پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 بهمن 1396 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 30629

جزئیات کامل حادثه ریزش ساختمان ۴ طبقه در یاسوج

شهردار یاسوج گفت: ساعت ۱۳ و ۴۲ دقیقه ظهر امروز (پنجشنبه) ریزش یک ساختمان ۵ طبقه به سازمان آتش نشانی اعلام شد و نیروهای آتش نشانی از ۳ ایستگاه فورا به محل اعزام و پس از ۳ دقیقه در محل حاضر شدند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج گفت: ریزش سقف در حال بتن ریزی باعث زیرآوار ماندن دو کارگر شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از  روابط عمومی شهرداری یاسوج، آتش پاد سوم محمد رستمی در تشریح جزئیات این حادثه بیان داشت: در این حادثه سقف طبقه آخر این ساختمان که کارگران در حال بتن ریزی آن بودند، فرو ریخت و ۲ نفر از کارگران زیر آوار ماندند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای عملیات، ۱۷ نیروی آتش نشانی در محل حاضر شدند و عملیات آواربرداری را در طبقه چهارم آغاز کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج ادامه داد: در این عملیات حجم بالایی از بتن و میلگردهای فولادی بر روی سقف طبقه چهارم آوار شده بود که عملیات نجات و پیدا کردن محل دقیق افراد زیرآوار مانده را بسیار دشوار کرده بود.

وی اضافه کرد: با تلاش بی وقفه نیروهای آتش نشانی یکی از افراد پیدا شد و به محل امن منتقل شد و برای مداوا تحویل نیروهای اورژانس شد.

آتش پاد سوم محمد رستمی بیان کرد: همزمان عملیات برای نجات فرد دوم نیز در حال انجام بود که با پیدا شدن محل مدفون شدن این کارگر، مشخص شد که متاسفانه به علت شدت جراحات و ضربه های وارده به سر وی، جان باخته است.

رستمی تصریح کرد: پس از آواربرداری جسد این فرد توسط نیروهای آتش نشانی به محل زمین منتقل شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج تصریح کرد: در پایان با ایمن سازی محل توسط نیروهای آتش نشانی عملیات به پایان رسید.

مصدومیت یک نیروی آتش نشانی/ امکانات آتش نشانی یاسوج پاسخگو نیست

شهردار یاسوج گفت: ساعت ۱۳ و ۴۲ دقیقه ظهر امروز (پنجشنبه) ریزش یک ساختمان ۵ طبقه به سازمان آتش نشانی اعلام شد و نیروهای آتش نشانی از ۳ ایستگاه فورا به محل اعزام و پس از ۳ دقیقه در محل حاضر شدند.

نستهن مقدم که در حاشیه عملیات آواربرداری با ابراز تاسف از این حادثه و جان باختن یک کارگر، بیان کرد: این عملیات تا ساعت ۱۷ و ۲۲ دقیقه ادامه داشت و متاسفانه یکی از نیروهای زحمتکش آتش نشانی دچار شکستگی پا شد و به بیمارستان منتقل شد.

مقدم درباره علت حادثه بیان کرد: فعلا نمی توان در خصوص علل حادثه اظهار نظر کرد و پس از بررسی و کارشناسی علت حادثه را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به سختی های این عملیات و کار در ارتفاع بیان داشت: امکانات آتش نشانی شهر یاسوج به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای این شهر نیست.

مقدم گفت: تاکنون چندبار درخصوص کمبود تجهیزات نیروهای آتش نشانی یاسوج درخواست حمایت داشته ایم و از مسئولان استانی در این زمینه انتظار همکاری داریم.

شهردار یاسوج با تقدیر از حضور دلسوزانه معاون عمرانی استاندار، معاون دادستان، رئیس و اعضای شورای شهر، فرماندار شهرستان بویراحمد، اعضای ستاد بحران، مسئولان و نیروهای انتظامی و نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس و سایر مسئولانی و نیروهایی که در این عملیات حضور داشتند، ابراز داشت: حوادث بالقوه زیادی در کالبد شهر یاسوج نهفته است و باید برای مقابله با آنها پیش از بروز حادثه  دیگری اقدام کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت