پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1397 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 38296

یادی از سردارشهید «ستار اورنگ»

شهدای مدافع حرم با شکست گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه در تاریخ ایران ماندگار شدند

شهدای مدافع حرم اجر مهاجرت و مجاهدت را با هم می برند که این ۲ واژه در ادبیات اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و درجات کسانی که مجاهدت می کنند نسبت به مومنان خانه‌نشین متفاوت است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدافعان حرم ،مردان بزرگی از تبار شهیدان دفاع مقدس و وارثان فرهنگ ایثار و شهادت هستند که با شکست گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه در تاریخ ایران ماندگار شدند.

به گزارش صدای جنوب، مدافعان حرم از سال ۲۰۱۳ و پس از پیدایش گروه های تکفیری و داعشی با هدف مقابله با تخریب حرم ها و مراقد اهل بیت(ع) به ویژه حرم حضرت زینب (س) توسط تروریست های تکفیری درسوریه و عراق شکل گرفت.
شهدای هشت سال دفاع مقدس در راه خدا مجاهدت کردند و شهیدان مدافع حرم در کنار مجاهدت در راه خدا برای احیای دین خدا نیز هجرت کردند.
شهدای مدافع حرم اجر مهاجرت و مجاهدت را با هم می برند که این ۲ واژه در ادبیات اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و درجات کسانی که مجاهدت می کنند نسبت به مومنان خانه‌نشین متفاوت است.
امنیت و آسایش حاکم در ایران به سبب رشادت ها و ایثار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است که اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب و جانفشانی شهدای مدافع حرم نبود امروز باید با داعش در داخل کشور می جنگیدیم.

** فلسفه جهاد و شهادت مدافعان حرم برای جامعه بازگو شود
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مدافعان حرم نبودند داعش سال‌های متمادی در منطقه حضور داشت و جولان می‌داد.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله زمانی افزود: امروز امنیت و آرامش عراق و سوریه به برکت حضور مدافعان حرم و خون پاک این بزرگمردان است.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی بیان کرد: امنیت منطقه تنها مختص یک دولت نیست بلکه داعش تهدیدی برای تمامی کشورهای جهان و بخصوص ایران بوده که اگر مدافعان حرم نبودند شاید اکنون در کوچه و خیابان های ایران با داعش می جنگیدیم .
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تدبیر رهبری جنگ با داعش در خارج از ایران با موفقیت صورت گرفت و سوریه، لبنان و عراق و آزادی خواهان دیگر کشور ایران را به نیکی یاد می کنند.
وی افزود: مصیبت از دست دادن عزیزانمان را نمی‌توان نادیده گرفت اما وقتی فلسفه شهادت آنها را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم رزمندگان با جانفشانی خود از حمله داعش به ایران اسلامی جلوگیری کردند.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه ویژگی مهم شهدای مدافع حرم شامل محبت و عشق به اهل بیت (ع)، بصیرت و شوق شهادت است.

** شهدای مدافع حرم مایه عزت ملت ایران هستند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدای مدافع حرم همچون شهیدان دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مایه عزت و آبروی کشور و ملت ایران هستند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: شهیدان مدافع حرم روحیه غیرت، جهاد، مردانگی و جوانمردی مثال زدنی داشتند و برای حفظ دین مبین اسلام و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عازم عراق و سوریه شدند.
وی افزود: شهید اورنگ همچون دیگر شهدای مدافع حرم مقابل نظام سلطه ایستاد و با شکست گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه پوزه آمریکا و متحدانش را به خاک ذلت مالید.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فرزندان و دیگر اعضای خانواده شهدای مدافع حرم از جمله شهید اورنگ برای چنین توفیق مهمی که نصیب آن ها شده باید شکرگذار باشند و افتخار کنند.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: تمامی شهیدان از جمله شهدای مدافع حرم به مادیات و زندگی فانی و زودگذر دنیوی پشت پا زدند.
وی ابراز داشت: شهید اورنگ علاوه بر جهاد در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه توانست تعدادی مجاهد را نیز تربیت کند و پرورش دهد.
سردار «ستار اورنگ» به عنوان تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ در درگیری با تروریست های داعش در کشور سوریه به شهادت رسید.
۱۹ بهمن همان سال نیز در آیینی با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج تشییع و در زادگاهش روستای نقاره خانه به خاک سپرده شد.

**اورنگ با شجاعت در صف اول جنگ با داعش ایستاد
پیمان اورنگ فرزند شهید اورنگ از شهدای مدافع حرم یاسوجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سوابق و رشادت های شهید اورنگ در دفاع از حرم اهل بیت(ع) اظهار داشت: پدرم در ۲۵۰ کیلومتری صحنه درگیری و جنگ با داعش به نیروهای خودی آموزش نظامی می داد که غرور و غیرت وی اجازه دور ماندن و نظاره گر بودن را نمی داد و در صف اول جنگ با داعش می جنگید.
وی افزود: شهید اورنگ مهارت بی نظیر در تک تیراندازی داشت و پس از آگاهی از سودمندی حضور حود در جنگ با داعش در سوریه به خواست خود و با وجود درک عمیق از خطر به مدت ۴۵ روز در سوریه حضور یافت و در ابتدا به عنوان نیروی آموزش دهنده اعزام شد و با مهارت تک تیراندازی خود نیروهای داعشی را از پای در می آورد.
فرزند شهید اورنگ ابراز داشت: پدر می گفت من نمی توانم بی تفاوت باشم و باید کاری بکنم باید منتظر چه کسانی باشیم؟ مردم سوریه تنها هستند و باید کمک کنیم.
شهید اورنگ دارای ۴ فرزند به نام های پیمان، اکرم، امین و محمد است که محمد پسر ۱۳ ساله وی حافظ ۲۲ جز قرآن است و پیمان اورنگ همچون پدرش نظامی بوده و لباس نظامی بر تن دارد و مرزبان تیپ ۴۸ فتح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
پیمان بیان کرد: شهید اورنگ به مدت یک سال به عنوان فرمانده من بود و در اندرز های خود به سربازان می گفت که دنبال شهادت نباید رفت اگر لیاقت شهید شدن را داشته باشید شهادت خود به سراغتان می آید در ابتدا از پای در آوردن دشمنان اسلام را هدف اصلی خود قرار دهید.
وی افزود: پدرم همواره بر پایبندی به آرمان های انقلاب تاکید داشت و معتقد بود که اگر در این راه گا بر داریم و گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم مشکلی نخواهیم داشت.
پیمان تصریح کرد: شهید اورنگ همچنین برای دشمنان اسلام که از روی ناآگاهی به ناحق پیوسته اند و کشته می شدند نیز نگران بود.
وی عنوان کرذ: پدرم از کسانی بود که نیروهای داعش برای سر وی جایزه گذاشته بودند و اگر از حضور وی در مقری اطلاع داشتند آن مقر تامین بود و کسی جرات نزدیک شدن به آن مقر را نداشت.
پیمان اورنگ ابراز داشت: پدر بیشتر مواقع با من تماس می گرفت و اتفاقاتی که در طول روز برایش رخ می داد را باز گو می کرد.
فرزند شهید اورنگ گفت: مدافعان حرم بسیاری از مناطق اشغالی و در دست تروریست ها را آزاد کردند از مهم‌ ترین این درگیری‌ها عملیات پاکسازی زینبیه و آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا بود که منجر به آزادسازی مناطق استراتژیکی در سوریه شد.
وی گفت: پدرم پس از آزادی شهر شیعه نشین نبل زهرا، در زمان پاکسازی این شهر توسط داعش به مقام والای شهادت رسید.
وی افزود: شهید اورنگ از نخستین کسانی بود که وارد شهر نبل والزهرا شد و تمامی مردم به استقبالشان می آمدند و به نشانه احترام بر روی سرشان برنج می ریختند.
پیمان تصریح کرد: هیچ گاه به دنبال امتیازات و سهمیه فرزند شهدا نخواهم رفت زیرا که جای خالی پدر را نه سهمیه و نه هیچ امتیاز دیگری پر نخواهد کرد برخی از روی نا آگاهی می گویند از امتیاز های فرزندان شهدا استفاده کنید در حالی که این امتیاز ها برایم بی ارزش اند.
وی افزود: در مراسم تشییع جنازه پدرم به خود قول داده ام که همیشه تا زمان شهادت لباس رزم بر تن داشته باشم و خالصانه در راه خدا بجنگم.
فرزند شهید اورنگ بیان کرد: جوانان امروز باید شهیدان از جان خود گذشته ای را که با سنین مختلف به شهات رسیدند الگوی خود قرار دهند.
پیمان ابراز داشت: برخی از مردم به سبب فشار مادی شرایط سختی را تحمل می کنند که از مسئولان خواهانم این فشار را از روی مردم بردارند و برای رفاه حال آن ها بکوشند و قدر صندلی هایی که بر آن ها تکیه زده اند را بدانند زیرا که بهای هر صندلی خون ده ها شهید است.
شهید ستار اورنگ حدود ۳۴۰ لوح تقدیر در زمینه های متفاوت ورزشی، تیراندازی، ارتقا درجه و تشویقی دریافت کرده بود.
اکرم دختر شهید اورنگ نیز گفت: زندگی فرزندان پاسداران و شهدا با زندگی بقیه متفاوت بوده و پدرم بیشتر مواقع در خانه حضور نداشت و بیشتر عمر خود را به کار خود اختصاص می داد.
دختر شهید اورنگ ابراز داشت: سختی های زیادی متحمل شدیم ولی نسبت به نتیجه کار که پیروزی مردم سوریه بر داعش و حاکمیت ارزش ها شد، رضایت بسیار دارم.
اکرم در تشریح مهمترین ویژگی های اخلاقی شهید اورنگ عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های پدرم اخلاص و تواضع او بود و با همه مهربان بود.
شهید اورنگ قبل از شهادت در سوریه در ماموریت هایی در کشور عراق شرکت می کرد و با بصیرت کامل در همان مسیر نهضت بزرگ رهبر کبیر انقلاب (ره) گام برداشت و در این مسیر به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه خبر شهادت را زمانی که فرزندم تنها هفت روز به دنیا آمده بود، دریافت کردم و شهادت پدر را تا یک شب پس از آن باور نکردم، زمانی که به غسال خانه رفته و از نزدیک جسد پدرم را مشاهده کردم باورم شد که دیگر پدرم نیست.
اکرم افزود: پدرم در شهریور سال ۱۳۹۴ به سبب ماموریت خود در عراق نتوانست در جشن ازدواج برادر بزرگم پیمان شرکت کند.
وی بیان کرد: همه جوانان، دانشگاهیان و فارغ التحصیلان باید ادامه دهنده راه شهدا باشند زیرا که آزادی کنونی ما در کشور به سبب از خود گذشتی این والامقامان است و آن ها برای دفاع از دین و ناموس جان خود را تقدیم کردند.
شهید ستار اورنگ در سال ۱۳۴۱ در شهر یاسوج به دنیا آمد و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ در جریان حمله داعش به سوریه شربت شهادت نوشید و وی نخستین شهید مدافع حرم در شهر یاسوج است.
رزمندگان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و در عرصه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در عراق و سوریه نیز کارنامه درخشانی از خود نشان دادند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت