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: صادرات این شرکت در زمان تحریم ها بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه بود و بیش از یک میلیون نفت خام، نفتا و گاز مایع تولید کردیم و صادرات غرب کارون و سایر شرکت های نفتی کشور نیز بیش از یک میلیون بشکه بود.
وی ادامه داد: اکنون با توافقات وزیر نفت با سایر کشورها به رغم فرسوده بودن تاسیسات، محدودیتی برای تولید وجود ندارد.
عالی پور گفت: همچنین در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هیچ گونه وقفه ای در تولید و صادرات برای خوراک پالایشگاه های کشور و پتروشیمی های استان بوجود نیامده است.
وی تصریح کرد: با امضا تفاهمنامه با یک شرکت ایتالیایی، در آینده ای نزدیک فلرهای شرکت ملی مناطق نفت خیز را نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: پیش از این نیز با دو شرکت قراردادی به امضا رسید که فلرهای منطقه نفت خیز کرنج، پارسی، منصوری و مارون را به برق تولید کرده و گاز آن ها را به شرکت گاز و یا شرکت مناطق نفت خیز جنوب ارسال کنیم.
وی یادآور شد: در زمان تحریم ها بیش از ۳۰ هزار مورد اقدامات مهندسی درون چاهی، بیش از ۶ هزار مورد تعمیرات اساسی تجهیزات، بیش از ۷۰۰ مورد تعمیرات اساسی ماشین آلات، توربین و کمپریسور، بیش از هفت هزار مورد اصلاحیه فرایندی تایید، بیش از پنج هزار مورد اصلاحیه خطوط لوله و بیش از ۳۰ هزار خطوط لوله در پنج شرکت بهره بردار مناطق نفت خیز ایجاد شد که تمامی این اقدامات موجب شد پس از رفع تحریم، تولید حداکثری داشته باشیم.
عالی پور گفت: تا پنج ماه آینده نیز اولین قرارداد خود را در خصوص طرح های مطالعاتی منعقد می کنیم و با ۶۰ شرکت داخلی و خارجی از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، مپنا و سایر شرکت ها مذاکرات داریم.
وی ادامه داد: بر اساس دستور وزیر نفت چند جلسه در خصوص ۱۱ مخزن که بصورت EPCF هستند، برگزار شد تا با انعقاد قرارداد با این شرکت ها بتوانیم با هزینه ای معادل سه میلیارد دلار، علاوه بر تولید موجود به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه افزایش تولید داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: خشک کردن هور العظیم برای رسیدن به تولید نفت روش اشتباهی بود و به گفته وزیر نفت برخورداری هورالعظیم از آب مهمتر از نفت است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت