پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 تیر 1395 ساعت 21:04:: شناسه خبر: 4306

مدیرکل درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

رمزگشایی دکتر اکبری از سیاست هایی مانع ایجاد درمانگاه در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد/ خبر خوش برای بیمه شده های تامین اجتماعی(+جزییات)

بیمه شده های استان هنوز به حقوق خود آشنا نیستند و ما در تلاشیم با برنامه های مدون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در آگاهی بخشی جامعه تحت پوشش گام های موثری برداریم.

پایگاه خبری صدای  جنوب:

 مدیرکل درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در نشستی به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: مجموعه مدیریت درمان به عنوان متولی ارائه خدمات درمانی و خرید خدمت به جامعه تحت پوشش خود به حساب می آید.

۳۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش صدای جنوب،دکتر پیام اکبری با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۳۵۰ هزار بیمه شده را تحت پوشش خدمات بیمه ای داریم، بیان کرد: هم اکنون در دو بخش مستقیم از طریق مراکز درمانی و ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی و غیر مستقیم با محوریت اسناد پزشکی که عهده دار خرید خدمت از سایر مراکز درمانی و دانشگاهی است به بیمه شده ها خدمات رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد اسناد پزشکی هستند، عنوان کرد: مراکز ملکی سازمان محلی برای خدمات رسانی به بیمه شده ها است و روزانه قریب به ۵۰۰۰ مورد مراجعه به این مراکز داریم که همگی به صورت ۱۰۰ درصد رایگان صورت می پذیرد.

بیش از ۱ میلیون نفر در ۹۴ از خدمات ما استفاده کردند/۵ میلیارد تومان برای بهبود خدمات هزینه کردیم

اکبری تصریح کرد: در سال ۹۴ بیش از یک میلیون نفر از خدمات مختلف مدیریت درمان تامین اجتماعی استفاده کردند که بنا داریم با افزایش ظرفیت ها و استفاده حداکثری از پتانسیل های مغفول مانده از گذشته، سطح دسترسی هم استانی های عزیز را حدود ۳۰ درصد ارتقاء دهیم.

مدیر درمان استان بیان داشت: استقبال خوبی از مراکز درمانی و بیمارستان و کلینیک های تامین اجتماعی شده و تنها در سال ۹۴ مبلغی قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان برای جامعه تحت پوششمان هزینه کردیم.

دکتر پیام اکبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵ میلیارد تومان برای تجهیز و بهبود کیفیت خدمات هزینه کردیم، افزود: ما متولی حمایت درمانی از مردم عزیزماندر برابر همه پیشامدهای منفی هستیم و در همین راستا افزایش کیفیت و کمیت ارائه خدمات را در دستور کار داشتیم و برای سال جاری به صورت جدی تر از قبل پیگیری می کنیم.

فرهنگ سازی و ارتقاء کیفیت در اولویت سازمان

مدیر درمان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای سال جاری فرهنگ سازی، ارتقای کیفیت خدمات، نهادینه کردن مدیریت کیفیت در همه سیستم های درمان و استفاده از حداکثر ظرفیت و پتانسیل های کمتر دیده شده را در دستور کار داریم.

وی گفت: ارتقاء فعالیت های فرهنگی، آگاهی بخشی جامعه تحت پوشش از حقوقشان و همچنین اقدامات اصلاحی برای تکریم بیش از پیش ارباب رجوع را بخش دیگری از برنامه های در دست اقدام این سازمان است.

خبر خوش برای بیماران استان

دکتر اکبری به مشکلات پیرامون مراکز درمانی و بیمارستانی مدیریت درمان هم اشاره کرد و افزود: در مرداد ماه بخش های icu (ای سی یو) با ۵ تخت،NICU و نوزادان را برای بیمارستان شهدای گمنام راه اندازی میکنیم.

اکبری اظهار داشت: درمانگاه سرپایی و بخش های جراحی اعصاب و ارتوپدی را در آینده نه چندان دور به مدار خدمات رسانی می آوریم.

توسعه بیمارستان در همه شهرستان ها مهم ترین دغدغه ها و مصوبه های ما برای ارائه به هیئت دولت

این مسئول اضافه کرد: در گذشته متاسفانه فقط یک بیمارستان ۳۲ تخت خوابی به یاسوج اختصاص داده شده و هم اکنون توسعه بیمارستان شهدای گمنام به ۹۸ تخت و افزودن همه ظرفیت های یک بیمارستان ایده آل را به صورت جدی در دستور کار داریم و جزو مصوبات ما برای طرح در سفر هیئت دولت می باشد.

مدیر درمان استان خاطرنشان کرد: اجرایی کردن پلی کلینیک تخصصی و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی گچساران و توسعه درمانگاه تخصصی دهدشت از سایر برنامه های ما برای ارتقای خدمات رسانی به هم استانی ها می باشد.

ترافیک و پارکینگ بیمارستان شهدای گمنان یاسوج حل می شود

وی در خصوص مشکلات ترافیکی و نبود پارکینگ در بیمارستان شهدای گمنان گفت: خب زمانی که ما مجوز احداث بیمارستان را گرفتیم و شروع به کار کردیم حرفی از زیرگذر نبود و الان وجود آن زیر گذر درب پایینی بیمارستان را در محدوده خطر قرار داده که البته با توجه به اینکه باید دسترسی به اورژانس باید از کوتاه ترین مسیر صورت پذیرد فعلا اجبارا از طریق همان در مراجعه به اورژانس بیمارستان انجام می شود.

اکبری گفت: ۳۸۰۰ متر زمین در کنار بیمارستان شهدای گمنام خریداری شده و در آینده نزدیک گره از ترافیک و پارکینگ این مجموعه برداشته می شود.

چرایی نبود درمانگاه تامین اجتماعی در برخی شهرستان های استان؟!

پیام اکبری در خصوص نبود درمانگاه در برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد اینطور گفت: قانون سطح بندی خدمات با مفادی از جمله اینه حداقل با وجود ۴۰ هزار بیمه شده میتوان برای احداث درمانگاه اقدام کرد، دست ما را برای ایجاد این قبیل مراکز در شهرستان ها بسته است.

مقام ارشد مدیریت درمان استان گفت: خدمات ویژه ای برای بیماران خاص، سرطانی و صعب العلاج هم پیش بینی و عملیاتی شد که هزینه قریب به ۴۵ میلیارد برای این دسته از جمعیت تحت پوشش گواهی بر این مدعاست.

قانون سطح خدمات مانعی سد راه توسعه برخی خدمات تامین اجتماعی!

اکبری گفت: متاسفانه قانون سطح خدمات اجازه ارائه برخی از خدمات را به ما نمی دهد و در گذشته و قبل از اجرایی شدن این قانون خیلی از استان ها با فشار و روابط سیاسی مراکز زیادی احداث کردند اما مسئولان ما تا به خود امدند این قانون مانعی برای ایجاد مراکز درمانی در خیلی از شهرستان های ما شد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمدخاطرنشان کرد: به هر ترتیب برخی کمبودها مانع پیگیری دغدغه های بیمه شده های ما نمی شود و در راستای ارائه بیش از پیش و افزایش کیفی و کمی خدمات با تمام توان از تمامی ظرفیت های خود و سازمان استفاده میکنم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت