پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اسفند 1397 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 51755

بیانیه مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت؛

شهردار سابق دهدشت به این سوالات پاسخ دهد/ گویا دلسوزی نبود تا …

شهرداری دهدشت هرگونه نقد سازنده را که از روی حب باشد رابا آغوش باز میپذیرد و نقدهایی که فقط به دلیل خواسته های غیر قانونی می باشد را تخریب و بغض میدانیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

شورای اسلامی و شهرداری دهدشت در خصوص مطالب اخیر پخش شده در فضای مجازی بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه در زیر می آید:

بنام خدا

بیانیه شهرداری دهدشت در خصوص مطالب اخیر پخش شده در فضای مجازی

صداقت و راستی از خصوصیات عالی اخلاق انسانی است که در آموزه های اسلامی از زمینه های اساسی ارجمندی و نیک بختی انسان شناخته شده است. پیشوای صادقان و مولای متقیّان، صداقت را ارجمندترین و والاترین صفات، معرّفی کرده و از راستگویی به عنوان اساس هر نوع اصلاحِ فردی و اجتماعی نام برده است:
اَلصِّدْقُ صَلاحُ کُلِّ شَیْ ء. راستگویی مایه صلاح هرچیز است.

در مقابل، کذب و دروغگویی را ریشه همه فسادها و سرچشمه همه تباهی ها دانسته است:
اَلْکِذْبُ فَسادُ کُلِّ شَیْ ءٍ. دروغگویی موجب تباهی هر چیز است.

بنابراین اگر همه فعالیت ها و اقدامات انسان بر صدق و راستی بنا نهاده شود و از هرگونه ناراستی پیراسته باشد، زمینه های نیک بختی و گران قدری برای او فراهم می گردد؛ چنان که گشوده شدن دریچه های سعادت و بهروزی به سوی جامعه بشری، جز با استوار کردن پایه صداقت میّسر نمی شود.

گذشته ها گذشت……. اما هرگز فراموش نخواهد شد آنچه در گذشته نه چندان دور باعث بیماری صعب العلاج بلادشاپور ، به قهقرا رفتن شهر دهدشت همان دیارامام زادگان و هفت گنبدی که در روزگاران دور سنبل فرهنگ و تمدن بوده است و امروز…..

اما بعد ……

همزمان با شروع بکار شهردار جدید با تمام مشکلات و معظلات اداری و مالی و خدمات شهری و عمرانی و ماشین آلات و حقوق معوق ۵ ماهه و بدهکاری ۱۳ میلیارد تومانی و حسابهای خالی و……..
آنچه موجب رنجش خاطر مجموعه مدیریتی جدید و مردم عزیز میگردید تلنبارهای زباله چند ساله در کوچه ها و معابر و جداول پر از زباله و ماشین آلاتی که گویا در جنگ بوده و حتی بسیاری از آنها بدون لاستیک بوده اند و نقلیه ی شهرداری همان قلب تپنده خدمات شهری به موزه ماشین آلات تبدیل شده بود که گویا دلسوزی نبود تا این ماشین آلات فرسوده و نیازمند تعمیر را به چرخه شهرداری وارد کند و هر قطعه ای از برخی از آنها در شهرهای بهبهان و گچساران خاک میخورد تا جایی که خاور پرس زباله که بخش اعظمی از زباله های شهر را جمع آوری میکرد بخاطر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیش از ۱۲ ماه در بهبهان خوابیده و هزینه پارکینگش ۳ میلیون ۵۰۰ هزارتومان بود که هزینه پارکینگ از هزینه تعمیر آن بالاتر رفته بود.

احساس بی مسئولیتی نسبت به اموال شهرداری باعث از رده خارج شدن این ماشین آلات از چرخه حرکت شده بود.
اولین اقدام مجموعه مدیریتی جدید تعمیر و ورود این ماشین آلات به چرخه شهرداری بوده که با کمترین هزینه ها صورت گرفت

و اما بعد….

شهردار محترم سابق در تاریخ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ در مصاحبه ای با سایت ملا نیوز اذعان داشته که شهرداری را با حساب سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیونی را تحویل داده است که جای بسی تعجب و تامل دارد که اگر ۳۷ میلیارد ریال هنگام رفتنش در حساب شهرداری بوده پس سوالات زیر نیازمند جواب میباشند.

۱- چرا حقوق معوق پرسنل ۵ ماه بود ؟

۲- چرا اضافه کار ۴۳ ماهه کارگران زحمتکش و خدوم شهرداری را پرداخت نکرده اند ؟

۳- اگر حساب شهرداری را سازمان تامین اجتماعی مسدود کرده بود چرا آن مبلغ را بابت طلب ۴ میلیارد تومانی خودشان برداشت نکردند ؟

۴- اگر حساب های شهرداری مسدود بود چگونه مطالبات ۱۳۰ میلیون تومانی پایان خدمت خودشان را پرداخت کرده اند کما اینکه ایشان هنوز طبق قانون بازنشسته نشده است ؟

جهت روشن کردن ذهن خوانندگان و مردم شریف شهر دهدشت باید عرض کنیم که صورتحساب تمامی حسابهای شهرداری در آن زمان موجود است و کل مبلغ ۱۵ میلیون تومان بوده است و با این حال احتمال دارد حساب دیگری بوده که بدان اشاره شده است که این مجموعه مدیریتی از این حساب بی اطلاع می باشند.کما اینکه شهردار محترم وقت شهرداری را با ۳۷ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفته و با ۱۳۰ میلیارد ریال بدهی تحویل شهردار فعلی نموده است که اسناد بصورت مکتوب موجود میباشد.
پس لازم میدانیم به اطلاع برادر خودمان برسانیم که شاید مردم از حساب های شهرداری بی اطلاع باشند ولی مجموعه جدید وقتی حسابها را تحویل گرفته اند قطعا در اولین اقدام حساب ها را چک کردند لذا سعی شود در مصاحبه ها واقعیت ها گفته شود تا باعث تشویش اذهان عمومی نشود.

نکته دوم اینکه چرا شهردار اسبق در جلسه تودیع و معارفه شرکت نکردند تا از عملکرد چهارساله خود دفاع کند.
عزیزان مستحضر هستند که هنگام تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم یک دستگاه،مدیر اسبق باید ضمن شرکت در این جلسه از عملکرد خود دفاع کند که متاسفانه حتی این اقدام هم صورت نگرفت.

کسانی که دغدغه شهرداری را دارند و امروز خود را منتقد میدانند چگونه است که صورتجلسه ی پیمانکار خدمات شهری زمان خود را بعد از پایان مسئولیتشان امضا نموده و ۶۰ میلیون تومان از بیت المال شهرداری را بر باد داده اند بدون از ذره ای عذاب وجدان.

اما در خصوص بازنشستگان محترم شهرداری لازم میدانیم چند نکته را به سمع و نظر مردم شریف برسانیم
ضمن احترام به تمامی بازنشستگان ادوار گذشته شهرداری ، در دو سال اخیر تعداد ۲۱ نفر از مجموعه شهرداری بازنشسته شده که مطالبات تمام عزیزان حتی آنهایی که در دوره چهارم شورای شهر بازنشسته و بدلایل متعدد هیچ گونه پرداختی در وجه آنها نبوده با تمام مشکلات مالی ایجاد شده هم اکنون در حال پرداخت و هر گونه استخدام ، بکارگیری ، بازنشستگی و …. صرفا ً بر اساس قوانین و مقررات اداری و مالی بوده که گویا به مذاق عده ای که خواهان بکارگیری بستگان خود بوده خوش نیامده و با اقدامی غیر اخلاقی در فضای مجازی اینگونه مطالب غیر واقعی منتشر که برای حقوق تعداد ۱۲ نفر بازنشسته ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که تعداد کسانی که در شرف بازنشتگی هستند ۲ نفر بوده که بدلیل سهل انگاری در سنوات گذشته،بیمه آنها تکمیل نگردید و با تلاش مدیران و کارشناسان جدید شهرداری و با نظارت دستگاههای نظارتی و استانداری مشکل آنها برطرف و تا پایان سال قطعا ً بازنشسته میشوند و تعدادی کارگر هم در بدنه شهرداری سن آنها به ۶۰ سال رسیده (۵) نفر که تابع قانون کار بوده و بازنشستگی آنها مشروط به تایید سازمان تامین اجتماعی میباشد و تا کنون با توجه به شرایط تعیین شده در قانون،به مکاتبات شهرداری پاسخ مثبت داده نشده و از طرفی سن این عزیزان جدیدا ً به ۶۰ رسیده است
اما سوالی که مطرح میشود این است که چگونه این مبلغ را محاسبه کرده اند که برای تعداد ذکر شده ۸۰۰ میلیون در نظر گرفته شده به نظر میرسد اطلاعات غلطی توسط برخی افراد معلوم الحال که گویا دنبال منافع شخصی و یا در پی تخریب دیگران و حتی نادیده گرفتن خدمات چندین ساله این عزیزان در این برهه حساس هستند که گویا برای آنها حقوق نجومی در نظر گرفته اند.
در یکی از مطالب منتشر شده به برخی همکاران اشاره شده و آنان را افرادی بیسواد و بی تجربه معرفی کرده اند در حالی که این دو همکار بزرگوار و پاکدست همانند دیگر مدیران فعلی شهرداری افرادی با تجربه و تحصیلات بالا ، متعهد ، قانونمند بوده که تجربه مدیریتی و مدارک تحصیلی آنها از همکاران سابق مشغول در این پستها بالاتر میباشد و هیچگاه منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح نداده و در پیشرفت و پیشبرد اهداف شهرداری در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز هرگز دریغ نورزیده اند و سوابق این دو نفر در حوزه های متعدد شهرداری از جمله مسئولیت امور مالی ، مسئولیت نقلیه و دیگر واحدهای اداری و مالی و سابقه بالای ۲۵ سال آنها در شهرداری و بویژه اینکه از یادگاران ۸ سال جبهه و جنگ هستند بر هیچ کس پوشیده نیست.

اما سخن پایانی

شهرداری دهدشت هرگونه نقد سازنده را که از روی حب باشد رابا آغوش باز میپذیرد و نقدهایی که فقط به دلیل خواسته های غیر قانونی می باشد را تخریب و بغض میدانیم.
ضمنا شهرداری دهدشت و تیم مدیریتی آمادگی خود را اعلام میکند تا هر گونه تحقیق و تفحص از اسناد مالی را توسط نهادهای ذیصلاح انجام دهد و هگونه تخلف مالی و غیرمالی را که این هادهای مربوطه اعلام کنند را بدون ذره ای درنگ در همین رسانه به اطلاع مردم شهید پرور شهر دهدشت می رسانیم.

شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت