پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مهر 1398 ساعت 00:07:: شناسه خبر: 61125

احداث ۶۰ واحد مسکونی توسط خیریه عترت بوتراب کهگیلویه و بویراحمد برای ایتام فاقد مسکن

مسئول خیریه عترت بوتراب در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفتر استانی خیریه عترت بوتراب سال گذشته با همکاری کمیته امداد و خیریه وفاق سبز یک پروژه ۶۰ واحدی مسکن در نقاط مختلف استان برای ایتام فاقد مسکن احداث کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب،سیدمحمد جعفر صالحی‌زاده با اشاره به تأسیس خیریه عترت بوتراب در سطح کشور، اظهار داشت: خیریه عترت بوتراب با همت و همکاری ۵ نفر از خیرین مطرح کشوری در سال ۱۳۹۲ تأسیس و راه‌اندازی شده و حوزه فعالیت این خیریه در حمایت از خانواده‌های ایتام در ۶ استان چهارومحال بختیاری، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، ایلام، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: قریب به ۱۱ هزار نفر از فرزندان ایتام در این ۶ استان تحت پوشش خیریه عترت بوتراب بوده و دلیل اصلی توجه به حوزه ایتام، سفارش آیت‌الله سیستانی به مؤسس کشوری خیریه عترت بوتراب بوده است.

وی با اشاره به تأسیس دفتر استانی خیریه عترت بوتراب در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: دفتر استانی خیریه عترت بوتراب به پیشنهاد برخی از روحانیون و متنفذین در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شد تا از این طریق فرزندان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات ارزشمند این خیریه بهره ببرند.

مسئول خیریه عترت بوتراب در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای شناسایی و گزینش خانواده‌های ایتام در هر شهری از بانک اطلاعاتی کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) استفاده شده است، افزود: این تعامل با کمیته‌های امداد در شهرهای استان فقط در جهت هم‌افزایی است به این شکل که در اجرای فعالیت‌های خیریه از ظرفیت کمیته امداد استفاده می‌شود.

وی با اشاره به هدف اصلی خیریه عترت بوتراب در سطح این ۶ استان کشور، گفت: ارتقاء تحصیلی و علمی، تربیتی و فرهنگی خانواده‌های ایتام هدف اصلی خیریه عترت بوتراب است.

صالحی‌زاده با بیان اینکه تقویت بنیه علمی ایتام از مهمترین اهداف خیریه عترت بوتراب است، گفت: خیریه عترت بوتراب استان کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا مستمری ماهانه از مبلغ ۳۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان به تناسب نوع تحصیلات و شایستگی‌های فرزندان ایتام به آنها پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: خیریه عترت بوتراب استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای ارتقاء تحصیلی، فرزندان ایتامی که معدل تحصیلی آنها در همه پایه‌ها بالاتر از ۱۸ باشد را بورسیه علمی کرده و مستمری ماهانه کمک معیشتی نیز به آنها پرداخت می‌کند.

مسئول خیریه عترت بوتراب در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش خیریه، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۰۰ کودک ایتام و تعداد ۷۱۰ مادر تحت پوشش خیریه عترت بوتراب در این استان است.

وی گفت: خیریه عترت بوتراب در راستای تقویت بنیه تحصیلی فرزندان ایتام طرح جامعی به‌نام طرح “گنج” را در سطح ۶ استان کشور اجرا می‌کند.

صالحی‌زاده با اشاره به طرح “گنج”، عنوان کرد: “گنج” دانش‌آموزان مستعد و سخت‌کوشی بوده که برای رشد و کمال با مشکلات مالی روبرو هستند و از خدمات مختلف فرهنگی و مددکاری خیریه به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند، این طرح همه دانش‌پژوهان از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و ترک تحصیلی‌های تحت حمایت خیریه را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: در طرح “گنج” تعداد ۷ تا ۹ دانش‌آموز(گنج) زیر نظر یک مربی بوده و مربیان به‌عنوان یک مادر معنوی امورات زندگی و تحصیلی این تعداد گنج را زیر نظر داشته و با برطرف کردن مشکلات و موانع تحصیلی این تعداد گنج، زمینه رشد آنها را فراهم نموده و حلقه وصل آنها با خیریه است.

صالحی‌زاده با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون تعداد ۲۳۴ مربی افتخاری با خیریه همکاری می‌کنند، افزود: طرح گنج یک طرح ابتکاری از سوی خیریه عترت بوتراب بوده که اجرای آن از مهرماه گذشته آغاز شده و سبب ایجاد یک ارتباط شبکه‌ای بین خانواده‌های ایتام و خیریه است.

مسئول خیریه عترت بوتراب در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات‌دهی در مناطق ۱۵ گانه استان، گفت: خیریه عترت بوتراب در ۱۵ منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مارگون، لوداب، پاتاوه، سی‌سخت، مناطق ۱و ۲ یاسوج، قلعه‌رئیسی، دیشموک، چرام، لیکک، ممبی، باشت، گچساران، دهدشت و سوق گسترش یافته و به خانواده‌های ایتام تحت پوشش خود خدمات رسانی می‌کند.

وی عنوان کرد: دفتر استانی خیریه عترت بوتراب در شهریورماه هرسال یک بسته فرهنگی شامل تمام اقلام لوازم‌التحریر به ارزش ۸۰۰ هزار تومان و در اسفندماه هرسال نیز یک بسته بهداشتی و غذایی به ارزش ۸۰۰ هزارتومان به دانش‌آموزان و خانواده‌های ایتام تحت پوشش خود هدیه می‌دهد.

صالحی‌زاده با اشاره به خدمات خیریه عترت بوتراب در حوزه احداث مسکن گفت: دفتر استانی خیریه عترت بوتراب در سال گذشته با همکاری کمیته امداد و خیریه وفاق‌سبز یک پروژه ۶۰ واحدی مسکن در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برای ایتام فاقد مسکن احداث نموده و علاوه بر آن تاکنون نیز بیش از ۱۰ واحد مسکونی در نقاط مختلف استان برای افراد فاقد مسکن احداث کرده است.

وی عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان خیریه عترت بوتراب و رئیس کمیته امداد کشور تصمیم گرفته شد برای افراد فاقد مسکن در ۶ استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و هرمزگان تعداد یک هزار واحد مسکونی احداث شود که از این میزان، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۰۰ واحد مسکونی بوده است.

صالحی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۱۸۴ نفر از ایتام واجد شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد برای احداث مسکن تعیین شده است، گفت: از این میزان هنوز تعداد ۱۱۶ واحد دیگر باقی مانده که افراد باید واجد شرایط باشند.

وی تصریح کرد: دفتر استانی خیریه عترت بوتراب در کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته با مشارکت کمیته‌امداد دو جشن بزرگ ازدواج در سطح استان برگزار نموده و به تعداد ۸۰۰ زوج از فرزندان ایتام هدایایی نقدی داده است.

صالحی‌زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ورود خیریه عترت بوتراب به استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان کهگیلویه آغاز شده پس تمرکز عمده فعالیت این خیریه در مناطق مختلف شهرستان کهگیلویه از جمله دیشموک، قلعه‌رئیسی، دهدشت و چرام است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت