پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 فروردین 1399 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 71566

اخبار گوناگون از استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت گذشته

مسئول مرکز سلامت بخش سوق گفت:در سال ۹۹ برنامه های این مرکز به دو بخش بهداشت و درمان به صورت برنامه ای منسجم طبقه بندی شده است.

صدای جنوب:

مسئول مرکز سلامت بخش سوق گفت:در سال ۹۹ برنامه های این مرکز به دو بخش بهداشت و درمان به صورت برنامه ای منسجم طبقه بندی شده است.
جوانبخت در ادامه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در استانٰ ،تمرکز این مرکز بیشتر به سمت پیشگیری و جلوگیری بوده که اگر موارد مشکوک و ناقلی شناسایی شد،فورا به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل و یا در خانه قرنطینه می شود.
وی اضافه کرد: در این ایام برنامه هایی از جمله،سرکشی مکرر از مغازه ها، و ارایه شیوه فروش مواد غذایی به مردم،سرکشی از موارد مشکوک به کرونا،تهیه مواد غذایی و مواد بهداشتی به بیماران مثبت کرونایی که در منزل قرنطینه هستند،زوج و فرد کردن سوپرمارکت ها،طرح غربالگری از طریق سامانه ۴۰۳۰ توسط کادر درمانی سوق،برپایی ایستگاه سلامت،ویزیت مردم در خود مرکز، است.

///////////

رئیس اتاق اصناف شهرستان بهمئی با اشاره به ضرورت پیشگیری از کرونا ویروس گفت: در شرایط کنونی و وضعیت رو به رشد آمار ابتلا به ویروس کرونا در بنا به اهمیت حفظ سلامتی مردم، قطع زنجیره این ویروس خطرناک و دوری از تجمعات بسیار حیاتی است.
فیروز دهبانی افزود: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی این شهرستان تمامی مراکز توزیع مانند بازارها ،پاساژها و مراکز دارای تراکم جمعیت به غیر از مراکز ضروری مانند توزیع دارو و مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز و ضروری روز مره مردم تا ۱۵فروردین ماه تعطیل می شوند.
وی ادامه داد: اصناف و متولیان سازمانهای صنفی همسو با سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با اهتمام جدی در این مسیر همراهی می کنند.

///////////

فرماندار چرام درجلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای این شهرستان با اشاره به اینکه در مبادی ورودی این شهرستان محدودیت شدید تردد برقرار خواهد شد گفت: مردم ، گردشگران و مسافران از سفر غیرضروری به این شهرستان خودداری کنند.
هادی فتاحی اصل با بیان اینکه همه مراکز درمانی، ادارات و نهادهای شهرستان، آمادگی کامل دارند تا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک اقدامات درمانی لازم را انجام دهند افزود: شهروندان فقط برای خرید‌های ضروری خود از منزل خارج شوند و به هشدار‌های وزارت بهداشت مبنی بر خود قرنطینگی و در خانه ماندن توجه و از تجمع در مقابل فروشگاه‌ها و اصناف برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خودداری کنند.
وی از ممنوع بودن فعالیت دستفروشان، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در مساجد، ممنوعیت زیارت اهل قبور، فعالیت اغذیه فروشی‌های پرخطر، جلوگیری از عرضه کالا به صورت دستفروشی و بساط در خیابان‌ها و معابر شهرستان چرام ، برای سلامت مردم و جامعه ، تا اطلاع ثانوی خبرداد.
فرماندار چرام اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا واحد‌های غیرضروری تا پایان نیمه فرودین ماه تعطیل خواهند بود.

/////////////

 بارش ها از عصر دیروز در شهرهای یاسوج، سی سخت، دهدشت،چرام، سوق، قلعه رئیسی ، دیشموک و برخی دیگر از مناطق استان به صورت متناوب آغاز شد.
بارش ها امروز هم در یاسوج با شدت بیشتری آغاز شده که همراه با رعد و برق است.
بارش برف در شهر سی سخت و مناطقی از شهرستان دنا موجب کند شدن حرکت خودروها شده است.
به گونه ای که ماشین آلات راهداری در جاده های منتهی به این شهر از جمله محور سی سخت پاتاوه مشغول برف روبی هستند.
بارش ها در ارتفاعات مشرف به شهر یاسوج به صورت برف است.
اداره کل هواشناسی استان به مردم توصیه کرد از سفرهای غیر ضرور خود داری کنند.
همچنین به مسئولان توصیه شده تمهیدات لازم را با توجه به شدت بارش ها و احتمال جاری شدن سیلاب در نظر بگیرند.
/////////
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در بازدید از ایستگاه غربالگری ورودی روستای دیل شهرستان گچساران گفت: پس از شکست کرونا جشنواره های زیادی برای جبران شادی های تعطیلات نوروز برای مردم در تمام شهرستانهای استان برگزار می شود.
سرپرست میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه به ۱۰۰مورد شکایت‌های مردمی در کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شده است افزود: نظارت‌ها و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در ستاد خدمات سفر همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان تشدید شده است.
مجید صفائی ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۸۲مورد بازرسی از خانه های مسافر در شهرستانهای استان انجام شده است.
سرپرست میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از ۲۵ اسفند تا به امروز ۴فرودین ماه هیچ گونه اسکان مسافری در مکان های گردشگری گزارش نشده است.
صفائی با اشاره به اینکه تمام شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک نظارت شده است، ادامه داد:حفظ سلامتی مردم اولویت کاری ستاد هماهنگی خدمات سفر استان است.
/////////
تاریخ تاسیس سازمان جهانی هواشناسی در ۲۳ مارس ۱۹۵۰ به عنوان روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است.
این سازمان هر سال یک شعار برای روز جهانی هواشناسی را اعلام می کند و این روز در تمام کشورهای عضو سازمان جشن گرفته می‌شود.
در ایران نیز سازمان هواشناسی کشور همه ساله ۲۳ مارس مصادف با سوم فروردین را که در سالهای کبیسه این روز مصادف با چهارم فروردین است به عنوان روز جهانی هواشناسی برگزار می کند.
روز جهانی هواشناسی هر ساله در تاریخ ۲۳ مارس به وقوع می پیوندد تا تاریخ عضویت کشورها در کنوانسیون سال ۱۹۵۰ که سازمان جهانی هواشناسی را تاسیس کرد، جشن گرفته شود.
این روز همچنین نشان دهنده سهمی است که خدمات ملی هواشناسی و هیدرولوژیکی به ایمنی و رفاه جامعه می انجامد.
سازمان ملل روز جهانی هواشناسی را هر سال در حدود ۲۳ مارس برگزار می کند تا اعضاء به یاد داشته باشند استقرار سازمان هواشناسی جهانی را که در آن تاریخ در سال ۱۹۵۰ تاسیس شده است.
شعار سال۲۰۲۰ سازمان هواشناسی جهانی”آب و اقلیم، روی هر قطره آب حساب کنو هرقطره آببا ارزش است” تعیین شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت