پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اردیبهشت 1398 ساعت 20:02:: شناسه خبر: 55295

در نشست بررسی وضعیت محصولات کشاورزی مطرح شد:

تاج الدینی:پیش بینی برداشت بیش از ۳ هزار تن کلزا از مزارع کشاورزی استان

رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

الیاس تاج‌الدینی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت محصولات کشاورزی اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم ۱۰۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ هزار تن گندم از مزارع گندم جمع‌آوری شود.

به گزارش صدای جنوب،رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به کشت محصول کلزا اشاره کرد و افزود: سطح زیرکشت یک هزار و ۷۴۷ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار و ۲۱۹ تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت جو اختصاص یافته گفت: پیش‌بینی ما برداشت بیش از ۴۴ هزار تن جو از این مزارع است.

تاج الدینی تصریح کرد: قیمت گندم و گلزا مشخص و اعلام شده که قیمت گندم معمولی ۱۷۰۰، گندم دروم ۱۸۵۰ و قیمت کلزا ۳ هزار و ۴۸۹ تومان تعیین شده است که تمامی محصول تولید شده کلزا در استان از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز، از کشاورزان استان خریداری شود.

این مسوول با اشاره به فعالیت۶ مرکز خرید در سطح استان گفت: ۶ مرکز خرید در سطح استان تعیین شده، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵۵ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از اراضی کشاورزی را انجام دهد.
وی سوخت این تعداد کمباین را دو میلیون لیتر عنوان کرد  و گفت  یکی از اقداماتی که باید در  اولویت کار قرار گیرد جلوگیری از خروج و قاچاق گندم از استان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت