پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1397 ساعت 00:09:: شناسه خبر: 44764

در نشست کمیته تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه مطرح شد

ساماندهی بازار نیازمند قاطعیت بیشتری است/بازرسان افتخاری به کمک صنعت ومعدن می آیند

جعفر نیکبخت اظهار داشت: در بازدیدی که از بازار شهر دهدشت داشتیم بحث قیمت گذاری در مغازه ها رعایت نشده و حتی برچسب قیمت بر روی اجناس نبود و بازار رها شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

برخلاف جلسات قبلی ،نشست کمیته تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه به ریاست فرمانداراین شهرستان امروز درزمان اعلام شده (ساعت۹)برگزار شود و مدیرانی که بعد از این زمان در جلسه حضوریافتند باتذکرشدید نیکبخت روبروشدند.
جعفر نیکبخت تاکید کرد مدیران وقت شناس باشند و به مدیری که در جلسات آینده رعایت نکند تذکر داده میشود.
درادامه نیکبخت اظهار داشت: در بازدیدی که از بازار شهر دهدشت داشتیم بحث قیمت گذاری در مغازه ها رعایت نشده و حتی برچسب قیمت بر روی اجناس نبود و بازار رها شده است.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید تلاش بیشتری برای ثبات بازار داشته باشند، افزود: نظارت بر بازار در رابطه با کالاهای اساسی باید به صورت روزانه و مستمر باشد تا بازار به ثبات برسد.

نیکبخت با بیان اینکه فروشندگان بر اساس سلیقه خود قیمت ها را تعیین میکنند، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی باید تا جایی که امکان دارد بالاترین سقف جریمه را برای متخلفان در نظر بگیرد.

وی خطاب به رئیس صنعت و معدن شهرستان گفت: اگر تغییری را در وضعیت بازار ایجاد نکنید مجبور به تغییر خودتان هستم و اگر بازرسان صنعت و معدن شهرستان به دلیل تطمیع یا قومیت همکاری نکردند با آنها به شدت برخورد شود.

نیکبخت ادامه داد: برای نظارت بیشتر از بازرسان افتخاری و بسیج استفاده و تغییری قابل لمس را در بازار شهرستان بوجود آورید.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه عاملیت توزیع کالاهای اساسی و حمایتی مانند گوشت یا برنج باید به صورت انحصاری نباشد، گفت: باید خوشنام ترین بازاریان برای عاملیت توزیع کالاهای اساسی معرفی و از معرفی عاملانی که در گذشته تخلف داشتند خودداری شود.
جعفر نیکبخت گفت:متاسفانه دیده میشود که سهمیه گوشت اختصاصی شهرستان به جای سفره مردم در رستوران ها توزیع می شود.
وی ادامه داد: میزان سهمیه، تعداد، اسامی و آدرس عاملان توزیع کالاهای اساسی باید به اطلاع فرمانداری برسد.

نیکبخت خطاب به رئیس اتاق اصناف شهرستان گفت: اتحادیه ها همکاری لازم را ندارند و کم کاری می کنند، بررسی کنید که فعال شوند و همکاری جدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: کشتار غیرمجاز در سفره خانه های خارج از شهر کنترل شده و باید نظارت بر آنها ادامه یابد.

نیکبخت با بیان اینکه وضعیت میدان عرضه دام زنده شهر دهدشت باید ساماندهی شود، افزود: برای ساماندهی میدان عرضه دام زنده در صورت لزوم از شهرهای بزرگ الگو گرفته شود.

وی ادامه داد: عرضه کنندگان دام زنده باید دارای مجوز باشند و دستگاه های مربوطه باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

نیکبخت تصریح کرد: خروج دام زنده و حتی لاشه باید با مجوز دامپزشکی باشد و نیروی انتظامی باید از خروج دام زنده از شهرستان جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه نظارت برنانوایی ها نیز ضروری است گفت:سهمیه تمامی نانوایی های آزادپز و دولتی باید مشخص شود.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نیز گفت:آبرویم مقدم بر هرچیزی است وامیدوارم بتوانم ماموریت این اداره را در ۲ بعد حمایتی ونظارتی انجام دهم.
سیدیاسین علویان افزود: به دنبال این هستیم که در همه بخش های شهرستان ماده ۵۲ قانون نظام صنفی اجرا شود.
علویان افزود: ۱۱ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم گوشت قرمز با قیمت مصوب یعنی کیلویی ۲۹ هزار تومان جذب و توزیع ۴۵ تن برنج با قیمت هر کیلو گرم ۷ هزار و یکصد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه دو عامل برای جذب گوشت قرمز به تازگی انتخاب شدند، افزود: روز گذشته این دو عامل را برای جذب ۱۰ تن گوشت قرمز معرفی کردیم که توزیع آن زیر نظر یکی از ناظران صنعت و معدن انجام می شود.

علویان با بیان اینکه یک عامل نیز برای دریافت مرغ دولتی معرفی شده افزود: یک عامل را برای عرضه ۲۰ تن شکر با قیمت خرید ۳ هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده ۳ هزار و ۴۰۰ تومان معرفی که به زودی عرضه آن آغاز می شود.

وی گفت: توزیع لاستیک ماشین های سبک ۱۵۰ حلقه داشتیم که از این تعداد ۳۰ حلقه را به مسافربرهای پایانه اختصاص دادیم.

رئیس اداره تعزیرات نیز در مورد شخصی که برای توزیع لاستیک معرفی شده بود گفت که این شخص به دلیل احتکار محکوم شد و باید در انتخاب عاملین توزیع دقت شود.

علویان دلیل گران فروشی و قیمت بالای گوشت قرمز در شهرستان را صادر کردن دام به خارج از شهرستان عنوان کرد و افزود: باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه تعداد ۱۹۳ پرونده با موضوع تخلفات کالا و خدمات به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی دهدشت وارده شده، گفت: با احتساب پرونده گذشته ۱۹۵ پرونده مختومه شده با ۱۰۱ درصد عملکرد میزان ۸۹۴ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال جریمه رای صادر شده است.

امید صالحی عنوان کرد: در یک ماه گذشته تعداد ۲ پرونده با موضوع تخلفات قاچاق کالا و ارز به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی دهدشت وارده شده و با احتساب پرونده گذشته ۵ پرونده مختومه شده با ۱۲۵ درصد عملکرد میزان ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه رای صادر شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آبان ماه ۳ پرونده با موضوع تخلفات بهداشت، دارو و درمان به تعزیرات حکومتی دهدشت وارده و تعداد ۳ پرونده مختومه شده با ۱۰۰ درصد عملکرد میزان ۷ میلیون ریال جریمه رای صادر شده است.

برپایه گزارش صدای جنوب،با توجه نابسامانی در وضعیت بازار شهرستان مشخص است که روند کنونی نظارت بر بازار شهرستان جوابگو نیست و باید طبق سیاست کلی و دستورالعمل جدید ابلاغی نیروهای بازرسی برای تمام شهرستان‌ها مشخص شده و از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز برای بهبود وضعیت بازار استفاده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت