پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آبان 1397 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 43728

امام جمعه یاسوج:

امنیت مراسم اربعین حسینی معجزه بود

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که مرگ نباید انسان را مایوس کرده و زندگی این دنیا را بیهوده کند خاطرنشان کرد: انسان باید اینجا عمل کند تا نتیجه آن را در آخرت بگیرد و و اینجا باید جمع‌آوری کند تا در آن سرا نتیجه بگیرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت ایام صفر و اربعین حسینی به حدیثی از امام حسن مجتبی اشاره کرد و گفت: یکی از یاران به خدمت آن حضرت رسید و تقاضای نصیحت کرد که امام فرمودند جناده خود را برای سفری که در پیش داری پیش از فرا رسیدن اجل آماده کن.

وی گفت: امام فرمود تو همواره دنیا را طلب می‌کنی و مرگ تو را طلب می‌کند پس دنیا طلبی را پیشه نکن چرا که مرگ روزی این فرصت را از تو می‌گیرد لذا برای زندگی بعد از مرگ آماده باش و نباید غم و غصه روزی را که فرا نرسیده مخور چرا که فردا هنوز فرا نرسیده است و نباید نگران رزق و روزی آینده بود.

حسینی‌صدر افزود: امام فرمودند آن چه شما در این دنیا استفاده می‌کنید که یا حلال و یا شبهه‌ناک و یا حرام است که حتی از حلال هم می‌پرسند که چگونه به دست آوردی و چگونه مصرف کردی.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که مرگ نباید انسان را مایوس کرده و زندگی این دنیا را بیهوده کند خاطرنشان کرد: انسان باید اینجا عمل کند تا نتیجه آن را در آخرت بگیرد و و اینجا باید جمع‌آوری کند تا در آن سرا نتیجه بگیرد.

وی به خشکسالی‌ها اشاره کرد و با بیان فراموشی سنت‌های حسنه مثل دعا و نماز برای باران اظهار کرد: انسان این گونه نیازهای خود را مطرح می‌کند و انسان مومن هر چه از خدا بخواهد خدا به او می‌دهد.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی را به عنوان افتخار استان و جنوب کشور تسلیت گفت و افزود: ایشان از نام‌آوران حوزه‌های علمیه بود و حضور پرشکوهی در مراسمات ایشان داشتند که تشییع پیکر آن فقیه جاودانه بود و امیدواریم سالگرد ارتحال ایشان باشکوه برگزار شود.

وی به همایش جهانی اربعین و حرکت عظیم حضرت زینب اشاره کرد و گفت: به یاد حضرت زینب این راهپیمایی بزرگ انجام می‌شد ولی در مقاطعی سلاطین ظالم مانع این کار می‌شدند.

حسینی‌صدر افزود: بنی‌امیه برنامه‌های جشن خود را در این روزها گذاشته بودند و برخی سلاطین هم در مقاطعی حرم حضرت را زیر و رو و شخم کردند اما خداوند به حضرت زینب عزت داد تا همایشی بزرگ در تاریخ برگزار شود که مانند آن وجود نداشته باشد.

امام جمعه موقت یاسوج به اقدام شنیع در نیجریه اشاره کرد که ۵۰ نفر را در اربعین به شهادت رساندند و خاطرنشان کرد: چنین اقدامی در طول تاریخ همیشه وجود داشته است.

حسینی‌صدر با قدردانی از دولت ایران و عراق با بیان این که این همایش کاملا مردمی بود افزود: پذیرایی و استقبال از زایران همه مردمی بود و امنیت همایش توسط دولت و به خصوص نیروی انتظامی برقرار شد که نیروهای امنیتی عراق هم تلاش کردند ولی مردم نقش اصلی در برقراری امنیت را داشتند که شبیه به معجزه بود.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: یکی از پیامدها ایجاد وحدت و اتحاد بین امت اسلامی بود و جایگاهی بود که افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی را می‌توان در آن نشر کرد و جاذبه مغناطیس اهل بیت عصمت و طهارت است که می‌تواند چنین همایشی را ایجاد کند و اگر همه حاکمان غربی با همه تجهیزات و امکانات خود جمع شوند نمی‌توانند چنین همایشی برگزار کنند و استکبار و رسانه‌های بیگانه به همین خاطر حاضر نشدند صحنه‌هایی از آن را برای مردم دنیا پخش کنند اما مردم دنیا فهمیدند.

وی با بیان اینکه استکبار باید بداند که با شیعه نمی‌توان مبارزه کرد افزود: هر سال این مراسم بزرگتر و بهتر و باشکوهتر از سال قبل برگزار می‌شود و لرزه به تن دشمنان می‌افتد.

وی به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: تا حق و باطل وجود دارد مبارزه با استکبار جهانی وجود دارد و تا وقتی که جبهه استکبار تمامیت‌خواه است مستضعفین عالم باید مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌صدر به تسخیر لانه جاسوسی و پیام های آن اشاره کرد و با بیان اینکه امام آن را انقلاب دوم دانستند افزود: این حرکت چهره نفوذی‌ها را در کشور برملا و افشا کرد و چهره آمریکا هم در افکار عمومی جهان افشا شد و قدرت آمریکا در آنجا شکسته شد.

وی گفت: چهره جبهه طرفداران امام و طرفداران استکبار روشن شد و خیلی از اسناد نشان داد که امریکا چه برنامه‌ای برای ایران دارد و نشان داد که اگر کشورها خواهان استقلال هستند تنها راه مبارزه با آمریکاست.

امام جمعه موقت یاسوج به تحریم‌های گذشته و آینده اشاره کرد و گفت برای تقابل با نظام و ملت ایران تحریم‌ها را از ۱۳ آبان آغاز می کنند اما شکست با جبهه باطل است.

وی از مختصات اندیشه سیاسی امام را مبارزه با آمریکا دانست و گفت: اندیشه امام در چند اصل خلاصه می‌شد اول اینکه مبارزه ابتدا برای خدا بود تا ابزار ظلم در دنیا جمع شود و دوم پیوستگی و دائمی بودن مبارزه که نشات گرفته از قیام امام حسین بود و تا پیروزی نهایی این روند ادامه دارد و تکلیف‌گرایی از دیگر اصول اندیشه سیاسی امام بود که اعلام می‌کرد اگر خودم تنها باشم در مقابل استکبار می‌ایستم و دست آخر مردم محوری از دیگر اصول این اندیشه سیاسی بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت