پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اسفند 1396 ساعت 02:12:: شناسه خبر: 33137

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد:

جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه راهکار مهم مقابله با آسیب های اجتماعی است

دهبانی‌پور گفت:یکی از چندین آسیب های اجتماعی که در اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد اعتیاد است که تهدید جدی برای جامعه و جوانان و خانواده هاست و ضرورت دارد همه دستگاه های مختلف در سطح کشور و استان ها برای مقابله با این آسیب اجتماعی تلاش کنند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

اهمیت و جایگاه جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه ولزوم هرچه بهتر باشکوه شدن این جشنواره مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی را به دهدشت کشاند تا ازاین رویداد مهم هنری با اصحاب رسانه سخن بگوید.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:آسیب های اجتماعی مولود جوامع مختلف است و درعصرما جهانی شده است.

رضادهبانی پور افزود:هرجامعه ای بنا به شرایط این موضوع را آسیب شناسی می کند  و کشور ما نیز از این شرایط در امان نمانده و امروزه آسیب های اجتماعی زنگ خطری برای همگان است وباید برای ازبین بردن آن برنامه ریزی شود.

دهبانی‌پور گفت:یکی از چندین آسیب های اجتماعی که در اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد اعتیاد است که تهدید جدی برای جامعه و جوانان و خانواده هاست و ضرورت دارد همه دستگاه های مختلف در سطح کشور و استان ها برای مقابله با این آسیب اجتماعی تلاش کنند.

دهبانی‌پور با بیان اینکه  فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای آسیب زدایی است تصریح کرد: برخی فعالیت ها به طور ویژه و خاص به بررسی علل یک آسیب اجتماعی می پردازد که نمونه آن جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه با محوریت «اعتیاد- خشونت »است که با ایده ای نو و بهره گرفتن از زبان گویای هنر و سینما جهت آگاهی بخشی جوانان از این معظلات و پیشگیری از این آسیب ها برگزار می شود.

وی زبان فیلم را برای انتقال پیام موثر دانست و گفت:بهترین زبان برای بیان مشکلات یک جامعه زبان فیلم است که راه حل مقابله با این آسیب ها را بیان می نماید .

دهبانی‌پور عنوان کرد: فراخوان و پوستر جشنواره به سینما های جوان استان های (فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختیاری ،اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد) نیز ارسال شد و ۱۷۱ اثر هنری در قالب مستند و داستان به جشنواره ارسال و مورد بازبینی قرار گرفتند که از این آثار تعداد ۱۴ اثرمستند و ۲۲ اثر داستانی به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۱۹ تا ۲۱ اسفند ماه بر گزار می شود که در ۲ روز اول به اکران آثار پرداخته می شود و اختتامیه جشنواره نیز روز سوم در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار می شود.

رضادهبانی پور ادامه داد:فرزندان استان که درسطح ملی دارای کارنامه موفق هنری هستند دربخش های مختلف جشنواره شرکت داشته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بااشاره به اهمیت این جشنواره و انعکاس خوب ان در سطح استان تصریح کرد:این جشنواره می تواند یکی از برنامه های هرساله در تقویم اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی قرار گیرد که بدون شک این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح خواهد شد تا برای سال های آتی در این خصوص اعتبار سنجی شود.

دهبانی پور افزود:با توجه به گستردگی آسیب های اجتماعی در موضوعات مختلف از جمله(طلاق،خودکشی،حاشیه نشینی،سبک زندگی و…)در صورتی که هنرمندان علاقه مندان به ساخت اثار هنری با این موضوعات تمایل نشان دهند، پیرامون این معضلات نیز جشنواره برگزار خواهدشد.

وی در پایان اظهار کرد:بارایزنی با ریاست سازمان سینمای جوان کشور و طی تفاهم نامه صورت گرفته، نمایندگی سینمای جوانان برای کهگیلویه وگچساران اخذ که سینمای جوانان دهدشت در حاشیه این جشنواره افتتاح خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت