پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1398 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 54029

امام جمعه گچساران:

مسوولان در اجرای پروژه‌ها تقوا و خلوص داشته باشند

امام جمعه گچساران با اشاره به خسارات ناشی از سیل گفت: مسوولان اجرای پروژه‌ها در کارهایتان تقوا و اخلاص داشته و بناها را مستحکم احداث کنید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به عید مبعث، اظهار کرد:  از حضرت امیرالمومنین(ع) روایتی نقل شده است که وقتی که پیامبر(ص)مبعوث شدند مردم آب گل آلود می‌خوردند و هیچ منطق انسانی وجود نداشت و بربریت و خونخواری موج می‌زد اما خداوند متعال به بشریت عنایت کرد که انسان‌ها در مسیر درست قرار بگیرند تا دنیا و آخرتشان آباد شود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار جمعی از مسوولان و مردم با رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث افزود: در این دیدار حضرت آقا فرمودند که بعثت انبیاء برای ایجاد یک تمدن است بدان معنا که مدنیت، زیست اجتماعی، اخلاقی و انسانی به مردم یاد بدهد و در تمدن است که علم، اخلاق و سبک زندگی وجود دارد.

حجازی بیان کرد: یک مملکت متمدن قاعدتا باید اهل علم باشند و باید همه تلاش کنیم که به سمت کسب علم گام برداریم و برای مملکت و ملت زمینه کسب علم فراهم شود و خاصه نسل جوان اهل علم و اخلاق تربیت شوند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: سبک زندگی، یعنی اینکه یک مسلمان باید الگویش را ائمه اطهار (ع) قرار بدهد و زندگی را این‌گونه تطبیق بدهد و امروز هم باید مسائلی که نه با عقل منطبق است و نه با شرع از این شهرستان هم برداشته شوند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبری فرموده است که اسلام نیامده است که جنگ را به طور کلی از بین برد و بنا شده است که جنگ ظالمانه را از بین ببرد، چرا گاهی اوقات مشاهده می شود که برخی افراد در درون مملکت حرف‌های شیرین می‌زنند و می‌گویند جنگ ممنوع و مرگ ممنوع؟.

 وی  با بیان اینکه  اما دستور پروردگار این است که مرگ بر ظالم و مستکبر باشد، گفت: ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس جانانه جنگیدند و از این مملکت به خوبی صیانت کردند چرا که باید در مقابل دشمنان می‌جنگیدند بنابراین هر موضوعی باید سرجایش باشد رافت و مهربانی در جای خود و جنگ با ظالم هم در جای خودش.

حجازی در ادامه با اشاره به کمک رسانی مردم به سیل زدگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، ملت عزیز ما به خاطر سیل دچار گرفتاری و خسارت است که امید داریم مسوولان با پشتیبانی عظیم مردمی بار سنگین این حادثه را از مردم ایران بردارند و تلاش مردمی بسیار خوبی است و این روح مردمی و حالت بسیج مردمی در دنیا استثنایی است و کارهای اصلی بعد از این است و باید این مشکلات جبران شوند.

امام جمعه گچساران در ادامه  اذعان کرد: ما مسلمان هستیم و هم نوع دوست و هم وطن‌دوست هستیم و شیعه و الگوی ما ائمه اطهار (ع) هستند.

 حجازی با بیان اینکه نزول رحمت الهی را  شاکر باشیم، عنوان کرد: بلایای طبیعی هم حادث می شوند که وظیفه داریم همه و همه دست به دست هم بدهیم و کارهای بزرگی انجام بدهیم و کمک کنیم تا بخشی از آلام و دردهای هم وطنانمان را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: به عنوان یک طلبه خواهشی دارم که شهر گچساران در این زمینه آبرومندانه بدرخشد و در اجرای منویات مقام معظم رهبری سهیم باشیم و کمک شایانی به هموطنانمان انجام بدهیم.

حجازی بیان کرد: در حال حاضر این مسائل باید درس شود و  آقای پیمانکار و آقایان مدیران پروژه و آقایان ناظر باید تقوا و خلوص در کارهایتان داشته باشید که این بناها و پروژه ها با دقت و مستحکم و به روش صحیح احداث شوند تا خدای ناکرده با کوچکترین اتفاقی دچار ویرانی نشوند.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: از همه مسئولان این شهرستان خواهشی دارم که در طول سال و در مسیر قرآن و عترت جلو برویم چرا که  این حکومت یک حکومت اسلامی است و خون بهای هزاران شهید است تا مسیر انقلاب مسیر قرآن و اهل بیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای رفع مشکلات مردم باشد پارتی بازی ممنوع، ظلم ممنوع، بد اخلاقی ممنوع بدحجابی ممنوع، زمینه بدحجابی فراهم کردن ممنوع، زمینه کشف حجاب فراهم کردن ممنوع و مجوز دادن به جلساتی که نباید باشد ممنوع  و در مسیر اخلاق اهل بیت (ع) باشیم و به قصد قربت کار کنیم.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت