پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1398 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 57325

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه:

کاهش پرونده های قضایی و رفع اطاله دادرسی از مزایای اجرای طرح کاداستر است

نشست خبری علی‌دوست یاری‌زاده رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

علی‌دوست یاری‌زاده  باتبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و خبرنگاران همواره در اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای اداره ثبت و اسناد شهرستان کهگیلویه پیشگام بوده اند.

وی افزود:این اداره  با ۱۸ پرسنل کار نظارت بر صدور اسناد ماکیت، ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری، تنظیم اسناد در دفاتر ثبتی و اجرای استاد رسمی را در هر چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بر عهده دارد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه سال ۹۷ تعداد ۳۷۹ فقره پرونده اجرایی اسناد رسمی در شهرستان کهگیلویه بزرگ مختومه شده، افزود: در سال ۹۶ تعداد پرونده‌های مختومه شده ۱۶۱ فقره بوده که در سال ۹۷ رشد ۱۳۵ و ۴ دهم درصد داشته است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۴۰۴ فقره پرونده اجرایی اسناد رسمی در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه تشکیل شد، ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد این پرونده‌ها به ۵۲۳ فقره افزایش یافت که رشد ۲۹ و ۴ دهم درصدی داشته است.

یاری زاده به رشد بیش از ۹۳ درصدی وصل مطالبات بانکی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ مبلغ یکصد و هفتاد و سه میلیارد و ۱۳۶ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۶۱۱ ریال از مطالبات بانکی وصول شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ ۱۲ دفتر ثبت ازدواج و ۹ دفتر ثبت طلاق وجود دارد، افزود: در سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۲۳۶ فقره واقعه ازدواج در دفاتر رسمی شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۵ دهم درصدی داشته است.

یاری زاده با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۶۲۵ فقره طلاق در دفاتر رسمی به ثبت رسیده، گفت: در سال ۹۷ تعداد ۵۴۶ فقره طلاق ثبت شد که ۱۲ و ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد:هم اکنون صدور سند مالکیت در قالب طرح کاداستر باتعیین حدود املاک صورت می گیرد که این امر موجب کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از سرقت و  سایر اسیب ها و در نتیجه کاهش پرونده های قضایی رابه دنبال دارد.

یاریزاده کمبوداعتبارات وتجهیزات را از معضلات اداره ثبت خواند و ادامه داد:ازکل درامدهای وصولی ناشی ازخدمات ثبتی ۵۰درصد به حساب خرانه واربز و ۴۲درصد به حساب هلال احمر و ۸درصد نیز به حساب شهرداری واریز میشود که انتظارداریم باتجدیدنظردرقوانین ازاین هزینه ها درجهت رفع کمبودونوسازی سیستم ها منتفع گردد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت