پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 خرداد 1398 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 56439

برگزاری جشن ازدواج آسانِ (تصاویر)

آسان کردن شرایط ازدواج جوانان و ترویج سنت حسنه در بین نسل جوان باعث کاهش معضلات اجتماعی میشود گفت : اخلاق و رفتار از مهمترین ملاک های یک ازدواج سالم است و برای فرهنگ سازی ازدواج آسان مسولان و والدین باید با شرایط آسان و تشویق فرزندان به ازدواج زمینه ساز این فرضیه الهی شوند.

جشن ازدواج آسانِ یک زوج جوان ، به همت سپاه پاسداران در شهرستان چرام
به مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع ) و با مشارکت سپاه پاسداران این شهرستان ، مراسم جشن ازدواج یک زوج جوان در مسجد حضرت صاحب الزمان این شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگاردهدشت نیوز؛ فرمانده سپاه ناحیه چرام ، هدف از برگزاری این جشن را تشویق جوانان به ازدواج برشمرد و با اشاره به اینکه ، تلاش می‌شود با برنامه ریزی مناسب مراسم‌های ازدواج آسان در شهرستان چرام ادامه (تداوم) داشته باشد گفت: تشویق جوانان به ازدواج و تسهیل در امر ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از اهداف برگزاری چنین جشن هایی است.
سرهنگ حسن رضایی با بیان اینکه ، مادیات نمی تواند موجب ایجاد آرامش برای زوجین شود و خوشبختی واقعی انسان در اعتقاد و ایمان به خداست افزود : امروزه تجملات ، زرق و برق و برخی از سنت های نادرست در جامعه باعث ایجاد مشکلاتی در امر ازدواج شده است.
وی با اشاره به اینکه ، ارزیابی ها نشان می دهد که ازدواج های آسان از ثبات بیشتری برخوردارند و وظیفه متولیان جامعه، تسهیل در امر ازدواج آسان جوانان است گفت : با افزایش میانگین سن جوانان و کاهش تمایل به ازدواج در کنار سایر موانع ازدواج و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن ، وظیفه ی ما فرهنگ‌سازی گسترده در زمینه ترویج ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه است.
امام جمعه موقت شهر چرام گفت : الگو‌سازی برای جوانان و زوجین جوان ، موج‌آفرینی جهت همکاری منسجم ادارات و نهادها در امر ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی ، افزایش آگاهی جوانان ، والدین و خانواده ، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان ، برگزاری نمایشگاه ازدواج و خانواده ، ایجاد کمپین رسانه‌ای ازدواج ، ایجاد کمپین مشاوره رایگان ، ارائه مشاوره رایگان توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده و همچنین سایر مراکز مشاوره فعال ضروری است.
حجت الاسلام مجتبی فرهمند افزود : استفاده از ظرفیت سمن‌ها در اجرای برنامه‌های حوزه ازدواج و خانواده ، برگزاری کارگاه آموزشی ، تجلیل از زوجین جوان، فعالین، خادمین و خیرین ازدواج ، برگزاری همایش هایی با موضوع تحکیم خانواده ، ارائه خدمات مشاوره‌ای در کانون زندگی پایدار و تقدیر از زوجین جوان هر دستگاه ، به ترویج فرهنگ ازدواج آسان ، کمک زیادی خواهد کرد.
وی همچنین ، با اشاره به اینکه ، آسان کردن شرایط ازدواج جوانان و ترویج سنت حسنه در بین نسل جوان باعث کاهش معضلات اجتماعی میشود گفت : اخلاق و رفتار از مهمترین ملاک های یک ازدواج سالم است و برای فرهنگ سازی ازدواج آسان مسولان و والدین باید با شرایط آسان و تشویق فرزندان به ازدواج زمینه ساز این فرضیه الهی شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت