پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 دی 1397 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 48171

در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

مهلت ۱ هفته ای معاون عمرانی استاندار استان برای ساماندهی واحدهای پذیرایی بین راهی

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای پذیرایی بین راهی این استان به منظور شناسنامه دار شدن و نظارت بهتر بر آنها باید شناسایی و ساماندهی شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای پذیرایی بین راهی این استان به منظور شناسنامه دار شدن و نظارت بهتر بر آنها باید شناسایی و ساماندهی شوند.

به گزارش صدای جنوب، عزیز فیلی روز دوشنبه در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: واحد های پذیرایی و اردوگاهی بین راهی بسیاری در محور های ارتباطی استان بدون مجوز و غیرضابطه مند مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد باید ظرف مدت یک هفته وضعیت موجود این واحد ها را تبیین کرده و در این راستا اقدامات مورد نظر برای ساماندهی آن ها انجام گیرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این واحدهای پذیرایی موجب بروز مشکلات و خطراتی در زمینه ایمنی راه‌ها، تخریب منابع طبیعی و چالش‌های زیست محیطی در استان شده‌اند.
وی عنوان کرد: با توجه به اشتغال کنونی این واحد ها، هدف قلع و قمع و برداشتن آن ها نبوده بلکه تنها ساماندهی می شوند تا نظارت بر آن ها راحت تر صورت گیرد.
فیلی با اشاره به آمادگی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد برای استقبال از مسافران نوروزی، تصریح کرد: با توجه به آب و هوای خوب استان و وضعیت مطلوب بارش ها پیش بینی می شود که ایام نوروز امسال ورود گردشگر افزایش ۱.۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشد.
فیلی با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهر یاسوج، افزود: ظرف یک هفته موضوع زمین و تعیین مکان موردنیاز برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در نشستی با حضور شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و دفتر فنی استانداری بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: واحدهای پذیرایی بین راهی در سطح جاده‌های استان هم اینک بدون کمترین نظارت در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
محمود باقری اظهار داشت: این واحدها و اردوگاه‌های تفریحی و خدماتی سالها بدون مجوز اقدام به ساخت‌و ساز در حاشیه جاده‌ها کرده‌اند و نظارتی برای کنترل و شناسایی و ساماندهی آنان تاکنون وجود نداشته است.
وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون بازارچه صنایع دستی در کشور بوده این در حالی است چندین بار توسط استاندار ضرورت ایجاد این بازارچه ها گوشزد شده است.
باقری عنوان کرد: سازمان مرکزی هفت میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در مرکز استان اختصاص داده که اگر زمین موردنیاز برای احداث این بازارچه توسط شهرداری یاسوج فراهم نشود این اعتبار برگشت می‌خورد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، گفت: شهرداری‌ها، امور عشایر، اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی استان‌های مختلف ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه توانمندی‌های خود در حوزه گردشگری را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده، عنوان کرد: برای حضور در این نمایشگاه این سازمان نیازمند همکاری تمامی اداره ها و دستگاه‌های اجرایی است.
باقری بیان کرد: حدود ۸۰ نفر از کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه حضور می یابند که از دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود در بحث حمل و نقل و اقامت مسافران با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری کنند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت