پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 شهریور 1398 ساعت 21:06:: شناسه خبر: 59739

خطیب جمعه چرام:دشمنان ما از نام حسین و گریه بر مصائب آن حضرت به وحشت افتاده اند

جلسات حسینی را با اخلاص برگزار کنید که دشمنان ما از نام حسین و گریه بر مصائب آن حضرت به وحشت افتاده اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که زیارت قبر مطهر امام حسین (ع) در کربلا و کمک به جلسات امام حسین روح را جلا پیدا می دهد،اظهار کرد: دین حفظ میشود وراه مبارزه با ظالمین بر اساس جمله مشهور کل یوم عاشورا نشان داده می شود،به همین خاطر ظالمین در زمان های گوناگون با مجالس حسینی مخالف بودند،زمان متوکل و.. زیارت قبر سید الشهدا ممنوع میشود و با شدت تمام حاکمیت ، با یک قبر که نماد مبارزه علیه ظلم شده ، مقابله میکند.
امام جمعه چرام،عنوان داشت: در زمان رضاخان مجالس روضه را تعطیل می کنند، و در زمان ما اطاق فکرهای یهود و وهابیت این شیاطین انسی با ایجاد شبهات به ظاهر دلسوزانه میخواهند رونق را از مجالس سید الشهدا بگیرند که قطعا موفق نخواهند شد .
وی،افزود: هر وقت دیدیم گفتند به جای کمک به مجالس حسینی کمک به فقرا کنیم یا قرار دادن هزاران هزار کار دیگر در مقابل زیارت رفتن و یا خرج کردن برای حرم‌ها، حسینه‌ها و مراسم، یکی از همین وسوسه‌های شیطانی و القائات دشمنان می‌باشد،قطعا بخش زیادی از کمک به فقرا توسط کسانی انجام میشود که مجالس حسینی را رونق می بخشند وکمک میکنند، هر کاری به جای خویش نیکو است، آیا میشود بگوییم به جای چشم دهان باشد.
حجت الاسلام افشار،ابراز کرد: هر چیزی به جای خویش نیکوست،هم باید کمک به نیازمندان و هم کمک به مجالس حسینی باشد،چرا دشمنان در این سخنان زیبا اما مغرضانه با دین و مذهب نمی گویند هزینه جشن های تولد فرزندان ، جشن های عروسی ، سفرهای تفریحی و… را به فقرا بدهید، اتفاقا تشویق به فرهنگ مصرف گرایی و اسراف هم میکنند، در این مناسبات اطاق فکر دشمن کمک به فقرا به مخیله شان نمی گنجد،اما ایام سفر واجب حج تمتع و ایام محرم نگران فقرا میشوند .
وی،تصریح کرد: هرساله دهها تریلیون برای خرید لوازم آرایش هزینه می شود که اگربه فقرا داده شود فقیری نخواهد ماند، سالانه هزاران میلیارد تومان برای مصرف دخانیات دود می شود!!! کاش این هزینه صرف فقرا و نیازمندان می شد!
این که گفته می‌شود به جای حسینه، مسجد، زیارت و عزاداری به فقرا و گرسنگان و … کمک کنیم، ظاهرش قشنگ است، اما باطنش به خاطر اولاً دور کردن مردم از تفکرات و گرایشات اعتقادی و سرمایه‌های معنوی و ارتباط با اهل عصمت و اولیاء الله است و ثانیاً به خاطر مادی کردن فکر و قلب مردم است و گرنه فرد مؤمن از هیچ کدام باز نمی‌ماند،هم به نیازمند کمک می‌کند، هم به مسجد و هیئت و هم زیارت می‌رود و همه نیز خیر و صواب است و ثواب دارد،اما این که ثواب (پاداش) کدام بیشتر است؟ بستگی به اخلاص ما دارد.
وی ادامه داد: عملی ماجورتر است و ما را به قرب الهی می رساند که رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد،ضربه شمشیر امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در جنگ خندق به خاطر اخلاصش والاتر از عبادات انسان‌ها و ملائک شد، بنابراین جلسات حسینی را با اخلاص برگزار کنید که دشمنان ما از نام حسین و گریه بر مصائب آن حضرت به وحشت افتاده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت