پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 بهمن 1396 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 30741

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد:

ضریب حفاظت از اراضی ملی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است/ استان دارای ۲۷۲هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است

الیاس تاج الدینی با تبریک هفتم بهمن سالروز تاسیس سازمان امور اراضی اظهار داشت: از ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی هیئتهای هفت نفره واگذاری زمین، سازمان اموراراضی کشور تاسیس شد و به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با تنوعی از وظایف و ماموریت های حاکمیتی فعالیت میکند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون نقشه کاداستر(حدنگاری) حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شده و از این مقدار اطلاعات توصیفی و اسناد و مدارک مالکیتی (نسق، سند، قولنامه، کپی شناسنامه و کارت ملی) بیش از ۹۰ درصد از اراضی جمع آوری شده است.
به گزارش صدای جنوب، الیاس تاج الدینی افزود: این طرح تا کنون در بخش هایی از شهرستان بویراحمد( تنگ سرخ، گنجگان، وزگ، قلات، فیروز آباد، مختار)، کهگیلویه (بخش مرکزی)، گچساران (دشت امامزاده جعفر، ماهور باشت، تلخاب شیرین، خربل و … ) چرام(بردیان و تمبی) باشت (خان احمد) اجرایی شده است .
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰ هزار هکتار دیگر نیز در نیمه اول سال ۹۷ در قسمتهایی از شهرستان های دنا، بهمئی و لنده این طرح اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: در صورت تامین اعتبار لازم بقیه مناطق استان به مرور طرح کاداستر اراضی کشاورزی اجرا خواهد شد.
این مسئول ادامه داد:از اهداف صدور نقشه کاداس زمین های منابع ملی جلوگیری از تعرض به منابع ملی، شناسایی سریع و برخورد با متصرفان و سودجویان زمینهای ملی، تثبیت مالکیت اراضی برای کشاورزان و در نهایت ایجاد سند برای این کشاورزان است.
تاج الدینی تصریح کرد: میزان اراضی واگذاری از سال ۹۲ تاکنون در این استان بر اساس ماده ۲ طرح های وابسته به کشاورزی ۲۹۹ هکتار، بر اساس ماده ۲۱ طرح های غیر کشاورزی ۴۴۹ هکتار واگذار شده اند.
وی عنوان کرد: در قالب شورای هیات طرح زراعت ۱۱۲ هکتار و باغات ۵۷۰ هکتار بوده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال جاری تاکنون بر اساس ماده ۲ طرح های وابسته به کشاورزی ۲۵ مورد در سطح چهار هکتار، ماده ۲۱ در سطح ۱۲۳ هکتار و اراضی در شورای هیات طرح سه مورد در سطح ۱۰ هکتار و باغات ۱۴مورد در سطح ۷۰ هکتار بوده است.
وی ابراز داشت: در سال جاری اکیپ نظارت بر اراضی واگذاری بر حدود یک هزار هکتار در استان نظارت داشته اند.
تاج الدینی گفت: پرونده های دارای پیشرفت فیزیکی پایین که موفق به اجرای طرح خود نبوده در کمیسیون ماده ۳۳ بررسی می شوند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمینه ۱۱ مورد حدود ۵۷ هکتار فسخ قرار داد شده و به اراضی ملی برگردانده شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت