پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آذر 1397 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 45332

اداره اوقاف چرام به شهرستان کهگیلویه انتقال یافت

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر انتقال اداره اوقاف چرام به شهرستان کهگیلویه به گوش می‌رسید که متاسفانه رنگ واقعیت گرفت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با توجه به اینکه شهرستان چرام جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی متعددی از جمله بقاع امامزادگان علی(ع) و حمزه(ع) را دارد، استقلال اداره اوقاف نویدی برای ساماندهی و بهسازی بقاع امامزادگان و توسعه خدمات رفاهی و مذهبی می‌داد، اما متاسفانه طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر انتقال اداره اوقاف چرام به شهرستان کهگیلویه به گوش می‌رسید.
در این خصوص و برای پی بردن به زوایای مختلف موضوع با روح‌الله قبادپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه به گفت‌وگو نشستیم، وی گفت: بیش از ۳۰ سال است که اداره اوقاف کهگیلویه نیز استیجاری است و شاید بتوان گفت این مکان، ظرفیت فعالیت دو اداره را ندارد.
همچنین حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: این نمایندگی توان پرداخت اجاره مکان با وجود رایزنی با فرماندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان چرام را نداشته و به اوقاف کهگیلویه که در ۱۵ کیلومتری این شهرستان قرار دارد، انتقال داده‌ایم.
وی درخصوص خدمات‌دهی به بقاع امامزادگان چرام، اظهار کرد: هیچ خللی در ارائه خدمات به وجود نمی‌آید، چراکه مسیر دو شهرستان طولانی نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: اداره اوقاف کهگیلویه در زمینی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در محوطه بقعه امامزاده آقامیر(ع) دهدشت در حال ساخت است.
بنا بر این گزارش، به علت اهمیت ساماندهی بقاع امامزادگان و هزینه‌های ایاب و ذهاب برای کارکنان و اهالی شهرستان چرام و نوع ارتباط این اداره با سایر ادارات این شهرستان، جا دارد مسئولان امر به فکر چاره‌ای اساسی برای رفع این مشکل باشند.

منبع:ایکنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت