پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1395 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 4551

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:

تجهیز پنج هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به آبیاری نوین

گوهرگانی تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار شناسایی شده است که یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام این طرح نیاز است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار هکتار زمین کشاورزی این استان در دولت یازدهم به آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد.

به گزارش صدای جنوب،جعفر گوهرگانی  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای هر هکتار از این زمین های کشاورزی ۸۵ میلیون ریال از سوی دولت و ۱۵ میلیون ریال از سوی بهره بردار هزینه شده است.
وی با اشاره به این که میانگین تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری های نوین ۵۰۰ هکتار در سال بوده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر روند اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه برابر افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون در ۲۷ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان طرح های آبیاری تحت فشار انجام شده است.
وی ابراز داشت: هم اکنون پنج هزار هکتار از اراضی این استان در حال انجام عملیات اجرایی تجهیز به آبیاری تحت فشار است.
گوهرگانی بیان کرد: سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد که ۴۰ میلیارد ریال آن جذب و هزینه شد.
وی افزایش بهره وری ، سهولت آبیاری ، امکان آبیاری زمین های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک ، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت در روش های سنتی که منجر به بیماری هایی مانند دیسک ، کمردرد و درد مفاصل در کشاورزان می شود را از جمله مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری ذکر کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار شناسایی شده است که یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام این طرح نیاز است.
وی افزود: در صورت تجهیز این میزان زمین به آبیاری تحت فشار حداقل ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲۷۰ هزار هکتار زمین های زراعی و باغی است که ۲۰۰ هزار هکتار آن به صورت دیم است.
بهره برداران این استان سالیانه ۸۰۰ هزار تن محصول تولید می کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت