پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1399 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 72872

تدابیر اتخاذ شده در شهرستان چرام برای مقابله با ویروس کرونا

فرماندار چرام بیان کرد: مکان‌ها و معابر و سطح شهرها به طور مرتب توسط نیروهای شبکه بهداشت، نیروهای بسیجی و سپاه ضدعفونی می‌شود، ضمن اینکه مسوولیت روستاها را به خود افراد در این مناطق واگذار کردیم تا افرادی که آلوده هستند به روستاها سفر نکنند.

صدای جنوب:

هادی فتاحی‌اصل ، به تدابیر اتخاذ شده شهرستان چرام برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و مطابق با برنامه‌های اعلام شده ستاد مبارزه با کرونا تمام مکان‌های گردشگری شهرستان چرام تعطیل و رفت‌ و آمد در جاده‌های عمومی پرتردد را کاهش دادیم.

فرماندار چرام بیان کرد: مکان‌ها و معابر و سطح شهرها به طور مرتب توسط نیروهای شبکه بهداشت، نیروهای بسیجی و سپاه ضدعفونی می‌شود، ضمن اینکه مسوولیت روستاها را به خود افراد در این مناطق واگذار کردیم تا افرادی که آلوده هستند به روستاها سفر نکنند.

وی با اشاره به مسدود شدن مسیرهای منتهی به منابع ملی توسط منابع طبیعی شهرستان گفت: جاده‌های فرعی مسدود و رفت و آمدها  تا ۲۰ فروردین زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط نیروهای بسیجی کنترل می‌‌شود.

فتاحی‌اصل به سایر اقدامات در راستای مقابله با کرونا در شهرستان چرام اشاره کرد و یادآور شد: به جزء ۴ صنفی که نیازهای ضروری مردم را تامین می‌کنند بقیه صنوف تعطیل هستند. نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها به عنوان مکان‌های پرتردد مورد آموزش قرار گرفتند که مسائل بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

این مسوول با اشاره به ممانعت از ورود خودروهایی که پلاک آنها متعلق به استان نبوده، افزود: از ورود بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو به شهرستان چرام جلوگیری و برگشت داده شدند.

وی به بیماران کرونایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: کسانی که به این ویروس مبتلا شدند با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی در خانه قرنطینه شدند و به سایر افراد نیز هشدارهای خودمراقبتی داده شد.

این مسوول بیان کرد: مسوولان شهرستان چرام بیشتر تابع دستورات ستاد کرونای استان هستند و مرتبا اقدامات به استاندار گزارش می‌شود.

فرماندار چرام ضمن قدردانی از همکاری مردم گفت: البته مردم بعد از روز ۱۳ فروردین همکاری ضعیف‌تری دارند و فکر می‌کنند زنجیره بیماری قطع شده است، لذا از آنها درخواست می‌کنیم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن مردم در خانه منوط به حمایت دستگاه‌های حمایتی از اقشار بی‌بضاعت در این شهرستان است چرا که هر چه شرایط مردم بهتر باشد همکاری آنها بیشتر خواهد شد.

فتاحی‌اصل تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت به لحاظ مالی و شغلی مردم را حمایت کنند چرا که اگر مشکلات مردم حل شود نهایت همکاری را برای ماندن در خانه و قطع زنجبره بیماری کرونا انجام می‌دهند.

فرماندار چرام بیان کرد: همکاری دستگاه‌های حمایتی و فرهنگی می‌تواند منجر به شکست این ویروس منحوس شود. از دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود در فضای مجازی با تولید کلیپ‌هایی برای مردم تولید محتوا کنند.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: کم و کسری در تامین کالاهای اساسی مردم در شهرستان وجود ندارد اما کاهش قدرت خرید مردم مسئله‌ای است که امیدواریم مورد توجه مسوولان و متولیان قرار گیرد.فارس/یاسوج

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت