پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مرداد 1395 ساعت 17:05:: شناسه خبر: 4670

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد:

مرغداری ها برای تامین مرغ مورد نیاز محدودیت جوجه ریزی نداشته باشند

گوهرگانی ابراز داشت: این میزان مصرف روزانه مرغ در کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیل و با ورود چشمگیر گردشگرانی از دیگر نقاط
کشور به استان ممکن است تا حدود دو برابر نیز افزایش یابد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرغداری های این استان محدودیت و یا سقف مشخصی برای جوجه ریزی نداشته باشند تا بازار استان با مشکل کمبود مرغ مواجه نشود.

به گزارش صدای جنوب،جعفر گوهرگانی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمبود مرغ در بازار این استان و افزایش قیمت آن که پس از تعطیلات عید فطر امسال آغاز شد نگرانی و نارضایتی عده ای از مردم و گردشگران را به دنبال داشت.
وی بیان کرد: از مهمترین دلایل بروز این مشکلات می توان به گرانی نهاده های دامی، کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها و فعالیت تنها دو کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرهای یاسوج و گچساران اشاره کرد.
گوهرگانی اظهار کرد: ۱۴۴ واحد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۰۰ مورد فعال و یا نیمه فعال و ۴۴ مورد نیز بنا به دلایل مختلف از جمله بدهی بانکی، مسائل مدیریتی، فرسودگی تجهیزات و معضلات اجتماعی تعطیل هستند.
وی بدون اشاره به میزان تولید روزانه مرغ در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: میزان مصرف روزانه مرغ کشتار روز در این استان حدود ۲۰ تن و مرغ منجمد نیز بین هفت تا ۱۰ تن است.
گوهرگانی ابراز داشت: این میزان مصرف روزانه مرغ در کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیل و با ورود چشمگیر گردشگرانی از دیگر نقاط
کشور به استان ممکن است تا حدود دو برابر نیز افزایش یابد.
وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در کهگیلویه و بویراحمد تا روز شنبه ۹ مردادماه امسال ۸۷ هزار ریال و مرغ منجمد نیز در یاسوج ۵۳ هزار ریال و در دیگر شهرها و نقاط این استان نیز ۵۴ هزار ریال تعیین شده است.
گوهرگانی گفت: نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در روز یکشنبه ۱۰ مردادماه ۹۵ برگزار شده و اعضای آن در مورد ثبات، کاهش و یا افزایش این قیمت تصمیم گیری خواهند کرد.
وی بیان کرد: قیمت مرغ کشتار روز و منجمد در کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت بنر در فروشگاه ها و مراکز عرضه مرغ این استان در معرض دید مصرف کنندگان قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت