پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1397 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 47061

نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی چاروسا برگزار شد/بخشدارچاروسا:شهرستان کهگیلویه به عنوان پایلوت انسداد بی‌سوادی در سطح استان مشخص شد +تصاویر

امروز با حضور بخشدار، رئیس آموزش و پرورش چاروسا، شهردار و شورای اسلامی، امور صنفی و کارشناسان آموزش و پرورش چاروسا،نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی برگزار شد،عدم حضوربسیاری از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی از مهمترین حاشیه این نشست بود.

به گزارش صدای جنوب؛علی محمودی بخشدارچاروسا در این نشست عنوان کرد: شهرستان کهگیلویه به عنوان پایلوت انسداد بی‌سوادی در سطح استان مشخص شد و رابطه معنا داری میان بیسوادی در سطح یک منطقه و میزان محرومیت، کمبود امکانات رفاهی و فقر وجود دارد هر چه از مرکز شهرستان و بخش به سمت مناطق دورافتاده تر برویم میزان بیسوادی بیشتر است.

بخشدار چاروسا بیان کرد: افراد بیسواد دو گروه هستند عده‌ای از سال ها قبل از تحصیل باز مانده‌اند و تعدادی که در حال حاضر در سن مدرسه رفتن هستند ولی به دلایلی از جمله فقر، نبود امکانات در روستاهایشان، مشکلات جاده‌ها و تردد جهت مراجعه به روستاهای همجوار برای ادامه تحصیل نمی‌توانند به تحصیل ادامه دهند که باید از آنها حمایت کرد.
وی ادامه داد: باید با تشویق آموزش دهندهگان و ارائه مشوق‌ها به افراد بازمانده از تحصیل انگیزه بیشتری جهت باسوادی داد.

محمد شکوهی هم در این نشست با گرامیداشت هفته سواد آموزی تصریح کرد:  نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل با هدف تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت دوم آموزشی و همچنین کمک به تبدیل فرهنگی وابسته به فرهنگ مستقل صادر کرد.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا با بیان اینکه امروز جمع شدیم تا در جهت فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری که همان سواد آموزی است عمل کنیم تاکید کرد: اگر امروز را با قبل از انقلاب در زمینه سواد مقایسه کنیم حتی قابل مقایسه از نظر آماری نیست چرا که قبل از انقلاب منطقه چاروسا کمتر از ۱۰درصد سواد آموز داشت اما امروز به برکت انقلاب بیش از ۹۰ درصد سواد آموز دارد.
شکوهی از افتتاح مرکز یادگیری محلی در هفته آینده در قلعه رئیسی خبر داد و یادآور شد: هفته آینده با حضور مسئولان مرکز یادگیری محلی در قلعه رئیسی راه اندازی می شود که این مرکز علاوه بر ریشه کردن سواد ابتدایی سواد آموزی در مهارت های مختلف فنی و حرفه‌ای یادگیری صورت خواهد گرفت.
وی همچنین خواستار همکاری ادارات و نهادها در برطرف کردن بی سوادی در جامعه و منطقه شد و از ادارات خواست تا ملاک‌های را در ادارات برای امر سواد اتخاذ کنند.
فیض الله آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست جهش فوق العاده سواد در بعد از انقلاب را مایه افتخار انقلاب دانست و تاکید کرد: در دنیای امروز قدرت و توانمندی هر کشور بر اساس دانش آن کشور ارزیابی می‌شود؛ بنابراین آن کشوری می‌تواند در برابر تهاجم دشمنان مقاومت کند که از سطح علمی و دانش بالاتری برخوردار باشد.
در پایان این نشست مصوب شد تا امور صنفی نسبت به پروانه کسب به سواد آموزان به مدت سه ماه همکاری و تخفیف اخذ کند، شهرداری هم با سواد آموزان به مدت یک ماه با افراد اخذ پروانه ساخت ساختمان همکاری و تخفیف اتخاذ گردد و همچنین کمیته امداد با سواد آموزان در زمینه مددجویان همکاری کند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت