پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 بهمن 1396 ساعت 16:11:: شناسه خبر: 30950

استقبال بزرگان سینمای ایران‌ از برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه در «دهدشت»

سینمای کوتاه و جشنواره های فیلم کوتاه ،مثل جشنواره اعتیاد و آسیب های اجتماعی کهگیلویه (دهدشت) باعث می شود که نگاه ها به جریان اجتماع واضح تر باشد و بازتاب دقیق تری از آن را ببینیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه  خبرداد و گفت:این جشنواره  با موضوع آسیب‌های اجتماعی «اعتیاد» به مدت سه روز، روزهای نهم، دهم و یازدهم اسفندماه با حضور ۶ استان به میزبانی دهدشت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ فیلم از این ۶ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: تاکنون استان‌های فارس و بوشهر بیشترین فیلم‌ها را به دبیرخانه ارسال نموده‌اند.

کاظمی‌جو خاطرنشان کرد: مهلت ارسال فیلم به جشنواره تا ۱۷ بهمن تمدید شد.

اما برگزاری این جشنواره بااستقبال بزرگان سینمای ایران همراه شده است و انها از این اقدام فرهنگی حمایت نموده اند.

بهزاد فراهانی (بازیگر سینما و تئاتر)

اتفاقی که باعث شود نسل جوان دست به تولید بزنند قابل تقدیر و لطف به جوانان هنرمند از سوی متولیان فرهنگی هم قابل ستایش است.
نمی توان به هنرمند دستور تولید داد هنر بخشنامه ای تاثیر ندارد وقتی هنر هنرمند در جریان نگاه دستور گیری قرار بگیرد دیگر هنرمند مولف متولد نخواهد شد. رسانه ها باید به مردم احترام بگذارند و حقایق زندگی را صادقانه پخش کنند جوانان ناظران اجتماعی هستند و دروغ با ذات آنها سازگار نیست. کار غیر واقعی دشمن هنر است جشنواره ای که معضلات و آسیب های اجتماعی را بدون سانسور نمایش می دهد کارش قابل ستایش است ما نباید در هنر مرزبندی کنیم اجازه بدهیم سبک های متفاوت بوجود بیاید ما همه نوع فیلم نیاز داریم و هر فیلمی مخاطبان خودش را دارد مرزبندی در هنر مصائبی ست که غربی ها به ما هدیه کردند و نباید تن به این مرزبندی ها داد برای همه عوامل و دست اندرکاران و فیلمسازان جشنواره فیلم کهگیلویه آرزوی موفقیت می کنم.

خسرو خسروشاهی (دوبلور و مدیر دوبلاژ سینما)


سینمای امروز سینمای گیشه است سینمایی که هر لحظه روی فروش آن تمرکز می شود در حالی که سینمای اصیل سینمای بازگو کننده زندگی ماست سینمای کوتاه و جشنواره های فیلم کوتاه ،مثل جشنواره اعتیاد و آسیب های اجتماعی کهگیلویه (دهدشت) باعث می شود که نگاه ها به جریان اجتماع واضح تر باشد و بازتاب دقیق تری از آن را ببینیم لزومی هم ندارد همه فیلم ها خوب باشند حتی فیلم های بد ارزش های خودش را دارد و نمی توان همه ارزش های آن را زیر سوال برد.
من همیشه موافق جشنواره هایی هستم که فیلمسازان را به هم نزدیک می کند و شرایط تبادل نظر را مهیا می کند باورپذیری در سینما بسیار مهم و با ارزش است که ما فیلمی را ببینیم و آن را درک کنیم قطعا ارزش های فیلم با باورپذیری آن بیشتر محترم شمرده می شود.
نسل جوان باید با انگیزه راه را ادامه دهد سختی هایی دارد ولی غیر ممکن نیست.

خسرو خسروشاهی ۹۶/۱۱/۱۱

 

در حال تکمیل است…..

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت