پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 شهریور 1397 ساعت 08:06:: شناسه خبر: 40601

فعال سیاسی اصلاح طلب و مسئول ستاد روحانی در کهگیلویه:

استاندار به جز اختلاف افکنی بین نیروهای حامی دولت عملکرد خاصی ندارد/آقای احمدی! برای تبلیغ انتخابات ۹۸مجلس به دهلران برگردید

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:عملکرد استاندار در شهرستان رضایت ندارند.
استاندار در کهگیلویه غیر از تفرقه اندازی کاری نکرده و اکثریت از برخورد وی با نیروهای شهرستان کهگیلویه ناراضی هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

۲۲ شهریور ۹۶ رسانه ها از تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر دادند. علی محمد احمدی به جای موسی خادمی سکاندار استان شد. سه روز بعد در ۲۵ شهریور مراسم معارفه رسمی احمدی با حضور وزیر کشور در یاسوج برگزار شد. آنگونه که در صفحه ویکی‌پدیای احمدی آمده وی متولد ۱۳۴۴ در آبدانان ایلام ، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه است. در دوره نهم نماینده مجلس از حوزه دهلران،آبدانان، دره شهر و بدره ایلام بوده و دوره دهم نیز در انتخاباتی که به مرحله دوم کشیده شد رقابت را به شادمهر کاظم زاده واگذار کرد. تا پیش از نمایندگی مجلس نیز مدیریت اجرایی قابل ذکری در کارنامه نداشته است.

اینک در آستانه یکمین سال نشستن احمدی بر صندلی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به سراغ برخی از فعالان سیاسی حامی دولت در شهرهای مختلف استان رفته و نظر آنها را در خصوص عملکرد علی محمد احمدی دومین استاندار دولت تدبیر و امید در استان جویا شدیم.

«محمدعلی طاهری» فعال سیاسی اصلاح طلب و مسئول ستاد روحانی در شهرستان کهگیلویه معتقد است احمدی به جز اختلاف افکنی بین نیروهای حامی دولت در کهگیلویه عملکرد خاصی ندارد.
وی می گوید: تفکر آقای احمدی نه تنها اصلاح طلبانه نیست حتی سنخیتی هم با توسعه و اعتدال ندارد.

مشروح مصاحبه با این فعال سیاسی در پی می آید:

* به نظر شما مهمترین اقدام و عمل استاندار در یک سال گذشته کدام بوده است؟
** در زمینه عمرانی و زیرساختها ارتباطی با این مجموعه نداشته ام اطلاع خاص و یا جهش خاصی نیز در استان و شهرستان ندیده ام، اما در زمینه مسائل اجتماعی هم که ایشان کار خاصی نکرده جز عدم گوش دادن به نظرات دیگران!

* نقطه ضعف و قوت استاندار را در یکی دو جمله بیان کنید.
**نقطه قوت خاصی سراغ ندارم جز قدرت ایجاد تفرقه بین حامیان دولت، خودرایی و خودبزرگ بینی!

* بهترین مدیر انتخابی در دوره این استاندار؟
** به نظر بنده از جهت توجه و نوع برخورد اجتماعی و رفتار و منش اداری جناب مهندس فیلی انسان وارسته ای هستند،

*در مقایسه عملکرد احمدی و خادمی(استاندار سابق) به عملکرد کدام یک نمره بهتری میدهید(در همه زمینه ها)
**درمورد عملکرد عمرانی و زیرساختی فعلا نمی‌توان قضاوت کرد باید صبر کرد تا جمع آوری اطلاع دقیق حاصل شود، و چون تا الان هر چه صورت پذیرفته برنامه سال قبل می‌باشد و برنامه امسال تا کنون اجرا نشده‌اند ضمنا باید از طریق سازمان برنامه هر دو برنامه گذشته و حال را دریافت و مقایسه شوند.

خادمی و احمدی نقطه مقابل هم هستند، خادمی متین و آرام، احمدی پرگو و پرخاشگر، خادمی توجه به گفته دیگران با آرامش، احمدی به غیر از من کسی نمیداند، هر دو رفتار دارای ضعف هستند نمیتوان مطلق گفت فلان روش بهتر است اما مسئول باید بیشتر بشنود و کمتر بگوئید و بیشتر عمل کند، اما برتری خادمی بر احمدی این بود که وقت ملاقات به توده مردم میداد. احمدی به توده که کار ندارد هیچ، به نیروهای اداری و صاحب فکر و همیاران دولت هم فرصت بیان نمیدهد،،،

* عملکرد استاندار چقدر با شعارها و خواسته های مردمی که به دولت تدبیر و امید رای دادند همخوانی دارد؟
** البته فراموش نکنیم دولت در سطح کلان خودش هم شعارهایش را فراموش کرده، احمدی هم به نظر نمیاد که پیگیری اهداف دولت و تعهدی از نظر فکری داشته باشد و به عقیده بنده تفکر اقای احمدی اصلاح طلبانه نیست و حتی سنخیتی هم با توسعه و اعتدال ندارد، بقول محلی کله پیسه، نه سه، نه سفی! (سیاه و سفید. نه سیاه و نه سفید)

* تعامل استاندار با نیروهای حامی دولت، مشورت و بکارگیری آنها چگونه بوده است؟
** نیروهای دولت چند گروه هستند، به صورت عمده اگر سه حوزه انتخابیه را در نظر بگیریم در گچساران با توجه به قدرت تاج گردون فکر کنم استاندار از آنها حساب ببرد،
در بویراحمد نیز کجدار و مریض توجه می شود و شاید توجه به نیروهای غیرشفاف به لحاظ خط و مشی سیاسی نیز زیادتر است.
در کهگیلویه، عزم جدی برخورد با نیروهای مخلص، تلاشگران حوزه فعالیتهای اجتماعی بویژه اصلاح طلبان پیشگام و زحمت‌کش و حامی دولت، بطور خاص نیروهای همیشگی خط امامی اصلاحاتی، تلاشگران انتخابات دو دوره انتخاب روحانی از عملکرد استاندار در شهرستان رضایت ندارند.
استاندار در کهگیلویه غیر از تفرقه اندازی کاری نکرده و اکثریت از برخورد وی با نیروهای شهرستان کهگیلویه ناراضی هستند.

* استانداری که با توپ پر و تشر آمد تا الان چه تاثیر مثبتی بر ساختار اداری استان گذاشته است؟
** فکر کنم مرجع آموزش دهنده به هنگام قبول مسئولیت استان مرجع مناسبی نبوده و کسی که به ایشان درس مدیریت در کهگیلویه را آموزش داده مدرس خوبی نبوده و یا اینکه ایشان سر کلاس مشغول شیطنت بوده و به درس مدرس توجه نداشته است. آقای احمدی مدیریت سیستم اداری یک استان را با تدریس در کلاس درس دانشگاه همسان می‌داند، آقای احمدی در دوره چهل سال قبل سیر می‌کند. مدیریت وی همراه با تشر است. و باید گفت آقای استاندار دوره مدیریت بسته گذشته است و اگر این نوع مدیریت جوابگو می‌بود رژیم گذشته منفجر نمی‌شد، اکنون قرن بیست و یکم است، دوره گردش اطلاعات دوره تعامل، دوره بهره بردن از نظرات دیگران است دوره منیت نیست ،دوره ما باید است، نه دوره من باید، بخردانه آن است که به غیر خود دیگران را هم ببینیم، به امید روزی که بار دیگر همه باهم دست دهیم به مهر تا که میهن خویش کنیم آباد،،،،

* پیشنهادی برای استاندار دارید؟
**لطفا برای تبلیغ انتخابات مجلس ۹۸برگردید دهلران…

منبع:افتونیوز

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت