پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 آذر 1397 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 46605

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

با بازرسی تحقیقی، تخلفات در بخش بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسیده است

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت:با بازرسی تحقیقی، تخلفات در بخش بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسیده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد : با انجام بازرسی تحقیقی از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان ، میزان تخلفات در بخش بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسیده است .
به گزارش صدای جنوب،عباس نورمحمدی در دیدار رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان کهگیلویه در جریان دیدار مردمی اظهار داشت: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند .
وی افزود : پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی و پالایش و شناسایی فعالان واقعی این حوزه با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و انجمن های صنفی کارگران ساختمانی صورت می گیرد و با انجام بازرسی تحقیقی میزان تخلفات در این حوزه به حداقل رسیده است .
وی گفت : برخی افراد با وجود فعالیت در مشاغل دیگر ، به منظور پرداخت حق بیمه کمتر و بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده ، از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کردند که با کنترل و نظارت بیشتر در جهت بهره مندی فعالان واقعی این حوزه ، پوشش بیمه ای آنها ساماندهی شده است .
مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت : طرح بیمه کارگران ساختمانی از تیرماه ۱۳۸۹ اجرایی شده است و کسانی را در بر می گیرد که علاوه بر داشتن کارت مهارت فنی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به طور مستقیم در صنعت ساختمان به کار اشتغال داشته باشند .
وی افزود داشتن کارت مهارت فنی به تنهایی برای استفاده از مزایای طرح بیمه کارگران ساختمانی کافی نیست و متقاضیان این نوع بیمه باید حتما در یکی از مشاغل مرتبط با ساختمان سازی به فعالیت مشغول باشند و مشغول فعالیت در حرفه ای دیگر نباشند .
وی افزود : مشمولان این نوع بیمه علاوه بر دفترچه درمانی ، از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره مند می شوند ، اما در صورت قطع ارتباط بیمه ای، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهند شد .
وی در باره میزان حق بیمه پرداختی متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی گفت : ۷ درصد مبلغ حق بیمه را خود کارگر پرداخت می کند و ۲۰ درصد نیز از محل صدور پروانه ساختمانی تامین می شود .
نورمحمدی با تاکید بر حمایت از سلامت کارگران و صیانت از نیروی کار اظهار داشت : باید تلاش شود با اعمال نظارت ، ارتقای آموزش و رعایت اصول ایمنی ، حوادث ناشی از کار در این حوزه فعالیتی به حداقل برسد .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت