پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1398 ساعت 19:12:: شناسه خبر: 70522

یادداشت:وقتی دهدشتی ها، کرونا را شرمنده می کنند

ویروس هراس‌آور کرونا که پشت مرزها کمین کرده بود با ورودش به خاک کشورمان به مهمترین خبر ۲۰ روز اخیر تبدیل شده است.

صدای جنوب:

طیبه‌سادات سعادتی‌نیک- ویروس هراس‌آور کرونا که پشت مرزها کمین کرده بود با ورودش به خاک کشورمان به مهمترین خبر ۲۰ روز اخیر تبدیل شده است.

این مهمان ناخوانده‌ از ۳۰ بهمن ماه و با اعلام مثبت بودن تست دو شهروند قمی در کشور جا خوش کرد و از آن موقع بود که رسانه‌ها به چگونگی انتقال، خطرات و پیشگیری‌های پزشکی در خصوص آن پرداخته‌اند.

از زمان شیوع کرونا پرستاران در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا به خدمت جهادی مشغولند و سایر گروه‌ها با همراهی خود در مسیر شکست این بیماری گام نیکوکاری را محکم و استوار برمی‌دارند.

با تداوم شیوع کرونا و افزایش آمار به رغم اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت شیوع کندتر و مرگ و میر تاکنون صفر بوده همراهی مردم در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری قابل چشم‌پوشی نیست.

این روزها که سایه شوم کرونا بر سر مردم بیشتر احساس می‌شود لابه لای اخبار ناگوار و آمارهای نگران کننده اما مهربانی‌هایی هم به چشم می‌خورد که پیام‌آور همدلی  برای غلبه بر استرس ناشی از کرونا و برای شکست این بیماری است.

در شرایط حساسی که رونق از بازار و کسب و کار بسیاری از مردم به خاطر کرونا رخت بربسته و مردم علاوه بر استرس ابتلا به کرونا نگران سررسید اقساط و پرداخت اجاره بها هستند دست‌های مهربانی هم دیده می‌شود تا قوت قلبی برای تمام شهروندانی باشد که نگران از دست دادن سرمایه یا پرداخت نشدن اجاره بهای خود هستند.

خبرهایی از بخشیدن اجاره بها به مستاجران اماکن مسکونی و تجاری شنیده می‌شود؛ بخشیدن کل یا بخشی از اجاره بها اقدامی است که برخی مالکان به آن تن داده‌اند تا اثبات کنند روح از خود گذشتگی و نیکوکاری در این شهر همچنان جاریست.

و چه دلگرمی دارد چنین پیام‌هایی «در راستای مبارزه با کرونا و کمک به همد شهری‌های خود تصمیم گرفتم تا عادی شدن شرایط از مستاجر خانه خود در دهدشت که به شغل آزاد مشغول است اجاره نگیرم.»

پیام سعید علوی همشری دهدشتی نمونه‌ای از اثبات انسانیت و تبلور گذشت و یکدلی در راستای مبارزه با کرونا است.

مهربانی کم نیست؛ عده‌ای از شهروندان رفتار انسان دوستانه و عطوفت ورزی خود را به شکل دیگری بروز می‌دهند.

مغازه‌داری نوشت « جهت سلامتی و بهداشت فردی خود از دستکش‌های یکبار مصرفی که درب ورودی قرار داده شده است استفاده نمایید»

و کسبه دیگری همراهی برای حفظ سلامتی و پیشگیری از کرونا را به این شکل نشان داده است«به علت شیوع کرونا لیموترش و زنجبیل با قیمت خرید به مشتری عرضه می‌شود.»

کرونا مراسم سنگین و پرهزینه ختم را هم به شیوه دیگری تغییر داده است.

صاحبان عزا این روزها هزینه برگزاری مراسم ختم آنچنانی که شیوه مرسوم بود را صرف خرید اقلام ضروری پیشگیری از کرونا کرده و بین مردم توزیع می‌کنند.

در روزهایی که عده‌ای با احتکار ماسک نانشان را در خون مردم می‌زنند هستند کسانی که اقلام مقابله با کرونا تهیه و توزیع می‌کنند تا کسانی که توانایی خرید ندارند هم بتوانند از پیشگیری این بیماری در امان باشند.

و در شرایطی که برخی فرصت‌طلبان مواد شوینده و ضدعفونی را به قیمت‌های آنچنانی می‌فروشند جهادگرانی با تلاش شبانه‌روزی سعی دارند این مواد را رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

شما هم اگر مستاجری دارید اگر طلبی دارید به بدهکاران حال خوشی ببخشید تا در فردای پس از کرونا سربلند باشید و از بزرگی شما در تاریخ یاد شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت