پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اردیبهشت 1399 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 74601

بیماران کرونایی کلایه تحت مراقبت هستند/توصیه طیب زادگان به اصحاب رسانه

طیب‌زادگان با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر کنترل بیماری و نه پرداختن به حواشی رسانه‌هاست، از رسانه‌ها خواست به جای پرداختن به حواشی وارد میدان شده و به مردم چگونگی رعایت اصول بهداشتی و کنترل کرونا را اموزش دهند.

صدای جنوب:

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه گفت: هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با “محوریت کرونا ویروس” و پنجمین جلسه سالجاری این شورا در دهدشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ دکتر محمد طاهر طیب زادگان در این زمینه تصریح کرد: در این جلسه که با حضور ادارات عضو، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان و جمعی از کارشناسان ستادی این مرکز به ریاست فرماندار شهرستان برگزار شد ضمن تاکید بر رعایت جدی و اصولی طرح فاصله گذاری هوشمند توسط مردم، در خصوص چگونگی اجرای مصوبات جلسه قبل شورا بحث و برسی لازم صورت گرفته و نسبت به وضعیت کنونی شهرستان کهگیلویه در زمینه مقابله با بیماری کرونا توضیحات کارشناسان مربوطه ارائه شد.

طیب زادگان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کلیه صنوف شهرستان باید در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام نموده و نسبت به دریافت کد رهگیری و پیوست بهداشتی صنف خود اقدام نمایند در غیر اینصورت توسط گشت های نظارتی و مشترک ادارات ناظر تعطیل و یا پلمب شده و به دادسراط عمومی و انقلاب شهرستان معرفی خواهند شد.
وی افزود: صنوف پر خطر از جمله رستوران ها، تالارها، آرایشگاهها، باغ های تفریحی و کلیه اماکن گردشگری و سیاحتی همچنان مجوز فعالیت نداشته و همچنین مردم نیز از برگزاری مناسبات شادی و سوگواری که مستلزم حضور جمبی افراد می باشت به جد خودداری نمایند.
طیب زادگان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد پلیس راهور با بررسی هاط کارشناسی و به کمک شهرداری نسبت به شناسایی و مسدود نمودن مسیرهایی که منتهی به میدان مرکزی شهر دهدشت شده و موجب ایجاد ترافیک در این قسمت از شهر میشوند اقدام نماید.
وی با اشاره به این مهم که شهرداری می بایست روزانه معابر عموی را ضد عفونی کرده و با کمک نزروی انتظامی مانع از فعالیت دکه های ثابت و سیار در این معابر شود، افزود: آرامستان ها به طور عام همچنان توسط شهرداری تعطیل باشند و مراسمات خاکسپاری به صورت محدود و با نظارت متولیان صورت پذیرد.
وی در پایان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد دستگاههای اجرایی در گام دوم فاصله گذاری اجتماعی یعنی همان فاصله گذاری هوشمند می بایست با جدیت و فعالیت دو چندان وظایف مربوط به خود را انجام داده در غیر این صورت یا مشاهده سهل انگاری در انجام وظیفه، به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی خواهند شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در شرایط کرونا، رعایت انصاف را از اصول خبری دانست و گفت: رسانه‌ها باید ضمن رعایت انصاف واقعیات را انعکاس دهند.

طیب‌زادگان با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر کنترل بیماری و نه پرداختن به حواشی رسانه‌هاست، از رسانه‌ها خواست به جای پرداختن به حواشی وارد میدان شده و به مردم چگونگی رعایت اصول بهداشتی و کنترل کرونا را اموزش دهند.

وی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در روستای کلایه گفت: در روزهای گذشته مواردی از این روستا گزارش شده و از همه آن‌ها تست‌های لازم گرفته شد. افرادی که تست آن‌ها مثبت اعلام و علایم بیماری را داشتند در نقاهتگاه و بخش‌های مشخص تحت نظر هستند.

وی با اشاره به نگرانی های مردم این روستا گفت: بلافاصله از همه افرادی که با این افراد ارتباط داشتند نیز تست‌های لازم گرفته شده و برخی از افراد نیز در نقاهتگاه‌ها حضور دارند و شرایط تحت کنترل است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت