پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 اردیبهشت 1398 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 54978

جامعه اسلامی باید با اصلاح خود زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) شود

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، اصلاح جامعه را زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و گفت: خود مردم باید بخواهند که جامعه اصلاح شود و هر فرد باید اصلاح را از خودش شروع کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، اصلاح جامعه را زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و گفت: خود مردم باید بخواهند که جامعه اصلاح شود و هر فرد باید اصلاح را از خودش شروع کند.

حجت الاسلام «عبدالکریم بی‌آزار شیرازی» با تبریک نیمه شعبان و مبارک خواندن این روز گفت: نیمه شعبان از قدیم شب مبارکی بوده و به تعبیر امام خمینی (ره) «هم ردیف با لیله القدر» بوده است. چراکه امام علی (ع) شب های قدر ،عید فطر و پانزدهم شعبان را احیا می‌گرفتند و از برکات این شب، ولادت امام زمان (عج) است.
وی افزود :ظهور امام عصر (عج) را پیامبر اکرم (ص) وعده داده‌اند و روایات متقنی نیز برای برای لزوم حضور منجی وجود دارد.
این مدرس دانشگاه افزود: نیاز جامعه به منجی از این جهت است که در همه دوران تاریخ ،فراز و نشیب‌هایی در جهان به وجود می‌آید که منجر به حکومت طاغوت می‌شود و ممکن است جامعه دچار یاس شود. آمدن مصلح جهانی دریچه امیدی برای مسلمانان است که فکر نکنند طاغوت‌ها همیشه باقی خواهند ماند و مصلح خواهد آمد و جهان را به قسط خواهد رساند.
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در پاسخ به این سوال که چگونه امام زمان (عج) در زمان غیبت، برای جامعه الگو است؟ گفت: حضور این اسوه، برای این است که ادیان زمینی و فرقه‌های تحریف شده از میان برداشته شوند و دین آسمانی اصلی – که حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اکرم (ص) آورنده آن بودند، مطابق آیه ۳۹ سوره انفال که می‌فرماید: «یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ»- را نشر بدهد و انحرافات را از دین بزداید.
وی افزود: راه درست انتظار واداشتن شیطان نفس به عبودیت در برابر ذات الهی و افزودن بر دانش فردی است. یکی از عوامل ظهور در روایت‌ها، سب و لعن و تکفیر مردمان علیه یکدیگر است که ریشه‌های دین را سست می‌کند، ظهور منجی این دشمنی را از بین می‌برد، چنان که حضرت فاطمه الزهرا( س) می‌فرمایند: « خداوند امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه‌ها قرار داده است».
بی‌آزار ارتقای جامعه را مهم‌ترین راه تسریع ظهور منجی دانست و گفت: ما باید زمینه را برای ظهور آماده کنیم و سطح فرهنگ خود، خانواده و جامعه را بالا ببریم، چرا که قرآن می‌ فرماید: «زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد، (سوره انبیا، آیه ۱۰۵)» ، این که برخی می‌گویند باید بنشینیم تا فساد جامعه را در بر بگیرد و مقدمات ظهور فراهم شود، دچار انحراف شده‌اند و این فکر تحریف دین و روایات الهی است، از اثرات انقلاب اسلامی، رد این تفکر بود.
وی ادامه داد: باید خود ملت هم بخواهند که جامعه اصلاح شود و برای اصلاح جامعه باید از خودمان آغاز کنیم و این اصلاح، زمینه‌ساز ظهور خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، نیمه شعبان، روز ۱۵ شعبان و سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‎ها دانسته شده است. گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند.
جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‎شود. در ایران، مسجد جمکران و در عراق، کربلا محل تجمع شیعیان در نیمه شعبان است. روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان نام گرفته است.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت