پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 فروردین 1398 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 53383

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

براورد اولیه خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف در استان از سیل و بارندگی اخیر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت دید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

الیاس تاج‌الدینی از خسارات گسترده سیل و بارندگی به بخش‌های مختلف کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مهم‌ترین بخشی که آسیب دید بخش آبزی‌پروری ما بود که از مجموع بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه‌ای که در سیل اخیر به کشاورزی آسیب وارد شد حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان آن به بخش آبزیان ما بود.

وی با انتقاد از صاحبان مزارع پرورش ماهی که هشدارها را جدی نگرفتند افزود: به آن‌ها هشدار داده بودیم که حداقل محصولات خود را جمع‌آوری کنند اما این کار را نکردند و علاوه بر تاسیساتی که از بین رفت محصول نیز خسارت دید.

این مسؤول یکی از دلایل خسارت به بخش آبزی‌پروری را ساخت غیر کارشناسی مزارع در سواحل و بستر رودخانه ذکر کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از زیرساخت‌ها را از دست دادیم در حالی که در کشور رتبه دوم تا چهارم تولید ماهیان سردآبی از آن استان ما بود.

وی به ترتیب به سایر بخش‌هایی که از سیل و بارندگی آسیب دیدند اشاره کرد و گفت: بعد از آن امور زیربنایی ما بیشترین آسیب را دید و سپس باغبانی و دام که در سیل اخیر دچار خسارت کلی شدند.

تاج‌الدینی خسارت به دامداری و مرغداری‌ها را کمتر از سایر بخش‌ها عنوان کرد و گفت: در این بخش چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت