پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1398 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 55618

واکنش حجت الاسلام حسینی به اتفاقات دانشگاه یاسوج/عده‌ای سابقه استان و دانشگاه را خدشه‌دار می کنند

امام جمعه یاسوج از حرکت مناسب و به موقع بسیج دانشجویی در موضع‌گیری مقابل این اقدام در دانشگاه یاسوج قدردانی کرد و گفت: آن‌ها در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج این حرکت قبیح را محکوم کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر به حدیثی از امام صادق اشاره کرد و گفت: روز قیامت روز کوتاه شدن دست انسان از جهان و روز ندامت و پشیمانی است و سخت می‌گذرد اما برای پرهیزگاران مثل روز عروسی و شادی آنهاست و نتیجه اعمال خود را می‌گیرند و با نور ایمان به سوی درهای بهشت می‌روند.

امام جمعه یاسوج به آیه‌ای از سوره بقره اشاره کرد و گفت: ایمان آورندگان به خدا روزه بر آنها نوشته شده و عمل و حکمی سابقه‌دار است و بر امت‌های پیشین هم واجب بوده و یکی از احکام بسیار مهم اسلام روزه است و روزه دو نوع است که یکی روزه رساله‌ای و دیگری روزه واقعی و معنوی و قلبی که انسان در عالم ریاضت دینی قرار می‌گیرد و از همه حرکات و نگاه‌ها و سخنان نامربوط چشم می‌پوشد.

امام جمعه یاسوج به روزه انسان‌ساز اشاره کرد و گفت: انسانی که برنامه خود را به هم می‌زند و از گناهان پرهیز می‌کند روح استقامت را در خود پرورش می‌دهد و انسان‌هایی که از عالم ملکوت خبری ندارند مثل درختان لب جوی آب هستند که اگر آب به جوی وارد نشود از بین می‌روند و مقاومتی ندارند.

وی به فرا رسیدن ماه رحمت و مغفرت اشاره کرد و گفت: نفس کشیدن و حتی خوابیدن برای مومن در این ماه عبادت است و از کسانی که استثنا شده‌اند خواهش داریم که علنا روزه‌خواری نکنند و محیط شهرها محیط روزه‌خواری نباشد و با روزه‌خواران سخت برخورد کنند تا بفهمند سد شکستن احکام چه مجازاتی دارد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مناسبت‌های مختلف از جمله روز کارگر و معلم اشاره کرد و با بیان خصوصیات این دو قشر اظهار کرد پیامبر دست پینه بسته کارگر را می‌بوسد یعنی مسلمان قدر کارگر را بدانید و معلمین هم که جای خود دارد و پیامبر می‌فرماید من هم به عنوان یک معلم برانگیخته شدم.

وی اما در این خطبه به موضوع مهم رقص و اختلاط در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: این افرادی که چنین کاری کردند یقینا درس‌خوان نیستند.

امام جمعه یاسوج از حرکت مناسب و به موقع بسیج دانشجویی در موضع‌گیری مقابل این اقدام در دانشگاه یاسوج قدردانی کرد و گفت: آن‌ها در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج این حرکت قبیح را محکوم کردند.

وی با اظهار تاسف از محکومیت نه چندان محکم دانشگاه از این اقدام اظهار کرد: اخیرا نامه‌ای بدون مهر و امضا از طرف دانشگاه برای من آمد که یعنی این حرکت را محکوم کرده‌اند حال من می‌پرسم آیا محکومیت این عمل قبیح از سوی شما با نامه بدون مهر و امضا به چه درد می‌خورد.

حسینی افزود: کسانی که این اقدام را کردند از حیوانات هم پست‌ترند که به صورت مختلط و به اسم اقوام و در لباس دانشجو این گونه در شهر تمام شیعه یاسوج هتاکی و بی‌حیای می‌کنند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: کدام قوم ایرانی این گونه هتاک است که زن و دخترش با جوانان هرزه و چشم دریده رقاصی کنند حال از مسؤولان بیدار باید پرسید که چرا غفلت کردید؟!.

وی با انتقاد شدید از این اقدام در دانشگاه یاسوج گفت: چرا دانشگاه به جای رشد انسان جای هرزه‌گری می‌شود.

امام جمعه یاسوج در ادامه از برخی اقدامات مسؤولان استان در دعوت از مهمانان خارج از استان و برنامه‌هایی که برای آن‌ها ترتیب می‌دهند هم انتقاد کرد و گفت: عده‌ای زن و دختر با کف و سوت و کل جلو می‌فرستند آیا معنای استقبال و شادی این است.

حسینی گفت: آبروی استان ما به آسانی به دست نیامده که به آسانی از دست برود عده‌ای که معلوم نیست چکاره هستند سابقه استان و دانشگاه را خدشه‌دار کنند.

وی افزود: چرا وقتی مدیرکل و یا وزیر می‌آید زنان ما را با کف و سوت و هلهله جلو می‌فرستند؟.

حسینی گفت: در مسؤولان سابق و فعلی روسیه یک نفر پیدا نمی‌کنید که در مسافرت‌ها زن همراهشان باشد اما در استان شیعه‌نشین ما این گونه زنان را جلو می‌فرستند برای این وضعیت باید چه کار کنیم و آیا هدف امام و انقلاب از ابتدا این بود؟.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت