پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 شهریور 1395 ساعت 07:06:: شناسه خبر: 6076

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دولت در FATF چراغ خاموش عمل کرد/ FATF برای لازم الاجرا شدن نیازمند تصویب مجلس است

عضوکمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از انعقاد قرارداد محرمانه FATF توسط وزارت اقتصاد گفت:دولت در FATF چراغ خاموش عمل کرد و هم اکنون و ایجاد خودتحریمی داخلی توسط برخی وزارتخانه‌ها هستیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای معاهده FATF توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:اجرای این قرارداد استقلال مالی کشور را زیر سوال می برد،مردم امیدوار بودند که با اجرای برجام به سرعت تحریم‌های ظالمانه رفع شود،اما متاسفانه هم اکنون شاهد گسترش دامنه تحریم‌ها توسط نهادهای داخلی و ایجاد خودتحریمی های داخلی توسط برخی وزارتخانه ها هستیم.

به گزارش صدای جنوب،هدایت الله خادمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از امضای محرمانه معاهده FATF توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی،افزود:دولت ،مردم و مجلس را نامحرم می داند و چراغ خاموش قرارداد FATF راامضا کرد، متاسفانه تعداد معدودی دلال و رانت خوار  نیز از محرمانه بودن قراردادها سواستفاده کرده و در جهت پیشبرد منافع خودشان استفاده می کنند.

مبارزه با پولشویی بهانه‌ای برای نفوذ به سیستم بانکی و دسترسی به اطلاعات مالی کشور است

خادمی با تاکید براینکه همه توافق نامه‌ها و قراردادهای مهم بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد،افزود: پیش از این تحریم ها بیرون از مرزهای کشور صورت می گرفت،اما  امروز با FATF از داخل تحریم ها انجام می شود، قطعاً مجلس شورای اسلامی با استفاده از اختیارات قانونی خود و در راستای حفظ منافع ملی مجوز اجرای این قرارداد را را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مبارزه با پولشویی بهانه‌ای برای نفوذ به سیستم بانکی و دسترسی به اطلاعات مالی کشور است،ادامه داد: هدفFATF اشراف برسیستم‌های مالی کشور است و با حضور در این توافق تمامی گردش‌های پولی و بانکی کشور تحت کنترل دشمنان نظام قرار می‌گیرد.د

دولت باید ابعاد قرارداد FATF را شفاف سازی کند

خادمی با اشاره به اینکه دولت باید ابعاد قرارداد FATF را شفاف سازی کند،یادآور شد: براساس قرارداد مذکور مقرر شده به‌روی سیستم بانکی کشور یک نرم‌افزار آمریکایی نصب شود و تمام مبادلات بانکی و اقداماتی که در حساب‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد زیر نظر این نرم‌افزار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امضای معاهده FATF نوعی خودزنی داخلی است،افزود:معاهده مذکور درمجلس بررسی می شود و اصلاحات لازم باید بر روی آن انجام شود،در غیر اینصورت اجرایی نبوده و مجلس اجازه اجرای آن را نخواهد داد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:پس از اجرای برجام باید سوییفت و مبادلات بین بانکی بر قرار می شد،اما متاسفانه تبادلات بانکی گسترش چندانی نیافت و هر روز و به هربهانه معاهده جدیدی باید توسط ایران امضاء شود،که منافع ملی را با خطر مواجه می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت