پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آذر 1398 ساعت 13:09:: شناسه خبر: 63604

اجلاسیه پیشنهادات و راهکارهای نماز شهرستان چرام برگزار شد+تصاویر

همایش ارائه پیشنهادها وراهکارهاجهت دعوت دانش اموزان به نمازبا حضور فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان، امام جمعه ، معاون فرماندار، بخشدارمرکزی، جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان ،معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام ؛همایش ارائه پیشنهادها وراهکارهاجهت دعوت دانش اموزان به نمازبا حضور فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان، امام جمعه ، معاون فرماندار، بخشدار ، جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان ،معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

در ابتدا صدراله عزیزی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام باعرض سلام و خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تسلیت بمناسبت وفات حضرت معصومه (س) در مورد اهمیت دعوت دانش آموزان به نماز اظهار کرد: نماز، دعوت به نماز و اقامه نماز یک پدیده الهی و شرعی است و یکی از نشانه های مومن اقامه نماز است.

عزیزی ادامه داد: دولت، مجلس و آموزش و پرورش بخش نامه و قوانین و مقررات برای اقامه نماز مطرح کردند و این قوانین و مقررات در سطح مدارس به خوبی انجام شده است.

وی ابراز داشت: بهترین راه رشد جامعه و کاهش فحشاء و منکرات ترویج اقامه نماز است، و برای اینکه دانش آموزان از آسیب های اجتماعی دور شوند باید نماز را ترویج کنیم.

درادامه نماینده انجمن اولیا و مربیان شهرستان آقای مرادی گفت:وظیفه وجدانی و انسانی ما نیز حکم می کند که دیگران را به نماز دعوت کنیم، اقامه نماز وظیفه ای است که خدا برعهده ما نهاده است وباید به آن اهتمام داشته باشیم.

مرادی یادآور شد: همه فرهنگیان در آموزش و پرورش پر تلاش هستند که دانش آموزان را به درجه بالای معنوی برسانند و لازمه آن این است که خانواده ها نیز همکاری کنند.

امام جمعه محترم شهر چرام حجت الاسلام دکتر افشار بیان کرد:یک معلم انشاء، ریاضی و … می تواند دانش آموزان را به نماز دعوت کنند و نباید تنها برای اقامه نماز منتظر معلم پرورشی و یا دینی در مدارس باشیم.

دکتر افشار خاطرنشان کرد:بحث اهمیت نماز نخست باید در خانواده ها و از پدر و مادر شروع شود زیرا بچه ها تمامی رفتار و برخوردهای والدین را تکرار میکنند که برطبق تحقیقات بدست آمده اکثر کسانی که اهل نماز بودند دارای پدر و مادری نماز خوان بودند

وی همچنین از اهمیت مسجد و مدرسه در تشویق دانش آموزان به نماز نکاتی را ذکرنمود و درپایان با اهدا جوایزی از معلمان و دانش آموزان برتر قرآنی تجلیل شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت