پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مهر 1395 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 6586

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد

۵۱۵میلیارد ریال هزینه طرح های آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد شد

لدنی نژاد از انجام مهندسی ارزش در شبکه توزیع آب ۱۵ شهر استان، تعیین تکلیف قراردادهای بلاتکلیف سنواتی و ساماندهی طرح فاضلاب دوگنبدان به عنوان عملکرد مهم شرکت آبفای استان در سال گذشته یادکرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۱۵٫۳ میلیارد ریال اعتبار در سه سال گذشته برای اجرای طرح های آبفای شهری این استان هزینه شد.

به گزارش صدای جنوب،سید علی لدنی نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای اجرای ۱۳ طرح بزرگ و کوچک آب و فاضلاب در شهرهای این استان هزینه شده است.
وی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای اصلاح و توسعه ۱۰۵ کیلومتر از شبکه های آب آشامیدنی شهرهای استان هزینه شده است.
لدنی نژاد تصریح کرد: ۲۲ میلیارد ریال برای حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب آشامیدنی در بویراحمد، برای حفر و تجهیز سه حلقه چاه در بهمئی ۲۱ میلیارد ریال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی در باشت ۶٫۸ میلیارد ریال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مادوان هفت میلیارد ریال و تجهیز یک حلقه چاه آهکی در دیشموک ۲ میلیارد ریال هزینه در برداشت.
وی بیان کرد: ۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مخزن یک هزار مترمکعبی چیتاب، ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی مارگون و مخزن سه هزار مترمکعبی دیشموک هزینه شد.
لدنی نژاد اظهار کرد: با صرف ۶۵ میلیارد ریال اعتبار ۲۱ کیلومتر خط انتقال آب آشامیدنی در شهرهای استان اجرا شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه دوگنبدان هزینه شد.
لدنی نژاد از صرف ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۴۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران خبر داد.
وی عنوان کرد: راه اندازی و توسعه شبکه فاضلاب یکی از اولویت های اصلی واحد مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: احداث تصفیه خانه در شهرهای چرام و سی سخت و توسعه شبکه فاضلاب در شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت و چرام به طول ۲۹ کیلومتر از اهداف و برنامه های اصلی پیش روی حوزه مهندسی و توسعه شرکت آبفا در سال ۹۵ است.
وی از انجام مهندسی ارزش در شبکه توزیع آب ۱۵ شهر استان، تعیین تکلیف قراردادهای بلاتکلیف سنواتی و ساماندهی طرح فاضلاب دوگنبدان به عنوان عملکرد مهم شرکت آبفای استان در سال گذشته یادکرد.
لدنی نژاد عنوان کرد: طرح فاضلاب دوگنبدان طی هشت سال از سال ۸۵ تا سال ۹۳ معادل ۳۰ درصد پیشرفت داشت، ولی طی ۱۱ ماه از شهریور ۹۳ تا مرداد ۹۴ معادل ۷۰ درصد پیشرفت کرد که این موضوع به نوبه خود به عنوان یک رکورد در اجرای طرح های آب و فاضلاب محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۹۴ برای اجرای ۳۶ طرح این شرکت ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که از این میزان ۲۶۰ میلیارد ریال جذب شد.
لدنی نژاد افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴ برای اجرای طرح اتصال رینگ مخازن آب سد کوثر به شهر دوگنبدان اختصاص یافت که از این میزان ۳۰ درصد جذب شد.
وی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات ملی استانی ۴۰۰ میلیارد ریال به ۶ طرح آبفای شهری اختصاص یافت.
لدنی نژاد بیان کرد: اجرا و تکمیل پنج طرح فاضلاب شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت چرام وسی سخت از اولویت های شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: ۹۸ درصد از جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش آب و فاضلاب شهری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ درصد شبکه های آب شهری کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است.
لدنی نژاد افزود: ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شبکه های آب فرسوده استان نیاز است.
وی بیان کرد: باوجود مشکلات و محدودیت های اعتباری، این شرکت رفع شکستگی ها را در دستور کار خود قرار داد به طوری که طی یک سال در برخی خیابان ها و کوچه ها چندین بار اقدام به رفع شکستگی ها کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵٫۶ درصد هدرروی آب داشتیم.
لدنی نژاد تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیون مترمکعب از ۳۸ میلیون مترمکعب آب تولیدی در استان هدرروی داشته که بخشی از آن مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت