پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1396 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 30247

یادداشت/

پتانسیل های بالقوه اشتغال زا در شهرستان بهمئی

شهرستان بهمئی بهترین شرایط را به لحاظ آب و هوایی برای اجرای طرح های دامپروری از جمله پرواربندی، نگهداری بز و گوسفند، گوساله و اجرای طرح های مشاغل خانگی به خصوص پرورش مرغ محلی، بلدرچین، کبک، بوقلمون و تیهو دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ابوتراب دهبانی پور در یادداشتی باعنوان« پتانسیل های بالقوه اشتغال زا در شهرستان بهمئی» نوشت:شهرستان بهمئی به واسطه واقع شدن در کریدور ارتباطی جنوب به غرب و مرکز کشور و داشتن مناطق گردگشری و تاریخی، دارای پتانسیل های بالقوه بالایی برای اشتغال زایی و توسعه است که در این یادداشت به برخی از این پتانسل های اشاره می شود:
الف: جاده های مواصلاتی:
راهها و جاده های مواصلاتی به مراکز استانها و شهرستانها تاثیر شگرفی در رونق، آبادانی و درآمدزایی هر شهرستانی دارد ؛شهرستان بهمئی از این حیث کاملاً در بن‌بست قرار گرفته است، اگر جاده دسترسی به باغملک و رامهرمز به ایذه تعریض و زیرسازی شود و جاده لیکک – لنده – دهدشت به جاده اصفهان متصل گردد، قطعاً بخشی از مسیر آمد و شدِ استانها و شهرهای همجوار از مسیر شهرستان بهمئی صورت می گیرد و این مهم به خارج شدن شهرستان بهمئی از بن بست کمک خواهد کرد.
ب:دام پروری
شهرستان بهمئی بهترین شرایط را به لحاظ آب و هوایی برای اجرای طرح های دامپروری از جمله پرواربندی، نگهداری بز و گوسفند، گوساله و اجرای طرح های مشاغل خانگی به خصوص پرورش مرغ محلی، بلدرچین، کبک، بوقلمون و تیهو دارد .
در نهایت راه اندازی کارگاه های کوچک صنایع دستی و تولیدی با اعطای تسهیلات کارآفرینی ‌می تواند در بازار کسب و کار و درآمد زایی و اشتغال را برای شهرستان بهمئی نقش مهمی داشته باشد.
مهم ترین مانع برای مجریان این دست طرح ها، پرونده‌سازی ها و طی کردن راه های پر پیچ و خم اداری و سخت گیری دستگاه‌ های صدور مجوز می باشد.

مشاهده گردید بسیاری از متقاضیان طرح های اشتغالزا به واسطه بروکراسی و روال خسته کننده اداری از ادامه درخواست خود منصرف شدند ؛امید است مسئولان ارشد استان به خصوص استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس در این خصوص توجه ویژه بهمئی داشته باشند.
پ: گردشگری:
امروزه صنعت گردشگری به یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی و درآمد زا در کشور تبدیل شده است و باعث شد حتی ثروتمندان کشورها نیز برای رشد و سرمایه‌گذاری در این حوزه اقدام کردند.
صنعت گردشگری می‌تواند سایر فعالیت‌های اقتصادی فرهنگی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، ایجاد هزاران فرصت شغلی و ارتقاء درآمد مردم با بکارگیری حجم وسیع نیروی انسانی با ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی و توریستی باعث شد تا به عنوان یکی از بهترین صنایع درآمد زا به آن نگاه می‌شود.
مناطق گردشگری گردشگرپذیر سولک و ماغر واقع در ۵ کیلومتری شهر لیکک با برخورداری از طبیعت بکر و درختان سرسبز به خصوص سروهای راست قامت کهن و آثار الیمایی اشکانی با پمپاژ کردن آب یکی از چشمه های ماغر می‌تواند به یکی از بهترین صنعت های گردشگری و توریستی جنوب کشور تبدیل شود کما اینکه هر ساله گردشگران و سیاحان داخلی و خارجی زیادی به این منطقه سفر می‌کنند.
آب و هوای این مناطق که از دمای مناسبی برخوردار است در تابستان که هوای شهرهای جنوبی به ۵۰ درجه می رسد در این منطقه می شود بدون کولر و پنکه و وسایل خنک کننده دیگر زندگی کرد.
بهره برداری و آبادانی مناطق گردشگری بسیار مهم بوده و می تواند برای شهرستان بهمئی درآمدزا و از نظر اقتصادی ،جذب سرمایه و اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت