پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اردیبهشت 1398 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 55723

۳میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات از مردم شهرستان چرام جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد چرام در جلسه شورای زکات اظهارداشت:فرهنگ سازی، وحدت رویه، بستر سازی، تبلیغ و ترویج، جمع آوری و مصرف زکات  وظیفه ای دینی و اسلامی است گفت.

پایگاه خبری صدای جنوب:
مدیر کمیته امداد چرام در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به اینکه، فرهنگ سازی، وحدت رویه، بستر سازی، تبلیغ و ترویج، جمع آوری و مصرف زکات  وظیفه ای دینی و اسلامی است گفت: حمایت روحانیان، مبلغان دینی، رابطان زکات، شورا‌های اسلامی و مسئولان ادارات و نهادها، برای ترویج فرهنگ زکات ضروری است.
به گزارش صدای جنوب،عبدالرشید کریمی نسب با اشاره به اینکه، پارسال طرح جمع آوری زکات مستحبی و واجب در ۶۰ روستا اجرا شداضافه کرد: مردم این روستا‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
وی گفت:بخشی از زکات جمع آوری شده بین مددجویان و نیازمندان توزیع وبخشی دیگر نیز برای عمران و آبادی و ساخت اُمور عام المنفعه هزینه شد.
امام جمعه شهرستان چرام و رئیس ستاد زکات شهرستان هم با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در زمینه ترویج فرهنگ زکات گفت: بحث زکات یکی از انفاق‌های بسیار مهمی است که موجب ترویج فرهنگ کمک رسانی و بیشتر شدن همبستگی عمومی می‌شود.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه پرداخت زکات نقش مهمی در فقر زدایی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه دارد افزود: فریضه الهی زکات در قرآن کریم در کنار نماز ذکر شده و باید به عنوان عمل مهم عبادی و تاثیرگذار در رفع مسائل اقتصادی و فقرزدایی در جامعه به آن توجه شود.
افسر دیر بخشدار مرکزی شهرستان چرام نیز گفت: کمیته امداد چرام، مشارکت‌های مردمی را بر اساس مصالح خیرخواهانه و به‌صورت هدفمند و اثربخش، صرف فقر زدایی و رفع نیاز محرومان جامعه می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت