پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1397 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 34000

صدای جنوب گزارش می دهد:

گلایه گردشگران ازنبودسرویس بهداشتی در سرفاریاب

بخش سرفاریاب یکی ازگردش پذیرترین بخش های استان کهگیلویه وبویداحمداست.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب:

بخش سرفاریاب یکی ازگردش پذیرترین بخش استان بوده و روزانه هزاران نفر از اهالی شهر و روستاهای اطراف برای انجام امور شخصی و اداری به استان وشهرستان های همجوارازاین بخش تردد می کننداما از نبودسرویس های بهداشتی عمومی رنج می برند.

اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه، از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود. زمانی‌که در یک شهر، بهداشت عمومی به‌واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری نظیر سرویس‌های بهداشتی، با مسئله و چالش روبه‌رو می‌‌شود، آسیب‌هایی گریبانگیر جامعه خواهد شد که درصورت تداوم، تأثیرات نامطلوبی برجا می‌گذارد.

مسافران وگردشگران از نبود سرویس های بهداشتی عمومی در شهروبخش رنج می برند، به همین دلیل همواره مردمانی را در خیابان ویامناطق گردش پذیربخش می بینیم که به دنبال سرویس های بهداشتی عمومی مساجد در خیابان ها پرسه در حال پرس و جو هستند،این در حالی است که مسئولین ماهیچ گاه سرویس کامل و خدمات مناسب را به عابران و شهروندان نمی دهد.

به‌نظر می‌رسد به‌رغم اهمیت، ضرورت و تأکید استفاده از محیط‌های سالم و بهداشتی عمومی در شهروبخش، هنوز به این نیاز اساسی، آنطور که باید و شایسته است توجه نشده و همواره بنا بر ملاحظات خاصی از پرداختن به چنین نیازی، اجتناب می شود.
یکی از مسافران که از استان اصفهان به مناطق گردشگردی بخش و مناطق دیدنی جماالدین سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگارصدای جنوب با بیان اینکه برای اولین بار به این بخش سفر می‌کند، گفت:این منطقه یکی از مکان‌های زیبای کشور است اما کمبودهایی برای حضور گردشگران و مسافران دارد که باید به آن هم توجه شود.
وی از وضعیت نبود سرویس بهداشتی دراین منطقه زیبااشاره و افزود: جمعیت زیادی از مردم که اغلب آنها مسافر و گردشگر از سایر استان‌ها هستند در این منطقه زیبا حضور دارند اما نبودسرویس بهداشتی درمکان های گردشگری شایسته این بخش زیبا نیست.
مسافردیگری ازبهبهان گفت:درحالی که دسترسی آسان و سریع شهروندان به امکانات و خدمات شهری یکی از مهمترین وظایف میراث فرهنگی وگردشگری در هر منطقه و با هر تعداد جمعیتی است، امروزه فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم نظیر کمبود سرویس‌های بهداشتی درسطح بخش مشکلاتی را به وجوداورده است.
وی اظهارداشت :یکی از مشکلات مسافران و گردشگران نبود سرویس‌های بهداشتی در مراکز گردشگری استباتوجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه سرفاریاب به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور است.
ایشان یادآورشد:در حالی که احداث سرویس‌های بهداشتی به تعداد کافی و متناسب با جمعیت شهری یک ضرورت است اما دراین مناطق گردشگری یک سرویس بهداشتی عمومی وجودندارد این یعنی یک تهدید جدی برای سلامت عمومی شهروندان ومسافران و بهداشت محیط شهری وروستایی.
نبودسرویس بهداشتی این منطقه گردشگری گلایه‌مندی‌هایی را برای مسافران ایجاد کرده است که انتظار می رود متولیان امر در این خصوص کاری انجام دهند تا این موارد کوچکی که قابل رفع است موجب دل‌زدگی مسافران و گردشگران از شهروبخش نشود.
ازمسئولین ذیربط ،خصوصا شهرداری  ، شورای شهر، بخشداری به ویژه میراث فرهنگی خواسته می شود در رابطه با رفع این موضوع اقدامات اساسی صورت دهند.

لازم به ذکرهست مسافران اسکان نوروزی سرفاریاب ازمحل اسکان خود درمدارس رضایت دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت