پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1395 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 7279

مشروح سخنان ائمه جمعه استان در شهرهای یاسوج،دوگنبدان،دهدشت و چرام/عزاداری حسینی،حمله ددمنشانه سعودی به یمن،وضعیت بد حجاب بانوان ،اقتصادمقاومتی، دشمنی با امریکا وبرگزاری باشکوه کنگره شهدا

مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته دراستان باحضور گسترده مردم خداجوی برگزارشد وائمه جمعه درخطبه های نماز مهم ترین مسایل داخلی وخارجی رابیان نمودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته دراستان باحضور گسترده مردم خداجوی برگزارشد وائمه جمعه درخطبه های نماز مهم ترین مسایل رابیان نمودند.

نماز جمعه دهدشت:

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت شناخت اولیای الهی را از ابزارهای تقرب به ذات ربوبی حق دانست و اظهار داشت: بالاترین کرامت انسانی شناخت معرفت اولیای الهی است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به فعالیت هیأت‌های عزاداری در دهه نخست محرم تصریح کرد: قطعاً امام عصر(عج) از عزاداران حسینی تشکر می‌کند.

وی افزود: اگر اشکی در عزای ابا عبدالله الحسین(ع) ریخته شد ذخیره قیامت می‌شود عزاداری برای اهل بیت از اعمال خیر است و خداوند از همه شما تشکر می‌کند.

حسینی از مبلغان دینی که در مراسم سوگواری به تبیین فلسفه عاشورا پرداختند تشکر کرد و گفت: از نوحه‌سرایان اهل بیت که مجالس را شور و شعور بخشیدند،از دستگاه‌های فرهنگی و نیروی انتظامی که این مجالس را مدیریت کردند و از صدا و سیما که عاطفه ملت را به تصویر کشاند تشکر می‌کنم.

امام جمعه دهدشت در پیش بودن روز پیوند اولیا و مربیان را یادآور شد و با بیان اینکه اولیاء باید به تربیت دینی فرزندان خود توجه داشته باشند،تأکید کرد: دشمن در فضای مجازی دام‌هایی پهن کرده و اخلاق‌های ضدبشری را رواج می‌دهد.

وی افزود: فرزندانی که مبانی فکری و اخلاقی قوی ندارند گرفتار این فضا می‌شوند و زندگی آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

حسینی تصریح کرد: مردم و مسؤولان بستر خوبی برای تعلیم و تعلم فرزندان فراهم کنند تا به راحتی اسیر وسوسه‌های استکبار نشوند.

نماز جمعه یاسوج:

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت ماه محرم به همه عزاداران حسینی و با توصیه به تقوا، پاکی و پرهیزکاری به حدیثی از امام صادق اشاره کرد و گفت: قیامت روز سختی است؛ روز حسرت و پشیمانی است که در آن روز نیکوکاران شاد و خرم هستند.

وی اظهار کرد: کسانی شاد هستند که حرام نخوردند و دنیا آن‌ها را فریب نداد و به وسوسه شیطان گوش ندادند و در راه دین گام برداشتند.

امام جمعه یاسوج افزود: این روز وانفساست که هرکس به فکر خود بوده و به دیگران توجهی ندارد و انسان‌های وارسته در این روز خوش و خرم هستند، بنابراین تا می‌توانیم عمر خود را در راه درست مصرف کنیم تا ضرر نکنیم.

حسینی با بیان آیه‌ای از قرآن تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر تک تک ما واجب است که باید با شرایطی که دارد هیچ‌گاه از آن غافل نشویم.

وی افزود: تا وقتی بهترین، برترین و ارزشمندترین ملت هستیم که این دو فریضه بزرگ الهی را به خوبی انجام دهیم و در صورتی که این دو وظیفه عمومی و الهی را انجام ندهیم بهترین امت‌ها نیستیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این کار وظیفه همه از علما و بزرگان و همه قشرهای مردم است، تصریح کرد: امام حسین (ع ) که این روزها برای آن حضرت سوگواری می‌کنیم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

آیت‌الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت مجدد به مناسبت ماه محرم به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز ۱۲ محرم سالروز شهادت امام زین‌العابدین در سال ۹۲ قمری است.

وی به اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: یکی از این اهداف ایستادگی در برابر ظلم و دیگری پیام‌رسانی این نهضت بود که امام سجاد(ع) این وظیفه روشنگری را به خوبی انجام داد تا دشمن نتواند این نهضت را خاموش کند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: امام سجاد(ع) تا ۳۵ سال بعد از شهادت امام حسین وظیفه پیام‌رسانی قیام امام حسین(ع) را انجام داد تا خواب رفته‌ها بیدار شوند و انسان‌های بی‌تفاوت حرکت کنند که دیدیم با قیام مختار این نهضت جان تازه‌ای گرفت.

حسینی در ادامه اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان اینکه محرم را نباید با عزاداری و سینه‌زنی در دو روز ختم کنیم، تصریح کرد: باید با احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا را زنده نگه داریم.

خطیب جمعه شهر یاسوج با گریزی به هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهیدان ما در این دوران نیز شیرینی‌های زندگی را بر خود حرام دانستند تا ما راحت باشیم که باید از آن‌ها در عمل قدردانی کنیم.

وی معنی قدردانی از شهدا را در حرف‌های ظاهری ندانست و گفت: نباید به این موضوع به تنهایی اکتفا کرد، بلکه باید در عمل راه آن‌ها را ادامه دهیم.

حسینی با قدردانی از برگزارکنندگان کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این کافی نیست و باید همیشه به فکر شهدا باشیم، چراکه ما آزاد شده خون آن‌ها و وامدار شهدا هستیم.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه آل‌سعود وارثان امویان هستند، افزود: اکنون وارثان ابن معاویه در حال جنایت در یمن و بحرین و نیجریه هستند و باید بدانند که ظلم پایدار نمی‌ماند و سردمداری با کفر دوام پیدا نمی‌کند.

وی توضیح داد: آمریکای جنایتکار به نام مبارزه با تروریست‌ها وارد سوریه شد و ارتشیان سوریه را بمباران می‌کند و به دروغ می‌گوید اشتباه شده است.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: داعش را آمریکا به وجود آورده و امروز کلینتون اقرار می‌کند که در دوره وزارتش این گروهک تروریستی را به وجود آورده است.

حسینی تصریح کرد: باید بدانیم که آمریکا دشمن بشریت، اسلام و مسلمین و البته دشمن شماره یک ایران اسلامی است.

نمازجمعه چرام:

 حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امام حسین(ع) آموزگار بزرگ شهادت، ایثار و شجاعت خطاب به یارانش فرمودند« کشته شدن در راه خدا را جز سعادت و خوشبختی نمی‌دانم»، اظهار کرد: این عزت و آزادی حسین (ع) بود که امروزه در اقصی نقاط عالم از فرق گوناگون فکری، امام حسین پیروان و دوستدارانی دارد.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که آموزه‌های مکتب حسین (ع) فرا تاریخی است و امروزه در همه نهضت‌های حقیقت‌گرایی تاریخی نشانه‌های از آن یافت می‌شود، گفت: زندگی دولت و ملت، مبتنی بر عزت، آزادگی، بصیرت، شجاعت و مجاهدت الگویی است که می‌تواند تهاجم فکری و نظامی بیگانه را ناکام گذاشت و جامعه اسلامی را مصون داشت.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این مطلب که عصر فعلی، عصر مظلومیت جهان اسلام به دست آمریکا و جهان خواران است، ابراز کرد: دولت و ملت نباید لحظه‌ای از کینه دشمن غافل بماند.

حجت‌الاسلام افشار با اشاره به این فرمایش امام راحل که « آمریکای حیله‌گر، دشمن شماره یک بوده و به خون اسلام و استقلالشان تشنه است»، خاطرنشان کرد: اعتماد به دشمن یعنی خسران، ضرر و نابودی، در برجام دیدیم ما با صداقت خود به همه تعهدات عمل کردیم اما آمریکا با بی‌شرمی تمام به تعهدات خود عمل نکرد.

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی و درون‌زا را راه غلبه بر مشکلات اقتصادی به جای تکیه بر قول و وعده‌های دشمن دانسته است. وی، افزود: قیام امام در عرصه‌ اجتماعی، تلاش برای احیای ارزش‌های اسلامی است.

 افشار در آخر با متذکر شدن این مطلب که امروز حمله به ارزش‌های حسینی و انقلابی در صدر برنامه‌های استکبار است، عنوان داشت: امروز جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی آن را باید جدی گرفت و راه آن حفظ ارزش‌های دینی است.

نمازجمعه گچساران:

 حجت الاسلام علیرضا صفایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دوگنبدان اظهار داشت: کم رنگ بودن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی زمینه ساز نابودی آن است.

وی بیان کرد: آزادی، عزت، مروت، عدالت و انصاف از پیام های بزرگ عاشورای حسینی است که امام حسین (ع) در صحرای کربلا در مقابل دشمنان دین به آنها عمل کرد.
امام جمعه موقت دوگنبدان گفت: حضرت زینب (س) حتی در زمانی که در دست دشمنان دین و قرآن اسیر بود پیام رسان مکتب عاشورا و تبیین کننده قیام عاشورای حسینی بود.
حجت الاسلام صفایی اظهار داشت: بی توجهی برخی مسئولان نسبت به عفاف و حجاب سبب شده تیغ تیز تهاجم فرهنگی به سمت جوانان نشانه گرفته شود.
وی با انتقاد از برگزاری کنسرت های موسیقی در کشور گفت: با توجه به نگرانی علمای دین از این موضوع و داشتن هزینه های زیاد دولت باید با آن مقابله کند.

این خبر درحال تکمیل است/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت