پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1397 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 42185

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

بیشترین صنایع دستی در شهرستان‌های گچساران و دنا تولید می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای جذب گردشگر از بوم‌گردی در استان حمایت می‌شود و در سال‌های اخیر توانستیم چند طرح بوم‌گردی افتتاح کنیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران از ثبت بیش از ۷۰۰ اثر ملی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی خبر داد و  گفت:  با تلاش این اداره‌کل ۲۳ بقعه متبرکه،۱۹ گورستان،۱۷ استودان ۶۱ آسیاب، ۵۰ خانه تاریخی، ۱۳ پل، ۱۳ بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروانسرا و  ۴۰ قلعه،۴۰ آب انبار در استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی قرار دارند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری اظهار کرد: این استان به دلیل چهار فصل بودن  و اقلیم‌های مختلف همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای جذب گردشگر از بوم‌گردی در استان حمایت می‌شود و در سال‌های اخیر توانستیم چند طرح بوم‌گردی افتتاح کنیم.

وی کمبود فضا برای نگهداری از آثار تاریخی استان را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: موزه باستان‌شناسی یاسوج با مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متری پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و می‌توان به راحتی ۳۰۱ اثر تاریخی را در آن نگهداری کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که همه هنرمندان استان حمایت می‌شوند، افزود: بیش از ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان در حال فعالیت است.

باقری در ادامه احیای صنایع دستی منسوخ در استان را یکی دیگر اقدامات خوب میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت:  سعی کردیم صنایع دستی که در حال منسوخ شدن است را با آموزش بانوان در روستاهای دور نزدیک احیا کنیم.

وی از فعالیت ۳۵ هزار نفر در زمینه صنایع دستی خبر داد و گفت: آموزش را به روستاها بردیم توانستیم و صنایع دستی منسوخ شده را دوباره احیا کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد:  سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع‌دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که بیشترین در شهرستان‌های گچساران و دنا است.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت