پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1398 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 62371

هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌های گچساران ممنوع است

عارف بهگام اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان ممنوع و غیر قانونی است و از دستگاه های مربوطه می‌خواهیم از این به بعد از هرگونه ساخت و ساز در این مناطق با جدیت برخورد کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست عارف بهگام با بیان اینکه ۲ کارخانه سنگ شکن در محدوده روستای خربل و ناصرآباد تجهیزات خود را در این منطقه مستقر کرده‌اند تا در مواقع بروز بحران از جمله سیل همکاری داشته باشند، گفت: امسال برنامه کنترل سیلاب در مناطقی از جمله  ناصرآباد، امامزاده جعفر و ایستگاه پمپاژ را خواهیم داشت.

 رئیس امور آب گچساران عنوان کرد: در حال حاضر ۲ دستگاه بیل مکانیکی در این مناطق مستقر شده‌اند.

 وی با اشاره به تجاوز به حریم رودخانه  افزود: سازه‌هایی که در سالهای گذشته احداث شده مجوز آنها توسط شهرداری اعطا گردیده که هم‌اکنون مقرر شده طی بازدیدی که توسط دادستان  و قاضی شهرستان  به عمل می‌آید این سازه‌ها  تخریب شود.

 بهگام با بیان اینکه مجوزهای ساخت و ساز در حریم رودخانه توسط شهرداری صورت گرفته و هیچ‌گونه استعلامی از آب منطقه‌ای  گرفته نشده است، ابراز کرد: در حوزه شهر و روستا شهرداری و بنیاد مسکن باید استعلام از آب منطقه‌ای گرفته شود تا از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جلوگیری گردد.

 رئیس امور آب گچساران با انتقاد از شهرداری دوگنبدان بیان کرد: مجوزات ساخت و ساز از سوی شهرداری بر روی کانالهای رو باز داده شده که این عمل با قانون ماده ۱۳مغایرت دارد.

 وی خاطرنشان کرد: کانال‌ها باید سرپوشیده نباشد تا در مواقع بروز سیلاب مشکلاتی برای شهر به وجود نیاید.

 بهگام تصریح کرد: هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان ممنوع و غیر قانونی است و از دستگاه های مربوطه می‌خواهیم از این به بعد از هرگونه ساخت و ساز در این مناطق با جدیت برخورد کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت