پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 بهمن 1396 ساعت 09:11:: شناسه خبر: 31832

حاشیه نگاری صدای جنوب از آیین‌افتتاح وکلنگ زنی طرح های کهگیلویه در دهه فجر

پایگاه خبری صدای جنوب در جهت احترام به خوانندگان خود سایه؛ روشن های برخی از مراسم ها را برای اطلاع ودرجریان قراردادن جزییات برای همگان منتشر می نماید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در نهمین روز از دهه مبارک‌فجر طبق برنامه ریزی های انجام شده شهرستان کهگیلویه میزبان استاندار وسایر مسیولان استانی برای افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه ها بود.
برنامه ای که هر چند نقاط ضعفی داشته اما با افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها لبخند رضایت بر لبان بسیاری از مردم نقش بست.
خبرنگاران دیار کهگیلویه طبق عادت همیشگی خود تنها برای اجرای رسالت خبری در دقایق آغازین روز یکشنبه در جلوی فرمانداری منتظر خودروهای هماهنگ شده جهت ایاب و ذهاب خود شدند.


جمعیت هلال احمر؛ اداره بنیادمسکن ؛ شرکت گاز معمولا همواره در چنین مناسبت هایی قشر خبرنگار را یاری می کنند.
هرچند حضور در جاورده و افتتاح گازرسانی به این دهستان ساعت ۸ صبح اعلام شده بود اما این برنامه تا ساعت ۹و ۳۰ دقیقه به تاخیر افتاد.
حضور در گلزار شهدای جاورده و قرائت فاتحه که انجام شد مسئولان به محل افتتاح‌ طرح که دبیرستان دخترانه بود مراجعه کردند.
مردم خود را به این مکان رساندند و از همان صحبت اغازین مجری بازار تقدیروتشکر غیرضروری نوید داده شد بطوریکه اگر از تقدیر و تشکر و تعارف فاکتوری بگیریم عملا سخنان باقیمانده چند سطری نخواهد بود.
مهمان ویژه این مراسم حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ونماینده مردم‌ اندیشمک‌ بود.
استاندار از حفظ زاگرس با گازرسانی به دیشموک و چاروسا گفت و ذخیره انرژی را نیز بشارت داد.


خادم از حمایت سردارهاشمی پور و مسیولان استانی و شهرستانی گفت.
مدیرعامل شرکت گازاستان بر تسریع در اتمام این پروژه در سریعترین زمان ممکن تاکید نمود.


اما اوج فضای احساسی زمانی بود که درهنگام افتتاح هاشمی پور دستها را به اسمان بلند کرد و خداراازاین موفقیت شکرگزاری نمود.


هجوم مردم مراسم رابامشکلاتی مواجه ساخت اما با همه شرایط مشعل امیدافرین گاز روشن شد تا مردم درانتطار روزهای قشنگ و بدون هیزم و فیش های سرسام اور برق بنشینند.
برنامه بعدی افتتاح گازرسانی به منطقه دشمن زیاری بود و بازهم هجوم افراد عادی کار رابرای مسیولان سخت نمود.


با روشن کردن مشعل توسط حسنوند رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی؛ استاندار و هیئت همراه عازم پادوک برای کلنگ زنی بزرگترین‌ طرح دوران انقلاب اسلامی شدند.
نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی کهگیلویه که بااصرار هاشمی پور به کهگیلویه بزرگ تغییر نام‌داده شد دردوران احداث ببش از ۵۰۰ نفررامشغول بکار می کند و پس ازبهره برداری ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم‌مشغول بکار خواهندشد.
سیاه چادر و موسیقی محلی به همراه غذاهای محلی در محل کلنگ‌زنی صحنه جالبی خلق نموده بود اما جمعیت نامه بدست و خودروهای پارک شده مشکلاتی را موجب می شد.


نکته جالب این مراسم تقدیر استاندار و نماینده کهگیلویه از فرمانداراین شهرستان بود که چنین سابقه ای نداشت.
پوزش علی رغم همه نامهربانی ها امروز نمره قبولی گرفت و ترجیح داد تا ضرورتی نباشد؛ از تریبون استفاده نکند.

با کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی کهگیلویه بزرگ و سخنرانی پوزش ؛ هاشمی پور ؛ مدیرعامل شرکت افتاب سیوان؛ رییس کمیسیون انرژی مجلس واستاندار؛ جمعیت‌به دهدشت بازگشت تا در تایم بعدازظهر بتوانند مابقی طرح ها ازجمله پارک اسکان مسافر را افتتاح نمایند.

ایین افتتاحیه پارک اسکان مسافر شاید به سبب برنامه ریزی مسیولان انطور که باید دیده نشد و کاش مسیولان از حضور رییس کمیسیون انرژی مجلس و استاندار نهایت استفاده را می بردند اما در این ایین با برنامه های متنوع فرهنگی وتاریخی تنها مدیر کل میراث فرهنگی از مرکز استان حضور یافته بود.

قرار گرفتن هاشمی پور درجایگاه سخنرانی و موقعیت شناسی وی مدیرکل میراث فرهنگی را کیش ومات کرد.
هاشمی پور که از تقسیم اعتبارات در حوزه گردشگری ناراضی است سوال کرد که اقای باقری از۱۱ میلیارد تومان بودجه چقدر سهم کهگیلویه بزرگ بوده است که محمود باقری پس از حساب و کتاب رقم ۲ میلیاردتومانی رااعلام کرد و کاملا مشخص بود که این نماینده ناراضی است.
وی خطاب به محمودباقری و سیاوش زمان مدیرمیراث فرهنگی شهرستان گفت: ازظرفیت کاروانسرا در جهت اشتغالزایی ۵۰ نفرازبانوان استفاده شود.
نماینده کهگیلویه قول داد این موضوع رادرتهران پیگیری نماید.

سالن‌چندمنظوره دانش اموزان سوق دیگر طرح افتتاحی بود و سردارهاشمی پور با زارع پور مدیرکل اموزش وپرورش خوش و بش کرد.

جایی که عدل هاشمی پور به صورت واضح از زارع پور خواست تا در مدیریت اموزش وپرورش استان از فرزندان کهگیلویه بزرگ‌استفاده نماید.
البته نماینده کهگیلویه بزرگ‌ از این مدیر مورد حمایت تاجگردون به جهت مسیولیت دادن به خواهش نیک ازفرزندان سرفاریاب قدردانی هم نمود.

روبان سالن‌چندمنظوره سوق که قیچی شد مسیولان برای دقایقی والیبال بازی کردند و عدل هاشمی پور با زدن سرویس نشان داد هم ازشرایط جسمانی خوبی برخوردارست و هم ورزشکار خوبی می باشد.

امام جمعه سوق نیز از توقف عملیات ساخت جاده سوق دهدشت انتقاد کرد و گفت : در کلاس درس وقتی از خدمات بی نظیر نظام اسلامی دراین ۴۰ سال سخن می گوییم دانش اموزان سوال می کنند چرا ۱۲ کیلومتر جاده ۱۰ سال طول کشیده است .
حجت الاسلام کیانی اصل همچنان دعایی کرد و در این دعا خواستار نابودی چپ وراست شد و گفت: مشکلات کشور ناشی از این دو جناح سیاسی است.

وی گفت مدیریت جهادی و همچنین مدیرانی که کاری به مسایل جناحی ندارند می توانند باتلاش وکوشش خود مشکلات کشور را در سایه راهنمایی های مقام معظم رهبری حل کنند.
سپس کاروان به سوی روستای دوریزگان حرکت کرد و مدرسه ۳ کلاسه خیری این روستا افتتاح شد.
زنان روستا با کِل زدن و مردان روستا با تیراندازی هوایی از مسیولان بویژه هاشمی پور استقبال نمودند.


اوج هنرنمایی خواندن سرود و همچنین سرودن شعر لری توسط یکی از دختران دانش اموز بود.
عدل هاشمی پور پشت تریبون که قرار گرفت مثل همیشه از انلاین بودن و زرنگی خبرنگاران شهرستان سخن گفت.
وی در اقدامی کم سابقه از علی پوزش فرماندار کهگیلویه حمایت صریح کرد وبه برخی گمانه زنی ها پایان داد.
سردارهاشمی پور خطاب به مردم ومسیولان گفت:علت اینکه پوزش را دوست دارم و بصورت قاطع از وی حمایت‌می کنم صداقت و بی حاشیه بودنش می باشد و همچنان محکم از ایشان دراین مسیولیت حمایت می کنم.
این سخن واضح سردار مورد تشویق حاضران قرار گرفت و به نوعی تکلیف فرماندار کهگیلویه را برای همگان روشن نمود.

نماینده کهگیلویه بااشاره به همراهی رییس کمیسیون انرژی در سفر به چاروسا نیز گفت:صعب العبور بودن جاده و محرومیت این مناطق سبب تعجب این نماینده شده بود بطوری که حسنوندگفت فکر نمی کردم حوزه انتخابیه شما چنین محروم باشد.

 

اما افتتاحیه های امروز با همه لحظات خوش متاسفانه نقاط تاریکی هم داشت که به  مواردی اشاره می شود.
یکی تعارفات بی مورد مسیولان وباصطلاح نوشابه بازکنی سخنرانان برای هم ودیگری اسراف بیت المال بود.
تعارفات از ان جهت ضرورتی نداشت که از مجری گرفته تابقیه سخنرانان که متاسفانه کم هم نبودند شروع به تعریف وتمجید از هم می کردند مثلا درجریان‌افتتاح گازرسانی و یا کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی بیش از ۵۰ درصد وقت تریبون داران به تعریف از هم سپری شد.
مورد دوم اسراف در بیت المال بود وبااینکه افتتاحیه ها با فاصله کم اتفاق می افتاد اما توزیع شیرینی و میوه پای ثابت تمامی انها بود و به وضوح اسراف نیز دراین میان دیده می شد و مسیولان باید تحدیدنظر کنند و به قول یکی از مدیران مگر معده مسیولان چقدر ظرفیت دارد!!!

اینکه افراد عادی درهنگام چنین مراسماتی در صف اول ودرکنار مسیولان وبویژه مهمانان کشوری بنشینند درصورت کمبود جا رسم غلطی است ومتاسفانه درهنگام کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی پس از سخنرانی مدیرعامل شرکت افتاب سیوان این مدیر به دلیل نبود جا مجبور شد بصورت ایستاده در جمعیت حضورداشته باشد

هجوم مردم برای دادن نامه به مسیولان حتی در جلوی تریبون ودرهنگام سخنرانی اقدام غیرضروری دیگری بود که باید مردم ما نیز در این مورد تجدیدنظرکنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت