پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 خرداد 1395 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 3154

معاون فنی و عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

کمبود تجهیزات آبرسانی سیار در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

ازادی با اشاره به اهمیت آب آشامیدنی در سلامت و ادامه حیات انسان و دام خواستار توجه ویژه متولیان برای تجهیز ناوگان آبرسانی سیار مناطق عشایری در این استان شد

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون فنی و عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره برای آبرسانی سیار به عشایر در مناطق ییلاقی این استان با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی روبه روست.

به گزارش صدای جنوب،بهمن آزادی روز سه شنبه افزود: هم اکنون ۱۰ تانکر با ۱۰ نفر نیروی انسانی کار توزیع آب آشامیدنی به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند.
وی اظهار کرد: روزانه ۳۸۰ متر مکعب آب آشامیدنی در مناطق عشایری این استان توزیع می شود که پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست.
معاون فنی و عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۰ دستگاه تانکر و ۱۰ نفر نیروی انسانی دیگر برای تکمیل ناوگان آبرسانی به مناطق عشایر این استان نیاز است.
آزادی میزان اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آبرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.
وی با اشاره به اهمیت آب آشامیدنی در سلامت و ادامه حیات انسان و دام خواستار توجه ویژه متولیان برای تجهیز ناوگان آبرسانی سیار مناطق عشایری در این استان شد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چهار هزار خانوار عشایراین استان با تانکر آبرسانی می شود.
مجید علی پور جمعیت بهره مند از آبرسانی سیار در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۲۰ هزار نفر برآورد کرد.
وی با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار و ۲۰۰خانواری عشایر این استان ابراز کرد: آب آشامیدنی سایر خانوارها با چشمه ها، رودخانه ها و شبکه های انتقال آب تامین می شود.
وی بیان کرد: تامین آب پایدار با استفاده از شبکه انتقال آب نیازی ضروری خانوارهای عشایری است.
علی پور افزود: اجرای طرح های انتقال آب در مناطق عشایری این استان نیازمند ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.
وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی تامین آب پایدار در ۱۲ منطقه عشایری شهرستان های گچساران، کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده انجام شده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بهسازی چشمه ها و احداث منبع ذخیره آب از برنامه های این اداره متولی برای تامین آب مناطق سردسیری است.
وی اظهار کرد: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه،گچساران، دنا و بهمئی مهمترین مناطق عشایر نشین این استان هستند
علی پور گفت:جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد سالانه قابلیت عرضه ۹۴ هزار راس گوسفند و بره، ۳۲۰ هزار راس بز و بزغاله و دو هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله به بازار را دارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عشایر این استان با تولید سالانه بیش از ۲۳ درصد از انواع محصولات کشاورزی و باغی، بیش از  بیش از ۱۰هزار متر مربع انواع صنایع دستی قالی، قالیچه،گبه،گلیم و جاجیم و هفت هزار و ۴۰۰تن گوشت قرمز نقش مهمی در تولید ملی دارند.

علی پور ابراز امیدواری کرد: با تقویت چراگاه ها و ایجاد طرح های پمپاژ های آب کشاورزی بتوان تولیدات عشایر این استان را به طور چشمگیری افزایش داد.
کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با ۷۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که هم اکنون ۱۰ هزار خانوار آن در مناطق ییلاقی این استان و بقیه در استان های چهارمحال بختیاری و اصفهان سکونت دارند.
این استان ۷۰۰ هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد./ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت