پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مرداد 1398 ساعت 17:05:: شناسه خبر: 58854

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه:

نقش رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم مؤثر است

نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج به میزبانی سرهنگ محقق زاده برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید حمزه محقق‌زاده  با اشاره به راهبرد وظایف در هر حوزه‌ای اظهار داشت: رضای خداوند مهمترین خصیصه‌ای است که خبرنگاران باید در حیطه کاری به آن توجه داشته باشند.

به گزارش صدای جنوب،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه رسالت خبرنگاران را خطیر دانست و با اشاره به سختی‌های این مسیر گفت: شهید صارمی به جرم نشر اخبار و آگاهی‌بخشی به شهادت رسید

وی هجمه شدید دشمن در فضای رسانه‌ای مسموم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هر رسانه اگر در راستای مقاصد شوم استکبار باشد مورد حمایت آنها قرار می‌گیرد این در حالی است که روزانه انسان‌های بی‌گناهی به خاک و خون کشانده می‌شوند اما از نگاه رسانه‌های غرب نادیده گرفته می‌شوند.

محقق‌زاده با بیان اینکه رسانه می‌تواند زبان گویای بسیاری از حوادث باشد و می‌تواند از این زبان سوء استفاده کند، افزود: خبرنگاری موفق است که وجدان کاری و شرافت انسانی را در نشر اخبار مد نظر قرار دهد.

وی گفت: به برکت نظام و توسعه وصف ناپذیر ۴۰ ساله در زمینه‌های مختلف در کشور دسترسی مردم به اطلاعات تسهیل یافته و این خبرنگار است که با روشنگری مردم را از اخبار مطلع می‌کند.

این مسؤول نقش رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم را مؤثر دانست و تصریح کرد:وجدان کاری مهمترین خصیصه خبرنگار است.

محقق‌زاده گفت: استان ما از استان‌های محروم به لحاظ اقتصادی اما غنی به لحاظ معنوی و نیروی انسانی است،رقابت‌های ناصحیح و ناسالم قومیت‌گرایی نقش منفی در استان دارد و برخی سایت‌ها به این‌ مسایل دامن می‌زنند که آفت است.

وی با بیان اینکه در برهه مختلف رسانه وظیفه دارد به توسعه استان و شهرستان کمک کند، موضع‌گیری سیاسی برخی رسانه‌ها را متذکر شد و افزود: در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم برخی افراد و کاندیدا در راستای ورود به عرصه انتخابات گام برداشتند رسانه می‌تواند بخوبی وظیفه مثبتی در این قبال داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: رسانه موظف است که در زمان حساس منصفانه قضاوت کند منصفانه نشر دهد و اقناع مردم در خبرررسانی را در نظر بگیرد.

محقق‌زاده افزود: خدامحوری مهمترین خصیصه یک خبرنگار در عرصه کاری است.

وی با بیان اینکه تناقض گویی در انتشار اخبار به کشف حقیقت مردم لطمه می‌زند ادامه داد: اطلاع‌رسانی صحیح اخبار و رویدادها یک امر ضروری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت