پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مرداد 1398 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 58534

نمابنده کهگیلویه بزرگ:

سدکوهبرد دهه فجر به بهره برداری می رسد

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی همراه با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار کهگیلویه،مدیرجهادکشاورزی و مدیرمنابع آب کهگیلویه از پروژه های ابرسانی به چهارشهر،سد سرپری و سدکوهبرد بازدید کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی همراه با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار کهگیلویه،مدیرجهادکشاورزی و مدیرمنابع آب کهگیلویه از پروژه های ابرسانی به چهارشهر،سد سرپری و سدکوهبرد بازدید کردند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در این بازدید ضمن تشکر از مؤسسه جهاد نصر و همه عوامل دست اندرکار پروژه گفت:وزیر نیرو بر عدم توقف پروژه و هرچه سریع تر به بهره‌برداری رسیدن آن تأکید ویژه دارد و تغییر مجری طرح که از مهندسان متخصص و با تجربه استان است نیز در همین راستا بوده و امیدوارم با تهیه ی یک برنامه زمانبندی فشرده ضمن جبران تأخیرات گذشته، با افزایش جبهه ها و اکیپ های کاری، پروژه از سرعت قابل ملاحظه ای همراه با کیفیت لازم برخوردار شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ بازنگری مشاور در اجرای پروژه را خواستار شد و اظهار داشت:با توجه به وضعیت اعتباری و نوسانات بازار و اینکه از طریق دو خط لوله می بابست آب به دشتهای سوق، چنگلوا و بوا برسد پیشنهاد می گردد که آب منطقه ای فعلا منابع خود را بر انتقال آب به وسیله یک لوله متمرکز نماید و همزمان نسبت به خرید پمپ ها و تجهیزات مورد نیاز از طریق رایزنی با شرکت ها و سازندگان طرف قرارداد وزارت نیرو اقدام نماید.

سردار هاشمی پور تجربه ی سیل گذشته را یادآور شد و گفت:
ضرورت دارد تا قبل از بارندگی های امسال نسبت به تکمیل آبگیر اقدام گردد و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات وارده در صورت بروز سیل اندیشیده شود.

نمابنده کهگیلویه بزرگ وهیئت همراه سپس از سدکوهبرد بازدید کردند.

نماینده کهگیلویه بیان کرد:سد مخزنی شهید دلنسب کوهبرد از مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان است که برای تأمین آب  زمین‌های زراعی و تشنه  دهدشت شرقی احداث می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی سد شهید دلنسب از سال ۹۰ اظهار داشت: اما عملا از سال ۹۴  احداث آن سرعت گرفته است.

هاشمی پور،هدف از اجرای این طرح را تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی کاملا دیم در حوزه دهدشت شرقی و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی عنوان کرد.

وی، به مشخصات فنی سد اشاره و تصریح کرد: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود ۳۹ کیلومتر، آورد سالانه رودخانه در محل سد حدود سه میلیون متر مکعب، طول تاج آن ۳۱۷ متر و حجم مخزن سد ۲ و نیم میلیون متر مکعب است.

وی گفت: اراضی تحت پوشش این سد ۳۵۰ هکتار است و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

احسان تابش نژاد نیز بااشاره به پیشرفت۷۵ درصدی این پروژه ادامه داد: با بهره‌برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد برای بیش از۷۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

پیمانکار طرح  گفت:چنانچه مسیولان ازنظر اعتباری همکاری کنند ضمن سرعت گرفتن احداث سد دراینده نزدیک افتتاح وبه بهره برداری می رسد.

احسان تابش نژاد درادامه اظهارکرد:حدود ۹۵ میلیارد ریال برای ساخت وتکمیل نهایی سدکوهبرد موردنیاز است.

فرماندارکهگیلویه نیز خاطرنشان کرد:به صورت مستمر مشکلات این سد پیگیری می شود.

فرماندار کهگیلویه  گفت:تلاش می کنیم باتامین اعتبار سد کوهبرد در دهه مبارک فجر سال جاری آبگیری و به بهره برداری برسد.

مهندس داوودی مدیرعامل آب منطقه ای تلاش ها و پیگیری های سردار هاشمی پور و نیز اقدامات عملی وی را شایسته تقدیر دانست و گفت: از بابت اخذ سهمیه از رودخانه مارون و سد کوثر سپاسگزاریم.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت