پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 آبان 1396 ساعت 05:08:: شناسه خبر: 26360

صدای ظهور می‌رسد از اربعین حسین(ع)

در مراسم اربعین امسال، همچون سال های گذشته هزاران زائر از کشورهای خارجی حضور دارند. امسال زائرانی از ۹۱ کشور خود را به عراق رساندند تا در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

پای پیاده آمده اند؛ فوج فوج… قطره ها، رود می شوند و به دریا می پیوندند؛ همه در خروش «لبیک یا حسین(ع)»

در آستانه اربعین حسینی، تمام جاده های منتهی به کربلا مملو از عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) است.

جاده حدودا ۱۱۰ کیلومتری بغداد (پایتخت عراق)  به  کربلای معلی، در دو روز گذشته مسیر جمعیت زیادی است که سیل آسا در آن سرازیر شده اند. براساس این گزارش، خروجی های شهر بغداد، روز سه شنبه بطور کامل قفل بود و خروج از شهر با خودرو به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

مسیر شهر مقدس نجف به کربلا هم، پرجمعیت گزارش شده است، به طوری که خبرها حاکی است حرکت زائران اربعین حسینی به کربلا به کُندی صورت می گیرد.

گزارش ها از اطراف شهر کربلا نیز حاکی است خیابان های منتهی به حرم سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مملو از جمعیت است و رفت و آمد به سختی صورت می گیرد و دسته ها و گروههای مختلف  مردم در اطراف حرم امام حسین (ع) در حال عزاداری هستند .

در مراسم اربعین امسال، همچون سال های گذشته هزاران زائر از کشورهای خارجی حضور دارند. امسال زائرانی از ۹۱ کشور خود را به عراق رساندند تا در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی در شهرهای کربلا، بغداد و دیگر مناطق این کشور، همزمان با سالروز اربعین حسینی به حال آماده‎ باش درآمدند.

منابع عراقی می گویند تاکنون بیش از ۱۰ میلیون زائر وارد شهر کربلا شده اند. پیش بینی شده است امسال شمار زائران اربعین حسینی به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد.

از ایران،  بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به عراق رفته اند .

به گفته شهریار حیدری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ایران میزان خدمات رسانی به زائران در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

در ایران، پنج‌ شنبه ۲۰ صفر سال ۱۴۳۹ هجری‌ قمری چهلمین روز شهادت سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت