پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1397 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 35174

امام جمعه یاسوج:

دولتک‌های عربی زیر یوغ استعمار بدانند که خلیج فارس هست و خواهد ماند

امام‌ جمعه یاسوج با تفسیر حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، دنیا را ماری خوش و خط خواند که در درون آن زهری کشنده دارد و افزود: دنیا مثل ماری بوده و انسان عاقل با مار بازی و شوخی نمی‌کند اما کودک با مار بازی می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه از گناه و نابود کننده مومن و انسان‌ها بترسیم و زود فریب نخوریم و آینده را درنظر بگیریم، اظهار داشت: جوانان ثروت‌های یک مملکت بوده و آن چه که کیان کشور را حفظ می‌کند همین جوانان هستند و امیدواریم جوانان ما راه حضرت علی اکبر (ع) را ادامه دهند.

وی به ولادت حضرت علی اکبر(ع) فرزند رشید امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی اکبر(ع) در مکتب عاشورایی پدر بزرگوارشان به شهادت رسید چون شهادت در این راه افتخاری بزرگ است.

امام جمعه یاسوج به روز شوراها هم اشاره و تشکیل شوراها را یک امر اسلامی خواند و گفت: شوراها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان بوده و باید نظریات شوراها به دقت بررسی شده و با بررسی دقیق نظرات شوراها، مشکلات مردم را حل کنند.

حسینی به اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: خیلج فارس همیشه خلیج فارس خواهد بود و دولتک‌های عربی زیر یوغ استعمار بدانند که خلیج فارس هست و خواهد ماند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز معلم و شهادت آیت الله مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: شهید مطهری به دست گروه منحرف فرقان به شهادت رسید و روز شهادتش را روز معلم نام نهادند معلمان انسان ساز دارای جایگاه ویژه‌ای بوده که مردم باید از معلمان و جایگاه آنان قدردانی کنند.

حسینی با اشاره به نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری و تولد حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: این دخیره الله و این منتقم حقیقی، کاری را انجام خواهد داد که پیامبران وعده آن را داده‌اند.

امام جمعه یاسوج برپایی حکومت عدل الهی و ویران کردن کاخ ستمگران را مهمترین اقدامات حضرت مهدی موعود(عج) عنوان کرد و گفت: مطمئن باشید که حضرت مهدی(عج) انتقام مظلومان را از ظالمان می‌گیرد.

حسینی با تقدیر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) عنوان کرد: در نماز و انفاق می‌شود ریا کرد اما در روزه نمی‌شود ریا کرد و سربازان گمنام در عبادت‌ها همانند روزه هستند.

وی با تاکید بر اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) راه حضرت مهدی(عج) را خواهند رفت تا زمینه ساز ظهور باشند، تصریح کرد: امنیت جانی، مالی و ناموسی مردم در سایه تلاش سربازان مخلص گمنام امام زمان (عج) بوده و آنان سربازان بی ادعای گمنام هستند.

حسینی با تقدیر از نیروی انتظامی یاداور شد: نیروی انتظامی هم برای امنیت ما از جان خود می‌گذرند و روزانه به شهادت می‌رسند که جا دارد از آنان تقدیر و تشکر ویژه کرد.

امام‌ جمعه یاسوج با تفسیر حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، دنیا را ماری خوش و خط خواند که در درون آن زهری کشنده دارد و افزود: دنیا مثل ماری بوده و انسان عاقل با مار بازی و شوخی نمی‌کند اما کودک با مار بازی می‌کند.

وی با بیان اینکه دنیا نباید شما را فریب دهد، خاطرنشان کرد: از فریب کاری دنیا و گول خوردن در دنیا بپرهیزید و انسان‌های بی دین وقتی دنیا به آنها سخت می‌گیرد و دچار مشقاتی می‌شوند مایوس شده و ناسپاسی می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه: برخی دیگر نیز وقتی به آن‌ها رحمت می‌شود و نعمت به آنها داده می‌شود آن وقت مغرور شده و شکر نعمت هم نمی‌کنند، ادامه داد: مومنان در هیچ حالتی از رحمت الهی مایوس و مغرور نشده و مومن در هر صورت ارتباط خود را با پروردگار متعال قطع نمی‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پروردگار متعال به انسان مومن اجر و مزد فراوان می‌دهد و او را در برابر لغزش‌ها نگه می‌دارد و به او مزد خوب می‌بخشد و ماه شعبان ماه پیامبر(ص) بوده و هرکس ۲ روز از این‌ماه را روزه بگیرد مورد شفاعت پیامبر (ص) در آن دنیا قرار می‌گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت